AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Skrevet 26. februar Jeg ønsker bringebær i hagen. Håper noen med erfaring og kunnskap kan komme med litt innspill:) Hvilket slag har du, er du fornøyd med det slaget? Er det mye jobb? Hva med brunsnegler, liker de bringebær? Hva har du erfart ? Anonymkode: 51ce6...0cb
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Skrevet 26. februar Har ikke hatt problem med brunsnegler på bringebærene. Først og fremst bringebærbille som har vært et problem. Anbefaler at du forhører deg på nærmeste hagesenter om hvilken typer anbefaler der du bor. Lite jobb og mye bær er min erfaring. Anonymkode: 4bf0f...7b2
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Skrevet 26. februar Type bringebær kommer Ann på hva du skal ha dem til og hva du liker i tillegg til hvilken zone du bor- les deg litt opp og tenk på hva du ønsker først , så tar du en tur på hagesenteret og ser hva som er tilgjengelig .. Anonymkode: efb8e...715
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Skrevet 26. februar Jeg har i en stor krukke på balkongen, husker ikke type, har fungert bra! Bringebær kan spre seg noe helt enormt, så ta hensyn til det når du planter Anonymkode: 96bec...65f 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Skrevet 26. februar Bringebær er enkelt å få til men må stelles. Dvs døde skudd må fjernes hver vår,da får du betalt for det med mye bær. Anonymkode: a04ce...685 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #6 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bringebær er enkelt å få til men må stelles. Dvs døde skudd må fjernes hver vår,da får du betalt for det med mye bær. Anonymkode: a04ce...685 Ja, men pass på at du klipper de riktige skuddene! Bærene kommer på to år gamle skudd, så ikke klipp fjoårets. Da blir det lite bær. Hvis bringebærene klippes og stelles og holdes i sjakk så får du riktig så gode avlinger. Anonymkode: d1477...ef0 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Skrevet 28. februar De sprer seg voldsomt, vær obs på det. Vi har en god sort som gir masse bær, men aner ikke hva den heter dessverre. Og husk å fjerne årets skudd når du har høstet dem, på de nye kommer bær neste år. Anonymkode: 53e4a...be8 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #8 Skrevet 1. mars Vi har Glen Ample bringebær og er fornøyd med både smak og størrelse 👍 Den er også fri for torner, og det er en stor fordel! De har den også på Plantasjen og andre steder, men i linken forklarer de veldig godt både planting og stell. Hver gren har bare bær ett år, og de fjerner jeg på våren. I tillegg fjerner jeg mye av de nye skuddene som har kommet slik at det bare er ca ett skudd pr. 5 -10 cm som det blir bær på. De må bindes opp, men les forøvrig i linken. Anonymkode: e5d59...d43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå