Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn så tar venninnen min opp eksen min, en jeg var sammen med for 7 år siden. Hun sier «men han ser så bra ut, var det så ille da?»

Jeg blir irritert og begynner forklare, men klarer ikke helt forklare heller fordi jeg blir irritert for at hun sier det, irritert for at jeg må forklare. Jeg er lei av å forklare det. 

Han var en typisk fyr som var såå søt og snill i offentligheten, men et dårlig menneske mot folk bak lukkede dører. 

Hva kan jeg svare venninnen min neste gang hun tar det opp, sånn at hun skjønner? Eller gi et svar slik at hun slutter ta han opp med meg 

Anonymkode: 758d0...41e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva kan jeg svare venninnen min neste gang hun tar det opp, sånn at hun skjønner? Eller gi et svar slik at hun slutter ta han opp med meg 

Jeg har et dårlig forhold bak meg og en venninne som holdt på sånn, eller "venninne". Normalt oppegående folk hadde tatt hintet når du blir irritert og prøver å forklare, jeg ble irritert og prøvde å forklare. Så sa psykologen min til meg "hun skjønner det, hun virker ikke til å høre på deg". Den satt, neste gang hun begynte på den måten sa jeg "jeg vil ikke snakke om det". Og skifta tema, måtte avbryte henne en gang til med det og hun ble snurt, men det er viktig å sette grense. 

Vi er ikke så gode venner i dag, hun holder på slik med andre folk og baksnakker en del og. 

Du må ikke forklare noe, bare si at Nei, det snakker jeg ikke om. 

Anonymkode: 00904...e4c

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de holder på? 

Anonymkode: cfeb6...bf1

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har et dårlig forhold bak meg og en venninne som holdt på sånn, eller "venninne". Normalt oppegående folk hadde tatt hintet når du blir irritert og prøver å forklare, jeg ble irritert og prøvde å forklare. Så sa psykologen min til meg "hun skjønner det, hun virker ikke til å høre på deg". Den satt, neste gang hun begynte på den måten sa jeg "jeg vil ikke snakke om det". Og skifta tema, måtte avbryte henne en gang til med det og hun ble snurt, men det er viktig å sette grense. 

Vi er ikke så gode venner i dag, hun holder på slik med andre folk og baksnakker en del og. 

Du må ikke forklare noe, bare si at Nei, det snakker jeg ikke om. 

Normslt oppegående folk klarer å forklare slikt uten å bli irritert.

Anonymkode: 6605b...f1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

si "det hjertet er fuly a renner munnen over med - r det noe du føler for å utdype?" og så venter du og fortsetter ikke samtalen, når hun forsvarer, bortforklarer osv og etterhvert er ferdig sier du bare "jeg er ferdig med denne samtalen på samme måte som jeg var ferdig med han for 7 år siden" 

Anonymkode: 61a08...cbd

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han var en typisk fyr som var såå søt og snill i offentligheten, men et dårlig menneske mot folk bak lukkede dører. 

"Han var en drittsekk bak lukkede dører, og nå vil jeg ikke at du tar opp denne fyren igjen".

Anonymkode: 79ae4...dec

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje de holder på? 

Anonymkode: cfeb6...bf1

Tenkte det samme!  Virker som hun fisker..

Anonymkode: 322fc...bd5

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

"det hjertet er fullt av" 

Beklager skrivefeil 😝

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når man blir spurt gang på gang på gang om gammalt forhold, så er det en grense for hvor mye en skal gidde å tåle. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tja, normalt oppegående mennesker driver ikke på slik at man trenger forklare.. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

"Må du alltid minne meg på han drittsekken? Ja, det var SÅ ille. Jeg gidder ikke forklare det flere ganger."

Anonymkode: 6fde8...9f2

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av en eller annen grunn så tar venninnen min opp eksen min, en jeg var sammen med for 7 år siden. Hun sier «men han ser så bra ut, var det så ille da?»

Jeg blir irritert og begynner forklare, men klarer ikke helt forklare heller fordi jeg blir irritert for at hun sier det, irritert for at jeg må forklare. Jeg er lei av å forklare det. 

Si at han var så opptatt av fasade at du følte deg kvelt i forholdet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at man må ty til KG for grunnleggende kommunikasjon med venner.

Anonymkode: 14fa7...657

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er litt rart at man må ty til KG for grunnleggende kommunikasjon med venner.

Anonymkode: 14fa7...657

Synes det er bra jeg. Lærer noe nytt hver eneste dag 🙌

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt hvorfor hun er så jævla opptatt av DIN eks. For 7 år siden!

Det er veldig spesielt faktisk. Også fokusere på utseendet, som om det er nok for å være bra partner.

Hun høres helt idiotisk ut. Er det egentlig en god venn?

Anonymkode: 99529...065

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun har enten tenkt å prøve seg eller driver på med han. Garantert.

Anonymkode: 23b95...61d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Normslt 

Så søtt🥰

Anonymkode: f74c1...a96

AnonymBruker
Skrevet

Vel, mine foreldre snakker fremdeles fint om min eks som medførte at jeg fikk amgst og måtte i terapi. I tillegg stjal han penger fra meg, og satte meg i en svært vanskelig situasjon økonomisk. Pluss pluss mye. De vet dette, og likevel...

Så snakker de fremdeles negativt om min mye bedre mann gjennom 20 år, og man får inntrykk av at jeg burde ha blitt med eksen istedenfor. 

Jeg tiet og tålte lenge, men eksploderte heldigvis til slutt. Var ufattelig godt å bare øse ut hvor urimelig dette var. 

Bedret seg etter det, men kommer fremdeles tidvis små kommentarer dessverre. 

Anonymkode: 8af3b...e44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig spesielt ut å være så opptatt av en vennine sin x og det hadde jeg sagt til henne.

Jeg hadde ikke forklart noe om han til henne heller. Du må ikke det heller.

Anonymkode: 2f734...82d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en kamerat som ble venn med eksen min. I flere år etter bruddet kunne han si at eksen min var det beste som hadde skjedd meg og han forstod ikke hvorfor jeg dumpet han. Endte med at jeg kuttet ut den vennen.

Tilfeldig flere år senere fikk vi kontakt igjen. Da sa han unnskyld for å ha plaget meg med å ha sagt slik så mange ganger. Han hadde innsett hvor horribel eksen min var. Han har fortalt mye om hva som har skjedd mellom de, og hvorfor han trodde godt om han før. 

Hvorfor denne venninnen sier slikt om eksen din er ikke godt å si. Men om de ikke har sex så tror jeg nok de har kontakt.

Anonymkode: 565e8...bd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...