Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan hund "erstatte" en kjæreste?
Et familiemedlem har aldri vært i forhold. Hun har forsøkt dating i mange år og one-night-stands som yngre. Det har aldri blitt til noe. Hun må ha ting akkurat på sin måte for å ha godt humør, og jeg tenker dette spiller inn på hennes sivile status.
Nå har hun tenkt å skaffe seg hund, for å fylle tomrommet til en mann. Hun sendte meg en melding og spurte hva jeg tenker om det. Jeg ble sittende å tenke..
Hva er deres tanker om dette, er det noen som passer bedre til å kun ha tette relasjoner med dyr? (forstå meg rett)

Anonymkode: ec07b...c0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da forblir hun i allefall singel 

Anonymkode: 954ff...6dc

  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er deres tanker om dette, er det noen som passer bedre til å kun ha tette relasjoner med dyr? (forstå meg rett)

Anonymkode: ec07b...c0f

Det går ikke utover andre mennesker så hvorfor ikke.

Anonymkode: f90f5...4fd

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan hund "erstatte" en kjæreste?
Et familiemedlem har aldri vært i forhold. Hun har forsøkt dating i mange år og one-night-stands som yngre. Det har aldri blitt til noe. Hun må ha ting akkurat på sin måte for å ha godt humør, og jeg tenker dette spiller inn på hennes sivile status.
Nå har hun tenkt å skaffe seg hund, for å fylle tomrommet til en mann. Hun sendte meg en melding og spurte hva jeg tenker om det. Jeg ble sittende å tenke..
Hva er deres tanker om dette, er det noen som passer bedre til å kun ha tette relasjoner med dyr? (forstå meg rett)

Anonymkode: ec07b...c0f

Og svaret er JA. Det er noen som passer bedre til å kun ha tette relasjoner med dyr. 

Vil også poengtere at det ene utelukker ikke det andre som noen over meg skrev. Hun kan godt ha BÅDE hund og kjæreste :) jeg mener at når man tar bort fokuset fra dating er da man som regel møter noen seriøs som er verdt å bruke tiden sin på.

Anonymkode: ab7ca...18c

  • Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri truffet så mange mannfolk før jeg fikk hund 😅

Anonymkode: 091b4...825

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da forblir hun i allefall singel 

Anonymkode: 954ff...6dc

Helt uenig! Det er ingenting som fungerer så bra som «icebreaker» som det å ha hund. Kommer i snakk med fremmede mennesker hele tiden, og kan lett være et sjekketriks. 😊

Når det er sagt: håper hun har tilgang til avlastning, for man blir UTROLIG bundet av å ha hund alene…

Anonymkode: 673e7...936

  • Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aldri truffet så mange mannfolk før jeg fikk hund 😅

Anonymkode: 091b4...825

😮 

Really?! 
 

🙈🙈🙈 stor sjanse for å treffe på dem flere ganger og…. 🤔🤔🤔

Anonymkode: c0edf...02a

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt uenig! Det er ingenting som fungerer så bra som «icebreaker» som det å ha hund. Kommer i snakk med fremmede mennesker hele tiden, og kan lett være et sjekketriks. 😊

Når det er sagt: håper hun har tilgang til avlastning, for man blir UTROLIG bundet av å ha hund alene…

Anonymkode: 673e7...936

Hun reiser veldig mye til Asia, så jeg er litt redd at det kan komme som et "sjokk" på henne når hun plutselig ikke kan gjøre det på samme måten. Vi må jo prøve å hjelpe med hundepass. 
Sånn i det daglige så tenker jeg at en hund ikke kan erstatte de samtaler som et par har seg i mellom.
Ts 

Anonymkode: ec07b...c0f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kan hund "erstatte" en kjæreste?
Et familiemedlem har aldri vært i forhold. Hun har forsøkt dating i mange år og one-night-stands som yngre. Det har aldri blitt til noe. Hun må ha ting akkurat på sin måte for å ha godt humør, og jeg tenker dette spiller inn på hennes sivile status.
Nå har hun tenkt å skaffe seg hund, for å fylle tomrommet til en mann. Hun sendte meg en melding og spurte hva jeg tenker om det. Jeg ble sittende å tenke..
Hva er deres tanker om dette, er det noen som passer bedre til å kun ha tette relasjoner med dyr? (forstå meg rett)

Anonymkode: ec07b...c0f

Det er ikke sikkert det er en mann hun savner, men kanskje selskap og noen som verdsetter henne.

Jeg ville, lat som jeg er, gått for katt. Like mye kjærlighet og selskap, men mindre jobb.

Gal kattedame m mann 

Anonymkode: a1190...df4

  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke sikkert det er en mann hun savner, men kanskje selskap og noen som verdsetter henne.

Jeg ville, lat som jeg er, gått for katt. Like mye kjærlighet og selskap, men mindre jobb.

Gal kattedame m mann 

Anonymkode: a1190...df4

Bra poeng 🙂 
Ts

Anonymkode: ec07b...c0f

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at hund kan være fint for henne, da vil hun måtte være fleksibel og sette noen andre først.

Anonymkode: 0f0be...542

  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mann, men ønsker meg likevel hund. Mye mer kos og større gjensynsglede. 😅

Anonymkode: 11aaa...d42

  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da øker sjansen for å treffe en bra mann i alle fall. Gode menn liker dyr.

Anonymkode: 295d0...d0b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg unngår å date noen med hund. 
Ikke fordi jeg ikke liker hunder, men det kan faktisk skape mye friksjon i et forhold hvis man fx har ulike ønsker rundt oppdragelse.
 hvor hunden skal sove, får den sitte og tigge ved bordet og lignende kan skape problemer. 
Hva med en spontan helgetur på hotell osv osv. 

 

Anonymkode: dfaad...4c2

  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan hund "erstatte" en kjæreste?
Et familiemedlem har aldri vært i forhold. Hun har forsøkt dating i mange år og one-night-stands som yngre. Det har aldri blitt til noe. Hun må ha ting akkurat på sin måte for å ha godt humør, og jeg tenker dette spiller inn på hennes sivile status.
Nå har hun tenkt å skaffe seg hund, for å fylle tomrommet til en mann. Hun sendte meg en melding og spurte hva jeg tenker om det. Jeg ble sittende å tenke..
Hva er deres tanker om dette, er det noen som passer bedre til å kun ha tette relasjoner med dyr? (forstå meg rett)

Anonymkode: ec07b...c0f

Nei. Ikke en kjæreste. Ingenting kan erstatte det.

En hund kan være en bestevenn. 

Hva kan hun tilføre hunden?

Synes det blir mer riktig å tenke slik, siden det er et stort ansvar å eie en hund. 

Hunden er fullstendig avhengig og prisgitt sin eiers gunst.

  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan hund "erstatte" en kjæreste?
Et familiemedlem har aldri vært i forhold. Hun har forsøkt dating i mange år og one-night-stands som yngre. Det har aldri blitt til noe. Hun må ha ting akkurat på sin måte for å ha godt humør, og jeg tenker dette spiller inn på hennes sivile status.
Nå har hun tenkt å skaffe seg hund, for å fylle tomrommet til en mann. Hun sendte meg en melding og spurte hva jeg tenker om det. Jeg ble sittende å tenke..
Hva er deres tanker om dette, er det noen som passer bedre til å kun ha tette relasjoner med dyr? (forstå meg rett)

Anonymkode: ec07b...c0f

Har selv ønske om å skaffe en hund, har hatt hund i 11år av mitt voksende liv så det føles rart uten.

En hund eller et kjæledyr som sådan kan ikke erstatte en kjæreste. Har selv vært med på å avlive min gamle hund og det er noe av det vondeste jeg har opplevd i hele mitt liv. Så en hund er en "kort" periode i livet ditt der du tar vare på et annet levende vesen. Hunden er helt avhengig av deg og du må alltid passe på den, litt som ett lite barn som aldri blir voksen. Sånn sett er hunden nærmere et barn enn det er en kjæreste. Og vil du oppdra et barn alene? Det er spørsmålet du bør stille deg selv.

 

  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover hundre ganger bedre med bikkja tett inntil meg enn med mannen. Så visse deler kan en hund erstatte n kjæreste. Gladere når jeg kommer hjem, uansett når det er, er den også 🤩 Og ikke bryr den seg om hva vi ser på tv.

Så det er mange fordeler med en hund framfor kjæreste.

Anonymkode: 5b1e9...dff

  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hun har mulighet til å ta til seg en hund, og faktisk forstår at det ligger mye jobb rundt dette med hund. Har hun jobb, er mye borte- så kan hun ikke ha hund. 

Du må helst ha hjemmekontor, være flere i husholdningen eventuelt, være ufør- hvis du skal kunne ha hund alene. Det første året er det en baby, og den kan ikke overlates til seg selv. Ei heller senere. 

Vi fikk hund, men vi hadde mange barn som kom tidlig hjem fra skole, mange å dele ansvar for å gå tur. En hund skal ha 3 turer om dagen- i alle fall de første 10 årene. Vår er 14 år og gammel dame, så hun trenger mer hvile. Men det er krevende å ha hund. Så hvis hun tror at det er en hvilepute for å ikke føle seg ensom, så kan hun gå på en ordentlig smell. Hun må faktisk forstå hva det kreves, og hun må lese seg opp. 

Anonymkode: 58637...ab4

  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

😮 

Really?! 
 

🙈🙈🙈 stor sjanse for å treffe på dem flere ganger og…. 🤔🤔🤔

Anonymkode: c0edf...02a

Det er sant! Det er mange som stopper og prater med deg når du har hund. Du treffer dem gjerne langs din faste tur-runde, oppsøker hundeparker, får bedre kontakt med naboer- fordi du er mer ute. Så det er ganske sosialt å ha hund. Spesielt når de er valper, for da vil ALLE snakke med deg. 

Anonymkode: 58637...ab4

  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan hund "erstatte" en kjæreste?
Et familiemedlem har aldri vært i forhold. Hun har forsøkt dating i mange år og one-night-stands som yngre. Det har aldri blitt til noe. Hun må ha ting akkurat på sin måte for å ha godt humør, og jeg tenker dette spiller inn på hennes sivile status.
Nå har hun tenkt å skaffe seg hund, for å fylle tomrommet til en mann. Hun sendte meg en melding og spurte hva jeg tenker om det. Jeg ble sittende å tenke..
Hva er deres tanker om dette, er det noen som passer bedre til å kun ha tette relasjoner med dyr? (forstå meg rett)

Anonymkode: ec07b...c0f

Vil det erstatte en mann/partner? Nei.. er det godt selskap og berikelse i livet? Ja. Det kan gi både trøst og komfort og selskap og mening og mye annet. Det kan til og med være en fin Icebreaker og skape kontakt med folk og/eller en vei inn i ett treningsmiljø hvor man potensielt kan møte både nye venner og potensielle partnere. 

 

Jeg tror nok det finnes en partner der ute for de alle fleste (så fremt man ønsker en partner), men for noen av oss vil det kanskje kreve mer enn for andre. Eller iallefall vil det være avhengig av at vi finner "rett" person. Og/eller at vi ser på alternative løsninger, feks kan særbo passe bedre enn tradisjonelt sambo om man har veldig stort behov for vaner, rutiner osv. 

  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...