Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, noen her som har god erfaring med å gå ned i vekt uten å veie seg? Jeg er fristet til å prøve da jeg blir så demotivert av svingninger på vekten og jeg har et veldig langsiktig perspektiv, helt ok om jeg går ned 5 kg i 2026. Men er redd jeg da skal tro at jeg går ned men i praksis gå opp eller forbli det samme...  det har skjedd før, trodd at dette går veien, men så har det ikke det lol

Anonymkode: e0c95...cfa

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil jo merke det på klærne etter hvert hvis du ikke veier deg. Du kan også bruke målebånd hvis du synes det er bedre enn vekt. Det svinger jo ikke slik som vekta. :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller fokusere på størrelse enn vekt? 

Du kan gå ned mye i fettprosent, og mange cm, uten at vekten rikker seg. 

Anonymkode: 2929b...321

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da bruker du målebånd, i allefal rundt midten. Det er vel så motiverende 💪

Anonymkode: 74ec4...162

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vekt og har ikke hatt det siden jeg bodde hjemme som barn. Jeg merker veldig godt på klær, livskvalitet og det jeg ser i speilet når jeg går ned i vekt, så det å skulle kontrollere en kilo her og en kilo der er helt bortkastet. 
Gikk ned masse i fjor sommer og har klart å holde på kroppsformen rett og slett fordi jeg er mer fornøyd med det jeg ser i speilet. Mannen mener jeg kanskje gikk ned 15 kilo - ish....

Anonymkode: 335fe...003

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke vekt og har ikke hatt det siden jeg bodde hjemme som barn. Jeg merker veldig godt på klær, livskvalitet og det jeg ser i speilet når jeg går ned i vekt, så det å skulle kontrollere en kilo her og en kilo der er helt bortkastet. 
Gikk ned masse i fjor sommer og har klart å holde på kroppsformen rett og slett fordi jeg er mer fornøyd med det jeg ser i speilet. Mannen mener jeg kanskje gikk ned 15 kilo - ish....

Anonymkode: 335fe...003

så motiverende. Jeg har heller ikke vekt. Men i seks uker har jeg kuttet ned på sukker og begynt så smått å trene. føler meg strammere i kroppen og føler jeg har mer glød. Jeansen strammer heller ikke så mye rundt magen. Tipper jeg har gått ned 1-2 kg....ikke så mye men. 

Anonymkode: 7f795...a26

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 60 av de 50 kiloene jeg veide for mye, og så ikke på vekta selv.  Jeg fikk mannen til å veie meg, han fikk streng beskjed om å ikke si noe tall før jeg hadde kommet ned på normalvekt, og så skulle han si fra hvis det gikk den gærne veien.  Med startBMI på 42 kan man gå ned mye hver uke i starten, men 2 kilo 3 uker på rad monner liksom ikke så mye da.

Og så hadde jeg "drømmebuksa" i skapet, den som aldri egentlig passet, selv ikke på mitt forrige tynneste, som jeg etter hvert prøvde et par ganger i måneden, bare for å se hvor nær jeg var at den passet.  I dag er den donert til Fretex som altfor stor, men det var skikkelig motivasjon for meg å se at det stadig manglet mindre på at den ville gå på.

Anonymkode: 8b27e...329

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...