Million Skrevet 28. februar #41 Skrevet 28. februar (endret) Jeg gjør det aldri hjemme. Da er det alltid noe i fanget (bok, blad, chromebook) eller noe på tv-skjermen foran meg (gjerne samtidig) når jeg bare "sitter". Men på buss og t-bane sitter jeg alltid og ser ut vinduet eller kikker rundt meg på medpassasjerer, tenker, gjør egentlig ikke noe. Bruker nesten aldri mobilen på offentlig transport. Jeg får en følelse av at jeg ville da glemme å gå av på riktig stopp i tide, og kjører forbi holdeplassen min, fordi jeg er oppslukt av mobilen. Så derfor; følger heller med hvor jeg er. Når jeg står og venter på bane eller buss, har jeg mobilen oppe for å kjøpe billett, men så havner den rett i lomma når banen kommer og jeg går på. Endret 28. februar av Million 1
Gjest Lofilteret Skrevet 28. februar #42 Skrevet 28. februar Stillhet kan være så mangt; ser folk opplever stillhet på bussen osv. Slik stillhet er "enkelt", for hodet får mange inntrykk selv om jeg ikke gjør noe aktivt for å få det. Stillhet i naturen er godt. Jeg går som regel med hund og tar inn mange inntrykk fra naturen, ville dyr, hunden min osv. Stillhet etter å ha hørt på god musikk er også deilig. Da tar hodet inn stillheten men er fremdeles påvirket av musikken. Jeg har det ofte stille når jeg jobber på pc, men det er likefullt mye hodet jobber med, så stillheten er ikke så merkbar. Jeg sliter av og til med en type stillhet, den virkelige stillheten der det er helt stille, det er bare meg selv i rommet. Der jeg ikke gjør noe eller tar inn andre typer stimuli enn det som allerede er i mitt hode. Er dagen dårlig kan det bli svært mørkt. Da sier jeg hurra for musikken 🎶På gode dager er det bare godt og jeg kan få gode ideer eller leve litt i gamle minner.
AnonymBruker Skrevet 28. februar #43 Skrevet 28. februar Godt spørsmål. Da jeg var frisk, gjorde jeg det hver arbeidsdag, for jeg pendlet og ble buss-syk av å lese 😄 Nå gjør jeg det ganske mye pga har ME og orker ikke så mye lyder. Anonymkode: c113a...898
AnonymBruker Skrevet 28. februar #44 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 11.46): Ingen skjerm, ingen lyd, leser ikke, eller holder deg opptatt på andre måter. Bare sitter i dine egne tanker? Kan du sitte hjemme og bare kikke ut vinduet og være tilstede? Eller på bussen? Går du turer uten å sjekke mobil eller hører på musikk/podcast? Anonymkode: 945cf...d59 Store deler av sommeren og høsten. Jeg jobber komprimert hele vinteren og meste av våren. Så har jeg noen måneder fri. Da stryker jeg ofte til fjells og blir en ukes tid. Så ned til hytta et par dager før jeg igjen stryker langt inn på fjellet en uke igjen. Og sånn går sommeren og høsten. På fjellet er det bare meg, bikkja, telt, fiskestang og evt våpen på høsten. Ingen bøker, mobil osv. De få dagene i mellom hvor jeg er på hytta, så har jeg ikke TV eller internett, men hender jeg leser litt på senga. Anonymkode: 18885...f28 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #45 Skrevet 28. februar Det er ikke ofte,må ha lyd selv om natten da det konstant piper og suser i ørene. Anonymkode: 2b9ac...e76 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #46 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2026 den 15.40): Det er ikke ofte,må ha lyd selv om natten da det konstant piper og suser i ørene. Anonymkode: 2b9ac...e76 Hos meg har det hylt i ørene i så mange år at det er min form for stillhet. Anonymkode: ae804...68d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå