AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Skrevet 25. februar Hvilket hotell i Norge har du vært mest fornøud med frokosten på, og hvorfor? Selv ble jeg faktisk veldig positivt overrasket over et billig "hotell" vi var på i Oslo. Det var et stort arrangement der og fullt på nesten alle sentrumsnære hotell. Jeg husker ikke navn, men det lå i en gate åpenbart brukt til kjøp og salg av både sex og stoff. Rommet var bare en lang tarm med 6 enkeltsenger satt opp, også et lite bad. Men det var rent, og frokosten hadde både rikelig utvalg og god mat 🤩 Har f.eks vært på Son spahotell, som jo var en idyllisk plass, men frokosten var ikke bedre der selv om restauranten var finere. Anonymkode: 7b151...526
Grønnsaksvaffel Skrevet 25. februar #2 Skrevet 25. februar Det er ikke lett å velge - flere veldig gode kandidater. Hotel Norge by Scandic, Bergen, Scandic Nidelven, Trondheim og Hotel Alexandra, Loen har alle fantastisk utvalg til frokost. Av rimeligere hotell er nok frokosten på Scandic Byparken, Bergen det jeg har vært mest fornøyd. Veldig bra utvalg der også. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #3 Skrevet 25. februar Scandic er bra generelt. The Thief særdeles bra! Fredriksten i Halden leverer også, ikke så mye forskjellig, men svært godt brød, juice, kaffe og mye hjemmelaget. Skal til Sommero før påske, spent på frokosten der. Synes også Laholmen i Strømstad er bra, men litt stort og folksomt til tider. Er ikke i Norge da, men nesten I utlandet er Radisson suverent, synes jeg. Anonymkode: 0911e...13e 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Skrevet 26. februar Fredriksten så flott ut 🤩 Gøy med noen av dem som ikke er i kjede, ofte litt andre ting å velge i Anonymkode: 7b151...526
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Skrevet 26. februar På fritidsreiser dropper jeg som regel frokost - men for noen år siden var jeg på en tur til Bergen og bodde på Thon Rosenkrantz. Første dagen var jeg litt sulten og tenkte jeg måtte prøve den fanastiske buffeten skryter av. Joda - det var mye, egg, bacon, røykelaks og vafler frister jo litt... ... men så må man jo helst ha godt SMØR på brødet. På den boksen det stod smør på (mener det stod smør) var det margarin. Det smakte jo bare fælt. Ved andre gangs tur til buffeten sa jeg fra til en kokk som stod der at dette ikke var smør, men margarin - jeg forsynte meg av litt annet før han kom tilbake og sa at det var smør, for det stod på pakken på lageret. Nuvel. Anonymkode: 6b75e...acc
Angelheart2 Skrevet 27. februar #6 Skrevet 27. februar Camillas Hus i Oslo har den klart beste frokosten jeg har fått i Norge. A la carte-frokost med masse godt på menyen. Har enda ikke opplevd en buffet-frokost som imponerer like mye. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #7 Skrevet 27. februar Scandic Nidelven, men nå er det noen år siden jeg lå der sist. Ellers er jeg også veldig fornøyd med Brittania sin frokost. Utover det har jeg stort sett bare hatt standard frokoster på hoteller jeg har ligget på. Anonymkode: 274de...a78
AnonymBruker Skrevet 28. februar #8 Skrevet 28. februar Britannia i Trondheim er nummer 1. Amerikalinjen og Sommero er også OK. Alle serverer Eggs Benedict, men Britannia er et par hakk over de andre. Anonymkode: 69d08...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 26.2.2026 den 12.34): På fritidsreiser dropper jeg som regel frokost - men for noen år siden var jeg på en tur til Bergen og bodde på Thon Rosenkrantz. Første dagen var jeg litt sulten og tenkte jeg måtte prøve den fanastiske buffeten skryter av. Joda - det var mye, egg, bacon, røykelaks og vafler frister jo litt... ... men så må man jo helst ha godt SMØR på brødet. På den boksen det stod smør på (mener det stod smør) var det margarin. Det smakte jo bare fælt. Ved andre gangs tur til buffeten sa jeg fra til en kokk som stod der at dette ikke var smør, men margarin - jeg forsynte meg av litt annet før han kom tilbake og sa at det var smør, for det stod på pakken på lageret. Nuvel. Anonymkode: 6b75e...acc Og hvor er svaret på spørsmålet i hovedinnlegget? Anonymkode: 968a2...958 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Skrevet 28. februar Sommero i Oslo uten tvil. Jeg er selv veganer og har generelt veldig lave forventninger på frokostbuffé, men etter å ha hørt så mye positivt fra andre veganere om frokostbuffeten på Sommero måtte vi prøve selv og for å si det sånn de skuffet ikke! Anonymkode: 968a2...958 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #11 Skrevet 28. februar Thon Rosenkranz har en veldig god frokost, etter min mening. (Smør eller ikke, jeg bruker aldri smør eller margarin annet enn til steking og i bakst). Anonymkode: e1134...8de 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #12 Skrevet 28. februar Jeg syns The Hub hadde god frokost. Jeg går glatt forbi alt av frokostblndinger og yoghurt og brød på hotrllfrokost. Varmmat og frukt er det eneste jeg bryr meg om på hotellfrokost. Varme egg, grønnsaker, kjøtt (må ikke være bacon), ulike poteter etc. og så frukt og litt søtt til dessert. Et kjempepluss om kaffen er hakket bedre enn maskinkaffe, men det har de ikke på the Hub. Skulle bare ønske de hadde smoothie på kuldebrett/i kjøleskap. Romtemperert smoothie? Nei takk, da lar jeg heller være. Anonymkode: 33ec6...ae8 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #13 Skrevet 28. februar Grønnsaksvaffel skrev (På 25.2.2026 den 18.15): Scandic Nidelven, Jess! Beste hotellfrokost Anonymkode: 377be...fd4 1
Jytte Skrevet 28. februar #16 Skrevet 28. februar Grand hotell ved Stortinget. Hadde rømt fra en samboer som ble truende og gikk og gikk halve natta. Vi hadde vært på byen kvelden før og jeg var "pent" kledd. Omtrent kl. 07.30 var jeg rett ved Grand hotell, og gikk inn i restauranten (brukte være der en del når jeg var yngre og singel sammen med venninner). Det var kjempegod mat og bare å forsyne seg uten å betale. Meningen var å betale, men det ville virket dumt overfor alle de fine gjestene... I alle fall ble jeg god og mett og kaffen fikk påfyll. Ingen mistenkte meg for å ikke være gjest. Et annet hotell jeg mener har god frokost er Linne ved Bjerkebanen. Med god frokost skal det være variert, og frukt, bær, varm mat, egg laget på forskjellige måter, spekemat, godt brød og selvsagt smør. Der overnattet jeg så frokosten var inkludert. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #17 Skrevet 28. februar Opplever att det er to typer frokost å få på hotell og det er den i turistsesong, og den utenom turistsesong. I tjukkeste turistsesongen er frokosten mye mer variert og spennende enn utenom. Utlendinger er flinkere å klage om det er lite variasjon i matveien, der nordmenn er fornøyd så lenge de får småpølser, eggerøre og kaffe. Anonymkode: fc2fa...f5a 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 28. februar #18 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Opplever att det er to typer frokost å få på hotell og det er den i turistsesong, og den utenom turistsesong. I tjukkeste turistsesongen er frokosten mye mer variert og spennende enn utenom. Utlendinger er flinkere å klage om det er lite variasjon i matveien, der nordmenn er fornøyd så lenge de får småpølser, eggerøre og kaffe. Anonymkode: fc2fa...f5a Jeg har ikke den erfaringen i det hele tatt. Jeg har ikke opplevd at det er dårligere frokost utenom turistsesongen. De hotellene jeg har vært på I utlandet har ikke samme høye standard på frokost som norske hotell. 2
Modni Skrevet 28. februar #19 Skrevet 28. februar (endret) Radison blue - var forkjøla så bestilte frokost på rommet da jeg var alene på jobbreise- fikk det brettet med mange typer brød knekkebrød croissnter winebrød masse forskjellig pålegg kjøtt oster syltetøy fisk mugge med appelsin juice og stor kanne te- alt for mye mat - sikkert mer enn nok til fire - men fantastisk sammen med med tykk morgenkåpe og badekar👍 Endret 28. februar av Modni 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå