Trueout Skrevet 15. mars #41 Skrevet 15. mars Bronto skrev (På 5.3.2026 den 21.34): Jeg trenger å se mer av Ole Henry på tv. Tvers igjennom bare god og artig. Liker at han overasker med å kunne diverse ting og ikk bare er artig. Enig! Herlig fyr🤗 5
Trueout Skrevet 15. mars #42 Skrevet 15. mars Hasse29 skrev (På 12.3.2026 den 2.28): Samme her. Holdt på å tisse på meg av latter pga den oversettinga🤣🤣🤣🤣👌 Jeg og😂 Oversettinga er det morsomste jeg har sett på lenge! 3
Fru Uperfekt Skrevet 15. mars #43 Skrevet 15. mars Irja skrev (På 12.3.2026 den 0.17): Noen som vet hvor kjolen til Solveig er fra? Prøvde lykken ned google, men fant ikke akkurat denne. AI sier Denne grønne kjolen ser ut til å være en variant av den populære Cara-modellen fra det franske merket Suncoo.
Gjest Gliffy Skrevet 16. mars #44 Skrevet 16. mars Trueout skrev (På 15.3.2026 den 2.47): Jeg og😂 Oversettinga er det morsomste jeg har sett på lenge! Jeg syns også den er litt sånn tilgjort for TV. I virkeligheten ville man jo ha vist han telefonen, eller brukt oppleserfunksjonen til oversettingsappen. Syns nesten det blir litt nedlatende ovenfor han som står der med den overdrevne aksenten og liksom-italiensken. Syns også hele opplegget med at hun kjøper en stol til 140 euro mens han ikke ser på blir litt sånn.. ja.. altså hvis man virkelig skulle pusse opp og hadde lite penger så hadde man jo ikke valgt stol før man har reparert taket liksom. Virker som det er litt iscenesatt for at det skal være litt sånn artig kjekling mellom de to. Det gir jo heller ikke mening at han skal bry seg om hvilken farge det er på hennes soverom. Jeg liker godt konseptet og syns det er gøy å se hvordan huskjøp og oppussing foregår i et annet land, men jeg hadde likt programmet bedre om det hadde føltes mer ekte. Likte godt den serien med det engelske paret som kjøpte et slott i Frankrike for eksempel, men de kjøpte jo for sine egne penger og flytta dit med ungene sine og alt liksom. Det blir et litt annet engasjement da syns jeg.
Kålrota Skrevet 17. mars #45 Skrevet 17. mars Ja, det er nok det ekte som mangler i denne serien. Det er grei nok underholdning, men veldig lite engasjerende når det bare er snakk om at de er der noen uker og så drar fra alt. 7
Linazer Skrevet 18. mars #47 Skrevet 18. mars Trodde aldri at jeg skulle gi opp et restaureringsprogram. Men dette er jo kjedelig. Selv gjør de nærmest ingenting. Fliser, maling etc de velger er bare plain og kjedelige. Og når man vet at de har kjøpt huset kun for programmets del, ikke for å feriere der så mistet jeg enda mer interessen. 9
Me for life Skrevet 19. mars #48 Skrevet 19. mars Dette er en av de søteste programmene jeg har sett, virkelig elsker det og skulle gjerne hatt nye episode hver dag. Jon og Solveig er perfekte sammen til dette og Solveigs susete og bekymringsløse personlighet er bare prikken over i'en. Ler godt både med og av dem. Samtidig når de gjør dette i det som må være Italias mest sjarmerende by blir dette en 10 av 10 fra meg. 5
NedOpp Skrevet 19. mars #49 Skrevet 19. mars Me for life skrev (37 minutter siden): Dette er en av de søteste programmene jeg har sett, virkelig elsker det og skulle gjerne hatt nye episode hver dag. Jon og Solveig er perfekte sammen til dette og Solveigs susete og bekymringsløse personlighet er bare prikken over i'en. Ler godt både med og av dem. Samtidig når de gjør dette i det som må være Italias mest sjarmerende by blir dette en 10 av 10 fra meg. Enig. Dette programmet + «Jon blir bonde» er en kjærkommen avveksling fra all reality-shiten og sosialt spill. Deilig med fokus på gode og naturlige mellommenneskelige relasjoner og raushet og naboskap og hvordan folk spiller hverandre gode i hverdagen. Og ikke minst få vist fram håndverk og lokalsamfunn på sitt beste. Jeg håper på mer av dette og mindre reality framover. Kode Rød på NRK kan ha en framtid om de kutter ut utstemming og endrer fokus til de samme kjerneområdene, selv om det selvsagt er et helt annet konsept og setting enn disse to. Jeg tror vi er mange som begynner å bli lei av sosialt spill, og ønsker mer sosialt samspill på tv. 😅 6
Blåttvann Skrevet 19. mars #50 Skrevet 19. mars (endret) Virker veldig iscenesatt. Som da Jon skrudde av sikringen på kjøkkenet og Solveig ikke fikk pussemaskinen til å funke... eller da den bilen som "tilfeldigvis" sto foran deres bil rygget vekk akkurat da de kom til parkeringsplassen og den store stolen ble avslørt. Sorry, men det er heeelt tydelig at disse tingene er planlagt. Ingen av dem er gode nok skuespillere til at disse dramaturgisk grepene funker. Men et lett og enkelt feel good program. Endret 19. mars av Blåttvann 6
NedOpp Skrevet 19. mars #51 Skrevet 19. mars Blåttvann skrev (13 minutter siden): Virker veldig iscenesatt. Som da Jon skrudde av sikringen på kjøkkenet og Solveig ikke fikk pussemaskinen til å funke... eller da den bilen som "tilfeldigvis" sto foran deres bil rygget vekk akkurat da de kom til parkeringsplassen og den store stolen ble avslørt. Sorry, men det er heeelt tydelig at disse tingene er planlagt. Ingen av dem er gode nok skuespillere til at disse dramaturgisk grepene funker. Men et lett og enkelt feel good program. Noen ting er garantert iscenesatt ja. Men andre ting er nok ikke det, Solveig er ei kløne 🙈 2
Hanne67 Skrevet 19. mars #52 Skrevet 19. mars Blåttvann skrev (8 timer siden): Virker veldig iscenesatt. Som da Jon skrudde av sikringen på kjøkkenet og Solveig ikke fikk pussemaskinen til å funke... eller da den bilen som "tilfeldigvis" sto foran deres bil rygget vekk akkurat da de kom til parkeringsplassen og den store stolen ble avslørt. Sorry, men det er heeelt tydelig at disse tingene er planlagt. Ingen av dem er gode nok skuespillere til at disse dramaturgisk grepene funker. Men et lett og enkelt feel good program. Jeg vil jo tro det meste av det vi ser på TV er mer eller mindre iscenesatt, uansett hvilke program man ser på. Greit å ha en plan. 2
Blåttvann Skrevet 19. mars #53 Skrevet 19. mars Hanne67 skrev (1 time siden): Jeg vil jo tro det meste av det vi ser på TV er mer eller mindre iscenesatt, uansett hvilke program man ser på. Greit å ha en plan. Men stort sett er de foran skjermen bedre skuespillere. Disse to klarer ikke få det til å føles tilfeldig og da blir det bare dumt, for det er jo svært oppbrukte virkemidler som blir brukt. 1
Hanne67 Skrevet 19. mars #54 Skrevet 19. mars Blåttvann skrev (8 minutter siden): Men stort sett er de foran skjermen bedre skuespillere. Disse to klarer ikke få det til å føles tilfeldig og da blir det bare dumt, for det er jo svært oppbrukte virkemidler som blir brukt. Jeg synes det er et koselig program, jeg. Herlig humor og god stemning. 1
Solstråle1 Skrevet 21. mars #55 Skrevet 21. mars Et av få programmer jeg koser meg med. Jeg ler høyt av disputtene deres, utfordringene er nok kjent for de fleste som har pusset opp med partneren sin. De gjør ikke så mye selv da, sist episode brukte de enormt med tid med å male rekkverk - og bare det. 1
Solstråle1 Skrevet 21. mars #57 Skrevet 21. mars Kålrota skrev (1 time siden): Disse pusser jo ikke opp med partneren sin? Nei. Det er helt riktig. Men det er gjenkjennelig likevel. 3 1
Kålrota Skrevet 22. mars #58 Skrevet 22. mars Solstråle1 skrev (13 timer siden): Nei. Det er helt riktig. Men det er gjenkjennelig likevel. For meg er det bare enda en ting som blir lite autentisk. 2 1
makkapakka Skrevet 22. mars #59 Skrevet 22. mars Dette er ikke fokus på oppussing, velge stiler, snakke med lokale om ev trender, kultur.. Det er en røre av ting de skal gjøre male litt ute, ordne kjøkkenbenk, male soverom, ordne bad, alt i en salig smørje, og egentlig har de mer lyst til å sitte på cafe hele dagen. Blir bare rot for meg. 5 2
Hanne67 Skrevet 22. mars #60 Skrevet 22. mars makkapakka skrev (49 minutter siden): Dette er ikke fokus på oppussing, velge stiler, snakke med lokale om ev trender, kultur.. Det er en røre av ting de skal gjøre male litt ute, ordne kjøkkenbenk, male soverom, ordne bad, alt i en salig smørje, og egentlig har de mer lyst til å sitte på cafe hele dagen. Blir bare rot for meg. De har nok en plan og mye hjelp av de lokale håndverkerne. Det er ikke alt vi ser. Litt blanding av å nyte den italienske landsbygda, vise oss rundt og hjelpe til litt med oppussingen. Sånn rent oppussingsmessing så er nok andre program bedre, men dette fokuserer også på Italia og livet der. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå