Angelfairy Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Jeg har en nabo som akk har fått en omplasseringshund.. el.. for 1 mnd siden da... jeg har hørt at man skal behandle hunden sin som sitt eget barn.... DET gjør ikke disse... når han ikke hører river de nesten øret av han, nakkeskinnet hans er kjempe løst, og han skriker som f*** når de tar han... han er en blanding av schefer og rotweiler og en til, så det er en rimelig vanskelig bikje å håndtere, men likevel... når de har vært en kjapp tur innom meg, og de kommer hjem igjen hører jeg hunden skriker... han er jo kjempe glad når de kommer hjem og får beskjed med en gang om å legge seg... ikke hilse på han eller noen ting... hører han ikke da, drar de han bortover gulvet i øret hans, vrenger det. og han skriker så det jomer i hele huset.. Jeg har sagt i fra til dem, og de vil ikke høre. de sier det er den enste måten han vil høre på... men det er jo ikke så rart da, for han er jo redd for dem... jeg hadde besøk her forrige helg, og da kom de innom med hunden... han ville jo hilse på de jeg hadde besøk av, men det fikk han ikke lov til.. de tok bikja så han streik igjen, og til og med venna mine reagerte voldsomt, og sa at vi burde ringe dyrebeskyttelsen om de holder på sånn hele tida.... hva syns dere..? skal man behandle bikja som dett eget barn, eller skal man dra hunden og vrenge øra på han så han hører....???
Gjest lillelou Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Dette høres definitivt ut som mennesker som ikke heeeeelt vet hva de gjør. En hund er langt fra det samme som en baby, men de metodene du beskriver hører ikke noe steds hjemme.Stakkars vofsen.
Gjest 2324 Skrevet 7. april 2006 #3 Skrevet 7. april 2006 Det handler vel ikke om at man skal behandle hunden som et barn, men at naboene dine tydeligvis ikke har peiling på dressur. Dette synes jeg grenser mot misshandling jeg.
Gjest camillo Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 Jeg synes verken man skal behandle bikkja som et barn eller å gjøre slik du sier disse folka gjør. Vi har en metodediskusjon i en annen tråd her inne nå, og dette er jo snakk om metode. Han her kjører vel det strengeste, noe som høres komplett idiotisk ut, først og fremst fordi det helt tydeligvis ikke fungerer.
Gjest Piper Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Dere bør virkelig ringe dyrebeskyttelsen, for slik behandler man ikke dyret sitt. Vi har hatt hund, og selv om vi ikke behandlet den som våre barn, viste vi den resepekt. En hund skla ha resepkt for eieren sin, men den skal ikke være redd. Ta og ring dyrebesyttelsen med en gang, for gjør du ikke det aksepterer du at hunden blir behandlet på den måten.
Gjest lillelou Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 Jeg heller mot å være enig med Piper- ingen dyr fortjener å lide. Får vondt bare ved tanken.
Gjest 2324 Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 Du må gjerne ringe dyrebeskyttelsen, men desverre er det nok lite de kommer til å gjøre. Har ringt dit om verre ting enn det du beskriver over, og det eneste svaret jeg har fått er at de ikke har ressurser til å ta tak i slike saker.
Gjest Piper Skrevet 7. april 2006 #8 Skrevet 7. april 2006 Du må gjerne ringe dyrebeskyttelsen, men desverre er det nok lite de kommer til å gjøre. Har ringt dit om verre ting enn det du beskriver over, og det eneste svaret jeg har fått er at de ikke har ressurser til å ta tak i slike saker. ← Heldigvis varierer dette fra sted til sted, og en bør aldri la vær å ringe fordi visse har hatt dårlige opplevelser med de.
Gjest camillo Skrevet 7. april 2006 #9 Skrevet 7. april 2006 Jeg leste svaret mitt en gang til, og siden det hørtes litt kaldt og kynisk ut, vil jeg legge til at: nei, dette er ikke akseptabel oppførsel. Hvis det er slik det fremstilles.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #10 Skrevet 8. april 2006 Du må gjerne ringe dyrebeskyttelsen, men desverre er det nok lite de kommer til å gjøre. Har ringt dit om verre ting enn det du beskriver over, og det eneste svaret jeg har fått er at de ikke har ressurser til å ta tak i slike saker. ← Dyrebeskyttelsen har ikke myndighet til å gjøre noe som helst i slike saker. Det er en frivillig organsisajon som ikke har myndighet til å bestemme hvem som skal ha dyr eller ikke ha dyr i dette landet. I slike saker skal man ringe mattilsynet. men det er sjelden dette hjelper, siden mattilsynet har en underlig trippelrolle, de skal både være på forbrukernes side (matsikkerhet), bøndenes side (produksjon) og dyras side. Nå for tida bruker jo mattilsynet all sin tid på å analysere spekepølser og døde trekkfugler. Les her hvordan Foreningen for omplassering av dyr har klaget på mattilsynets håndtering av dyrevernsaker Når det gjelder omplasseringshunder så må de ofte settes litt på plass i begynnelsen hvis de har adferdsproblemer og ikke har respekt for hvem som er sjef. Men for meg høres dette tilfellet helt ekstremt ut, hunden blir jo bare redd for eieren. Hvor har naboen din fått omplasseringshunden fra da? Hvis den kommer fra en omplasseringsorganisasjon kan du varsle dem. Sannsynligvis har de en klausul i kontrakten om at de kan ta tilbake hunden hvis den ikke blir behandlet bra nok. Selv om det er vanskelig å gjøre seg opp en mening om hundeholdet kun utfra det som står skrevet på internett, høres det ikke ut som om denne hunden har det bra
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #11 Skrevet 8. april 2006 Må også legge til en kommentar til overskriften: Nei, hunder skal ikke behandles som barn. Hunder er flokkdyr, og vi mennesker har rollen som flokkleder. Med katter er det derimot annerledes, da tar vi mennesker på oss rollen som "mor". Når vi klapper katten er det for katten som å bli slikket over ryggen av kattemor. Malelyden er jo i hovedsak en kommunikasjonsform mellom kattemor-kattebarn på diestadiet, og denne lyden bruker kattene i kommunikasjon med oss mennesker også. Katter er ikke avhengig av en klar leder slik som hunder. Men selvsagt skal både hunder og katter behandles bra og med respekt, uavhengig hvilken rolle vi mennesker har i forhold til dem
Gjest Gjest1 Skrevet 8. april 2006 #12 Skrevet 8. april 2006 Dere bør virkelig ringe dyrebeskyttelsen, for slik behandler man ikke dyret sitt. Vi har hatt hund, og selv om vi ikke behandlet den som våre barn, viste vi den resepekt. En hund skla ha resepkt for eieren sin, men den skal ikke være redd. Ta og ring dyrebesyttelsen med en gang, for gjør du ikke det aksepterer du at hunden blir behandlet på den måten. ← Enig. Jeg ville tatt kontakt med dyrebeskyttelsen. Jeg ville vel egentlig gjort det som sto i min makt for å stoppe denne situasjonen. De risikerer å skape en mannevond hund, med avliving som den endelige konsekvensen. Om det går an å snakke med dem, hva med å anbefale en god dressurinstruktør du "tilfeldigvis" har hørt om?
Gjest Gjest1 Skrevet 8. april 2006 #13 Skrevet 8. april 2006 For å svare på spørsmålet i overskriften: Nei min hund er ikke mitt barn, den er en hund. Min hund som jeg er glad i og respekterer for den hunden den er.
Gjest Embla s Skrevet 8. april 2006 #14 Skrevet 8. april 2006 Jeg leste svaret mitt en gang til, og siden det hørtes litt kaldt og kynisk ut, vil jeg legge til at: nei, dette er ikke akseptabel oppførsel. Hvis det er slik det fremstilles. ← Jeg syns svaret ditt var fornuftig og saklig jeg. Ikke kaldt og kynisk! Jeg syns ikke man skal tilegge dyr menneskelige egenskaper, dyr er dyr og fortjener å bli behandlet som den art de er, og ikke som en baby erstatning. Den situasjonen TS beskriver om høres helt uakseptabel ut, og det at det er en omplasseringshund gjør saken enda vondere å høre om
Abr@xas Skrevet 8. april 2006 #15 Skrevet 8. april 2006 Jeg syns ikke man skal gjøre noen av delene, hverken behandle den som et barn eller dra den etter ørene. Dette er tydeligvis folk som ikke aner hvordan de skal oppdra et dyr, blir frustrerte og reagerer fysisk. En hund skal ha respekt for sin eier, men ikke p.g.a frykt. En hundeeier skal også ha respekt for sin hund. Jeg syns IKKE det er greit å holde på slik du beskriver.
Gjest Gjest1 Skrevet 8. april 2006 #16 Skrevet 8. april 2006 Nå kjenner ikke jeg til slike omplasseringssentraler eller om denne hunden er kommet fra en slik. Men om den er det kan man kanskje be dem følge de nye eierne litt bedre opp?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #17 Skrevet 8. april 2006 Nå kjenner ikke jeg til slike omplasseringssentraler eller om denne hunden er kommet fra en slik. Men om den er det kan man kanskje be dem følge de nye eierne litt bedre opp? ← Enig. jeg vil jo tro de gjerne vil vite hvordan hunden får det i sitt nye hjem. Ville kontaktet organisasjonen/personen de fikk hunden av.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #18 Skrevet 8. april 2006 Selvfølgelig er ikke hundem mitt barn! Ville være passe sykt å tro...
Mossa Skrevet 8. april 2006 #19 Skrevet 8. april 2006 Jeg kan si at hun er min beste venn og min baby, men å behandle hunden min som er baby eller en venn kommer jeg aldri til å gjøre. Det er en hund og bør behandles deretter. For å ha det godt må en hund få lov til å være en hund. Kravene til den må også svare til det!! Men å straffe hunden min på måter som innebærer smerte kommer jeg aldri til å gjøre. Ring dyrevernet - bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!
Gjest Gjest_Mokki_* Skrevet 10. april 2006 #20 Skrevet 10. april 2006 Synes du skal kontakte Dyrebeskyttelsen ganske så kjapt, stakkars dy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå