Gå til innhold

er hunden din ditt barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei og takk for massevis av svar....

Jeg kommer nok til å bare si i fra til dem i første omgang at jeg kommer til å ringe om jeg hører den hunden skriker en gang til... de vet veldig godt at jeg ikke aksepterer den måten de oppdrar hunden på... mange som reagerer på den måten som jeg og vi andre her gjør...

Jeg mente kanskje ikke det med baby, men man drar heller ikke i øra på en unge, eller kjefter på ungen når h*n er glad for at de kommer hjem fra en kjapp butikk-tur...

Den måten som de behandler hunden på er kanskje på samme måte som ungene dems... Han har 4 barn som ikke vil til han, og Hun har 7 barn og bare 2 av dem får lov til å besøke morra... så det sier kanskje sitt....Men jeg ringer dyrebeskyttelsen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres egentlig ikke ut som folk som burde få lov til å ha dyr overhode.Fins det ikke en dyrevernsnemnd det går an å kontakte?

Skrevet

Det gjør det helt sikkert... må bare finne en i nærheten... finnes sikkert noen i drammen... det blir igrunn det nærmeste!

Skrevet

Har ikke lest alle innleggene..så kanskje er mye sagt.

Jeg ville varslet dyreverne om behandlingen. Da har du varslet. Så får heller de bestemme om det er nok til å gå inn å hente dyret.

Men jeg synes det der høres ut som en voldsom hard behandling. Om dyret er redd for dem.. kan han bli nervøs og alle som har hund vet at nervøse hunder er ikke bra. Vi snakker tikkende bomber..

Skrevet

Ring, ring ring!!! Men jeg vet det ikke er en lett prosess.

Noen som bor i nærheten av meg har mange dyr. 10 hester, 3 hunder, utallige katter, rotter, hamster, kanniner og noen andre smågnagere. De behandler ingen av dyrene pent. Hundene står ute i bånd, samme hva slags vær. De blir ikke gått tur med, og ikke stelt i det hele tatt. Jeg vet også at de blir straffet hardt om de gjør noe galt. En gang ble en av hundene kastet ned trappa fra andre til første etage. En annen gang hadde en stukket av, og da eieren fant hunden bar han den i barten over 100 meter! Hunden skreik som bare det.... Mamma så dette, og kjefta på eieren, men han bare lo og ba henne stikke.

Alle i bygda vet om dette, og da de ville kvitte seg med en hund tok en snill dame i mot. Da hun fikk hunden bar det rett til vetrinær, der hunden ble sjekket. Den var underernært, hadde innfeksjon i begge øynene og slapp som bare det. Dyrlegen tok bilder av hunden og anmeldte forholdet. Men det hjelper lite. De må nemlig ha tre slike anmeldelser på seg for at noe skal kunne gripe inn.

Trist, trist, trist.

Men det nytter jo ikke å tenke at det ikke nytter å gjøre noe, for da skjer det i hvert fall ingen ting.

Skrevet

Det der hørtes jo helt på trynet ut Agenta!!! stakkars hund!

Nå har jeg prata med Nabon for hun kom en tur idag, og kom inn på at hun ville kvitte seg med hunden...

Jeg har snakka med henne tidligere om behandlingen av hunden, og hun har slutta med det, men ikke han....

jeg lurte på om hva typen hennes sa etter at jeg hadde snakka til han, men han bare driter visstnok i det...

Når hun begynner å reagere på måten så er det ille tror jeg... han får ikke lov til noenting...

Nå er riktig nok hunden blandig av schefer, rottweiler, og mest sannsynlig dobbermann, og en blanding som krever innmari mye, og de har ikke kappasiet til å ta vare på den, og det er hun veldig enig i... så de kommer til å levere hunden tilbake.... Hun som hadde hunden før hadde sagt at - skulle det bli problemer skulle de ringe henne og ta tilbake hunden...så det sier kanskje sitt...

De har oxo 2 katter.. den ene stakk da hunden flyttet inn, og den andre har sluttet å spise hjemme... så nå har vi tatt over den minste som er 1 år til sommeren, og kjempe pen og kosete... så-- YEY, gubben og jeg har fått katt....

morsomt...

tror nok ikke det er lenge til folk kommer til å ringe dyrevernet, for det har vært folk på døra VÅR da nabon var på kino på lørdag... og da var den sperra inne på soverommet med vinduet oppe, og hunden ulte i flere timer... hørte han på milevis avstand..... så det er kanksje like greit at hunden får slippe... få han til et sted som er mye større, og en stor hage som han kan løpe og få ut masse energi, og komme til noen folk som er glad i å gå turer, så han oxo får seg litt trim...

Nabon har oxo da gitt han mat sent om kvelden, så han sover jo ikke om natta, så de må ut flere ganger om natta for at hunden skal komme seg på do.. tullinger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...