AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Skrevet 25. februar Blander den i våtfor/ leverpostei / godbit// legger den inn i en liten lomme i pålegg, men han lukter lunta og vil ikke spise den. Av og tll klarer jeg åpne kjeven og legge den inn i munnen, men det går ikke lenger. Hva gjør dere? Anonymkode: 76832...107 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Skrevet 25. februar En av oss holder katten og åpner munnen, den andre stikker den langt bak, så lukker en munnen igjen. Det dyrlegen viste oss. Høres veldig brutalt ut, men det eneste som funker her.. Vi har prøvd alt tidligere. Velger dråper i nakken på makkmiddel og flåttmiddel helst.. Anonymkode: dd029...ae5 2
trøndermann38 Skrevet 25. februar #3 Skrevet 25. februar Legger den i en slik hul godbit som dyrlegen selger. Noe annet er håpløst
lillevill Skrevet 25. februar #4 Skrevet 25. februar Du må lure den inn i munnen, putte den litt langt bak på tunga.
NatNat Skrevet 25. februar #6 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Blander den i våtfor/ leverpostei / godbit// legger den inn i en liten lomme i pålegg, men han lukter lunta og vil ikke spise den. Av og tll klarer jeg åpne kjeven og legge den inn i munnen, men det går ikke lenger. Hva gjør dere? Anonymkode: 76832...107 jeg blandet aldri pillen men la den i midten av en liten kule brunost.. det virket hver eneste gang 1 1
Jif Skrevet 25. februar #7 Skrevet 25. februar trøndermann38 skrev (8 minutter siden): Legger den i en slik hul godbit som dyrlegen selger. Noe annet er håpløst Min lukter lunta på det. Tenkte først det var genialt å putte i hul godbit, men han skjønte tegninga. 1
Tabris Skrevet 25. februar #8 Skrevet 25. februar 1. "Purrito". Tull katten litt tett inn i et håndkle slik at bare hodet stikker ut. Så kan du ha katten inntil deg, åpne munnen, legge tabletten litt langt bak i svelget (men ikke dytt fingrene så langt inn at katten brekker seg), lukke igjen munnen og massere halsen til du ser/kjenner at katten svelger. 2. Godbit-metoden. Denne har jeg hatt god nytte av på egen katt, og da tenker jeg ikke det du nevner med å dytte den inn i annen godbit. Min katt var veldig glad i Dreamies-godbiter. De har et nesten pulver-aktig lag på seg som lett smitter over på andre ting (inkl fingrene). Jeg ville legge tabletten mellom to Dreamies-godbiter og "massere", evt skrape tabletten litt mot Dreamies for å overføre mest mulig smak/lukt/pulver på tabletten. Deretter gi katten Dreamies i rask rekkefølge. Så fort den hadde svelget, ny godbit rett fra hånda. Dreamies - Dreamies - Dreamies - Tablett - Dreamies Da gikk den ned sammen med alt annet. Viktig å avslutte med en godbit og ikke slutte etter tabletten, for da kan katten sitte igjen med rar ettersmak som gjør at den "ser gjennom" metoden til neste gang. 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #9 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En av oss holder katten og åpner munnen, den andre stikker den langt bak, så lukker en munnen igjen. Det dyrlegen viste oss. Høres veldig brutalt ut, men det eneste som funker her.. Vi har prøvd alt tidligere. Velger dråper i nakken på makkmiddel og flåttmiddel helst.. Anonymkode: dd029...ae5 Det er flåttmiddel jeg prøver å få i han nå, og det har allerede gått én dyr tablett i søpla på grunn av at han har spyttet den ut igjen og har gått i oppløsning. Dråper i nakken må dryppes mens han sover, men ofte skvetter han til og hopper ut av sofaen, så væsken kommer på pelsen. Han har også reagert med kløe i pelsen etter påflekking, så må velge mellom pest og kolera Ts Anonymkode: 76832...107 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #10 Skrevet 25. februar Tabris skrev (7 minutter siden): 1. "Purrito". Tull katten litt tett inn i et håndkle slik at bare hodet stikker ut. Så kan du ha katten inntil deg, åpne munnen, legge tabletten litt langt bak i svelget (men ikke dytt fingrene så langt inn at katten brekker seg), lukke igjen munnen og massere halsen til du ser/kjenner at katten svelger. 2. Godbit-metoden. Denne har jeg hatt god nytte av på egen katt, og da tenker jeg ikke det du nevner med å dytte den inn i annen godbit. Min katt var veldig glad i Dreamies-godbiter. De har et nesten pulver-aktig lag på seg som lett smitter over på andre ting (inkl fingrene). Jeg ville legge tabletten mellom to Dreamies-godbiter og "massere", evt skrape tabletten litt mot Dreamies for å overføre mest mulig smak/lukt/pulver på tabletten. Deretter gi katten Dreamies i rask rekkefølge. Så fort den hadde svelget, ny godbit rett fra hånda. Dreamies - Dreamies - Dreamies - Tablett - Dreamies Da gikk den ned sammen med alt annet. Viktig å avslutte med en godbit og ikke slutte etter tabletten, for da kan katten sitte igjen med rar ettersmak som gjør at den "ser gjennom" metoden til neste gang. Jeg har gjort dette med Dreamis og det gikk fint både i fjor og i forfjor, men nå er det ingenting som funker. Han vil ikke engang ha Dreamis uten tablett, fordi han tror det er medisin😄 Ts Anonymkode: 76832...107 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Skrevet 25. februar Legg/sett katten på rygg/rompe og kose litt med den før du åpner munnen. Legg så tabletten langt bak på tungen, lukk munnen og blås pus forsiktig på nesen så den svelger. Dette har fungert godt på alle mine katter, også på katten som måtte få pille daglig gjennom mange år. Iblant klarer den å spytte vekk pillen mellom jekslene, men da gir man bare på nytt. Gi katten litt kos etterpå igjen så katten er mest mulig trygg hele veien 😉 Anonymkode: e030d...cde 1
Tabris Skrevet 25. februar #12 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har gjort dette med Dreamis og det gikk fint både i fjor og i forfjor, men nå er det ingenting som funker. Han vil ikke engang ha Dreamis uten tablett, fordi han tror det er medisin😄 Ts Anonymkode: 76832...107 Da høres det ut som om Purrito er neste steg. 😅 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #13 Skrevet 25. februar Tabris skrev (6 minutter siden): Da høres det ut som om Purrito er neste steg. 😅 Og så kan man si: It's a wrap! når man er ferdig 😄💚 Anonymkode: 5e81f...656 1
Tabris Skrevet 25. februar #14 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og så kan man si: It's a wrap! når man er ferdig 😄💚 Anonymkode: 5e81f...656 😂
AnonymBruker Skrevet 25. februar #15 Skrevet 25. februar Jeg kjøpte en sånn "sprøyte" sak, der man plasserer tabletten foran. Veldig greit å få den kjapt og langt nok inn i munnen. Funker ikke å lure de inn i mat ect her. Anonymkode: f5cb8...a94 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #16 Skrevet 25. februar Da jeg vokste opp brukte vi brunost rundt tabletter katta vår skulle ha, ellers kom den bare ut igjen Anonymkode: 99a5c...c22 1
Helene Skrevet 25. februar #17 Skrevet 25. februar Kattene mine er forskjellige. En katt, må ha flytende med sprøyte inn i munnen. En annen, trykker tablett ned. Føler meg brutal, men om en katt trenger medisin er det sitt eget beste.
AnonymBruker Skrevet 25. februar #18 Skrevet 25. februar Min frøken lar seg ikke lure av medisiner i mat og når hun kun har måttet ha en pille en gang i blant har jeg klart å få det inn i munnen og hun har svelget, men når hun måtte gå på en lengre kur med både antibiotika og smertestillende noe som betydde medisiner flere ganger om dagen ble det et mareritt for oss begge. Så jeg kontaktet Dyrlegen og han anbefalte meg den metoden som kan sees i videoen her. Og jeg ga henne alltid en godbit etter tabletten. https://vm.tiktok.com/ZNR5tkuAu/ Anonymkode: f8955...a9f
Gjest Lurendreieren Skrevet 26. februar #19 Skrevet 26. februar NatNat skrev (13 timer siden): jeg blandet aldri pillen men la den i midten av en liten kule brunost.. det virket hver eneste gang Funker steinbra 👍😁
AnonymBruker Skrevet 26. februar #20 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min frøken lar seg ikke lure av medisiner i mat og når hun kun har måttet ha en pille en gang i blant har jeg klart å få det inn i munnen og hun har svelget, men når hun måtte gå på en lengre kur med både antibiotika og smertestillende noe som betydde medisiner flere ganger om dagen ble det et mareritt for oss begge. Så jeg kontaktet Dyrlegen og han anbefalte meg den metoden som kan sees i videoen her. Og jeg ga henne alltid en godbit etter tabletten. https://vm.tiktok.com/ZNR5tkuAu/ Anonymkode: f8955...a9f Både jeg og katten min lo godt når vi så denne videoen, fordi min katt liker ikke å bli holdt fast eller å sitte mellom beina slik som hennes katt. Han hadde luktet lunta og stukket av i løpet av ett sekund. Han er en sterk og stor hannkatt som man nesten må være to for å holde. Ts Anonymkode: 76832...107
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå