Gå til innhold

Sorgen over ingen søsken

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener du at å ikke skaffe datteren min et søsken er å påføre henne mine traumer?

Ikke jeg som sa dette, men jeg antar det kan oppstå traumer ettersom du fremdeles tygger på disse tingene 13 år etter... Vanskelig å tro at familien din ikke merker noe, når du har så problemer med å takle det.

Anonymkode: b93ed...017

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 12 år eldre enn min lillebror og vi har et kjempefint forhold. 🥰 han ble liksom "babyen" som jeg hjalp til med å skifte bleier på, følge til skolen, trøste, leke med.

Vi besøker hverandre jevnlig. Ringer til hverandre, hjelper hverandre. Jeg hjalp han kjøpe sin første bolig. På en måte er jeg nærmere min lillebror enn mine andre søsken.

Har også et veldig fint forhold til mine veldig mye eldre stesøsken.

Ikke bruk aldersforskjellen som en unnskyldning. Det handler om oppdragelse, familebånd, prioriteringer og å dyrke kjærligheten man har for sin familie.

Anonymkode: f5d5a...e86

AnonymBruker
Skrevet

Dette sitter kun i hodet på deg. 

Jeg er selv enebarn. Savnet aldri søsken som barn, men som voksen er det et stort savn. Alt faller på meg, og mer og mer blir det jo eldre de blir.

Har selv fått 4 barn. Det blir jo da automatisk litt aldersforskjell mellom første og siste. Hvilket forhold de får seg imellom, når den ene flytter ut og minste ennå bor hjemme noen år, vel det kommer jo an på personlighet, og kanskje en del på hvordan de er oppdratt.

Anonymkode: 424ac...c3f

AnonymBruker
Skrevet

Å bare få ett barn er den beste avgjørelsen jeg har tatt I livet og det har vært veldig fint hele veien! 🥰🩵 

Anonymkode: 3a3fe...c55

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke jeg som sa dette, men jeg antar det kan oppstå traumer ettersom du fremdeles tygger på disse tingene 13 år etter... Vanskelig å tro at familien din ikke merker noe, når du har så problemer med å takle det.

Anonymkode: b93ed...017

Det er sårt å vite at sykdom utenfor min kontroll gjorde at jeg ikke kunne skaffe et søsken tett - som jeg ønsket, etter min egen barndom. 
Jeg involverer hverken barn eller mann i disse tankene og lufter det derfor her. 

Jeg skjønner at jeg «bare» kan lage et barn til nå og at oppveksten blir annerledes, men det vil uansett nesten bli to enebarn. Dersom eldste flytter ut etter videregående vil minste være seks og alene i huset med en storesøster som, i beste fall, kommer og besøker ofte. For meg er ikke det optimalt. Jeg må få lov til å lufte på et forum at dette er trist, det er jo bedre det enn om jeg trykker på det her hjemme.
Ts

Anonymkode: eee2b...b1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er sårt å vite at sykdom utenfor min kontroll gjorde at jeg ikke kunne skaffe et søsken tett - som jeg ønsket, etter min egen barndom. 
Jeg involverer hverken barn eller mann i disse tankene og lufter det derfor her. 

Jeg skjønner at jeg «bare» kan lage et barn til nå og at oppveksten blir annerledes, men det vil uansett nesten bli to enebarn. Dersom eldste flytter ut etter videregående vil minste være seks og alene i huset med en storesøster som, i beste fall, kommer og besøker ofte. For meg er ikke det optimalt. Jeg må få lov til å lufte på et forum at dette er trist, det er jo bedre det enn om jeg trykker på det her hjemme.
Ts

Anonymkode: eee2b...b1a

Selvfølgelig om du ikke snakker med de om dine tanker. Så kan de merke at det er noe som ikke stemmer.

Hvis det er noe man sliter med klarer man ikke å skule det helt, eller så hadde det ikke vært et problem i utgangspunktet.

Anonymkode: 1ee63...a24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har seks søsken og kontakt med en av dem.. 

Har kun ett som i dag sitter greit i det, selv om jeg ble syk og ting ikke gikk som jeg ville.

Anonymkode: 77a6a...354

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er 12 år mellom meg og mitt søsken. Vi har et kjempebra forhold og barn på samme alder faktisk.

Anonymkode: b0522...8a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...