AnonymBruker Skrevet 27. februar #21 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2026 den 11.07): Man får 10000 nivåpoeng per 100.000,- brukt. Opp til 200.000,- Etter det må man opp på 500.000,- i forbruk for å få siste 10000 nivåpoeng. Lønner seg derved å heller bruke Amex elite da det gir nivåpoeng for hver transaksjon. Samt veldig greit med CT per 150.000,- i forbruk. Kan maks oppnå to stykk hvert kalenderår. Ellers er SAS sitt Mastercard veldig greit, gir 500 nivåpoeng hver måned så fremt det har blitt brukt den måneden. Gir også Fly Premium fordeler hvor du får bonusbiletter i høyere klasse til rimligste poengpris. Anonymkode: c2135...ff4 Hva er nivåpoeng og CT? Anonymkode: b308a...1d6
AnonymBruker Skrevet 27. februar #22 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva er nivåpoeng og CT? Anonymkode: b308a...1d6 CT er companion ticket eller på godt norsk ledsagerbillett. Svært enkelt forklart så får jeg inntil to ct hvor som helst i verden hvert år, den første når jeg har belastet 150' på mitt AmEx, den andre når det bikker 300'. Flyr jeg til Tokyo kjøper jeg billett, mens kona kan bli med gratis (må betale litt skatter og avgifter, men det er ikke stort). Nivåpoeng gjør at du kan "klatre" i medlemsnivå hos SAS Eurobonus – noe som igjen åpner for en rekke ekstragoder. Anonymkode: d9510...bc5
AnonymBruker Skrevet 28. februar #23 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): CT er companion ticket eller på godt norsk ledsagerbillett. Svært enkelt forklart så får jeg inntil to ct hvor som helst i verden hvert år, den første når jeg har belastet 150' på mitt AmEx, den andre når det bikker 300'. Flyr jeg til Tokyo kjøper jeg billett, mens kona kan bli med gratis (må betale litt skatter og avgifter, men det er ikke stort). Nivåpoeng gjør at du kan "klatre" i medlemsnivå hos SAS Eurobonus – noe som igjen åpner for en rekke ekstragoder. Anonymkode: d9510...bc5 Ro ned glorifiseringen av Amex og CT. Etter at SAS gikk over til Skyteam er det elendig tilgjengelighet på bonusbilletter til Asia. Anonymkode: 35e4b...de9 2
Rucula Skrevet 28. februar #24 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ro ned glorifiseringen av Amex og CT. Etter at SAS gikk over til Skyteam er det elendig tilgjengelighet på bonusbilletter til Asia. Anonymkode: 35e4b...de9 Jepp vi ga opp hadde 400 000 poeng og CT CT gikk ut på dato fordi vi aldri fant turer og vi lette aktivt i over ett år. Nå bare bruker vi poengene til å betale for vanøige flyreiser. Brukte 250 000 poeng på 4 stk til Frankrike i sommer.
AnonymBruker Skrevet 28. februar #25 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2026 den 10.35): Det er meg du siterer. Du ramlet tydeligvis av lasset ved DNB Saga. Eller for å si det på en annen måte: *hvordan si at du ikke har peiling uten å si at du ikke har peiling* Anonymkode: 1b307...ab1 Vi har tydeligvis forskjellige preferanser på hva som regnes som rik og ikke rik. Kan bare knipse, så får jeg dette kortet. Anonymkode: 42535...3e9
AnonymBruker Skrevet 28. februar #26 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ro ned glorifiseringen av Amex og CT. Etter at SAS gikk over til Skyteam er det elendig tilgjengelighet på bonusbilletter til Asia. Anonymkode: 35e4b...de9 Vel, har vel ikke akkurat noen "glorifisering" av AmEx og ct jeg drev der vel? Forklarte bare nøkternt hva det hele gikk ut på. 😉 Men ellers er jeg enig: Det er blitt vesentlig verre å finne gode ct-flighter til spesielt Asia, selv for oss som er svært fleksible på tidspunkter. Det er frustrerende. Anonymkode: d9510...bc5
AnonymBruker Skrevet 28. februar #27 Skrevet 28. februar Amex er jeg blitt frarådet av flere da det er mange utsalgssteder som ikke rar Amex i Norge. CT er heller ett must da jeg er single og reiser alene stort sett. Snuser litt på Sas sine egne MasterCard og da Premium. Men disse kommer jo med en mnd pris. Selv Classic som tidligere var gratis har nå fått mnd pris. Noen som har erfaring med SAS sine MasterCard? Saga er ikke aktuelt da jeg er totalkunde hos Nordea som desverre ikke tilbyr poeng sanking.... Anonymkode: 480b9...e08
AnonymBruker Skrevet 28. februar #28 Skrevet 28. februar Jeg er veldig fornøyd med morrow. Sparer 1% bonus på alle kjøp, og 2 eller 3% på netthandel. Bonusen brukes på å betale fakturaen. Ingen avgift for å ha kortet. Eneste ulempen er at man kan tjene max 2000 poeng(kr) i året, og jeg ser at jeg fort kan gå over dette. Anonymkode: 43a21...e99
AnonymBruker Skrevet 28. februar #29 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Amex er jeg blitt frarådet av flere da det er mange utsalgssteder som ikke rar Amex i Norge. CT er heller ett must da jeg er single og reiser alene stort sett. Snuser litt på Sas sine egne MasterCard og da Premium. Men disse kommer jo med en mnd pris. Selv Classic som tidligere var gratis har nå fått mnd pris. Noen som har erfaring med SAS sine MasterCard? Saga er ikke aktuelt da jeg er totalkunde hos Nordea som desverre ikke tilbyr poeng sanking.... Anonymkode: 480b9...e08 Det positive med Nordea er vel at de har bra lounge-tilgang? Altså sett med reise-øyne Anonymkode: c2135...ff4
AnonymBruker Skrevet 28. februar #30 Skrevet 28. februar Rucula skrev (4 timer siden): Jepp vi ga opp hadde 400 000 poeng og CT CT gikk ut på dato fordi vi aldri fant turer og vi lette aktivt i over ett år. Nå bare bruker vi poengene til å betale for vanøige flyreiser. Brukte 250 000 poeng på 4 stk til Frankrike i sommer. Var det spesifikt business class du kikket etter da? Er ikke lett å finne billetter der, iallfall ikke for 4. Men ser mye bonusbilleter i go og comfort pluss. Anbefaler awardfares for å finne bonusbilletter og awardhacks.se for rene SAS bonusbilletter. Anonymkode: c2135...ff4
Rucula Skrevet 28. februar #31 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var det spesifikt business class du kikket etter da? Er ikke lett å finne billetter der, iallfall ikke for 4. Men ser mye bonusbilleter i go og comfort pluss. Anbefaler awardfares for å finne bonusbilletter og awardhacks.se for rene SAS bonusbilletter. Anonymkode: c2135...ff4 Nei trenger ikke business Men jeg orket ikke melkerute med 15 stopp og 8 timers ventetid på mellomlanding Prøvde meg med awardfares og en annen tjeneste. Uten noen god løsning
AnonymBruker Skrevet 28. februar #32 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det positive med Nordea er vel at de har bra lounge-tilgang? Altså sett med reise-øyne Anonymkode: c2135...ff4 Det stemmer, men kun 4 gratis tilganger pr år og det forsvinner jo fort på lengre turer... Anonymkode: 480b9...e08
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå