AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Heisann! Jeg er litt nysgjerrig på tidsbrukene til andre studenter. Hvor mange timer effektiv lesing/studering gjør du per dag i starten av semesteret, og deretter når eksamen nærmer seg? Da mener jeg avsatt tid hvor du ikke sjekker mobilen, sosiale medier, epost, osv. Altså tid hvor du kun konsentrerer deg om det faglige, være det å lese, skrive oppgave eller diskutere med kollokvie. Jeg pleier å sette timer, og jobber i ca. 40 min bolker. Da legges telefonen bort, og jeg gjør ikke noe annet enn skole. Tar pause mellom sånn som det passer meg, men stort sett ikke lenger enn 5-15 min. Avbrutt av evt. lunsj og/eller trening. Jeg kjenner at hodet mitt begynner å bli litt slitent rundt 3 timer effektivt arbeid, men klarer å strekke det til 4 timer noen ganger. En sjelden gang 5 timer (tett opp mot eksamen). Men dette får jeg ikke til hver dag, og i hvert fall ikke hvis vi har hatt undervisning i 4-7 timer på skolen før på dagen. Da klarer jeg kanskje 1-2 timer etterpå. Jeg går et studie hvor det er mye obligatorisk, og man er ofte sliten etter en skoledag. Jeg har medstudenter som sier de sitter i 5 timer nesten hver dag med det ene faget vårt. Jeg lurer egentlig på hva de 5 timene innebærer. Er det faktisk 5 timer med jobb, eller er det 5 timer med litt scrolling, litt lesing, litt diskutering, litt klaging over arbeidsmengde, osv.? Så - hva gjør dere her inne? Er dere flinke til å legge bort telefonen? Eller blir det mye avbrudd i lesingen? Anonymkode: 2c945...1a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå