AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Skrevet 24. februar Inspirert av den andre tråden Jeg begynner med Sunniva, Ingrid, Ida, Cecilie og Gunhild. Anonymkode: 54ff8...155
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Skrevet 24. februar Er det noen som tenker på status da man skal døpe/gi navn til ungen sin? Wow isåfall, for da vil jeg påstå at man har et helt riv ruskende galt fokus. Anonymkode: 53b72...1fa 5 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Inspirert av den andre tråden Jeg begynner med Sunniva, Ingrid, Ida, Cecilie og Gunhild. Anonymkode: 54ff8...155 Hva er høystatus med dem? Anonymkode: e418b...bf6 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4 Skrevet 24. februar Uenig i Ida og Cecilie. Anonymkode: b55f2...399 9 1 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Skrevet 24. februar Uenig i alle, dette er tradisjonelle, norske navn. Anonymkode: 0b669...0e8 4 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Inspirert av den andre tråden Jeg begynner med Sunniva, Ingrid, Ida, Cecilie og Gunhild. Anonymkode: 54ff8...155 Hva er høystatus med Sunniva, Ida og Cecilie? Anonymkode: 757bc...3f9 10 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Skrevet 24. februar Ujålete vanlige navn er høystatus i mine øyne. Anonymkode: 87369...c46 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Skrevet 24. februar Ole, Nils, Per, Jon, Hans, Iver, alle uten andre fornavn. Signe, Anna, Marie, Ingjerd, Laura, Solfrid, Åse, også uten å putte Sofia, Louise, Kristine, Isabell, Linnea bak. Anonymkode: 4614f...6e4 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Skrevet 24. februar det er jo en sånn tråd fra før av og begge er like patetiske Anonymkode: db60f...728 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Skrevet 24. februar 16 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen som tenker på status da man skal døpe/gi navn til ungen sin? Wow isåfall, for da vil jeg påstå at man har et helt riv ruskende galt fokus. Anonymkode: 53b72...1fa Du vil jo heller kalle sønnen din Jens enn Mohammed eller Abdi. Anonymkode: 180e4...bec
Daisy-love Skrevet 24. februar #11 Skrevet 24. februar Typiske navn som kongelige velger er ofte litt tradisjonelle og litt høystatus. Ingrid, Louise, Astrid, Viktoria, og Olav er eksempler jeg kommer på. 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar #13 Skrevet 24. februar Klassisk, norske navn. De som trender blant øvre middelklasse i den kultiverte sjangeren (lege og professor, ikke finans og SoMe). Arne, Håkon, Sigurd, Eirik, Ragnhild, Åse, Anne etc. Anonymkode: 38a12...6d9 2 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar #14 Skrevet 24. februar Liker norske navn : Liv, Elin, Kristine, Astrid, Marie, Anna Hallvard, Emil ( ikke som Emil i lønneberger, men der man trekker litt i) , Olav, Hans, Alfred, Johannes. Jeg tenker det er helt feile å kalle navn for lavstatus og høyere status. Jeg er selv ingen fan av moderne navn som Maximilian Leander, men folk må få velge selv. Selv har jeg et navn som halve Norge ble kaldt for på 80-tallet. Anonymkode: 80ea0...1d1 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #15 Skrevet 24. februar Jentenavn som ikke slutter på A er som regel ikke lavstatus i hvert fall. Anonymkode: 0d9d9...cb9
AnonymBruker Skrevet 24. februar #16 Skrevet 24. februar Ingrid og Gunhild forbinder jeg med budeier. Anonymkode: 17cb3...541 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #17 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg begynner med Sunniva, Ingrid, Ida, Cecilie og Gunhild. Anonymkode: 54ff8...155 Dette er jo helt vanlige navn (med unntak av Gunhild), som brukes av både lavstatus- og høystatuspersoner. Anonymkode: ac12f...b4d 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #18 Skrevet 24. februar Daisy-love skrev (2 timer siden): Typiske navn som kongelige velger er ofte litt tradisjonelle og litt høystatus. Ingrid, Louise, Astrid, Viktoria, og Olav er eksempler jeg kommer på. Spesielt hvis de skrives på de tradisjonelle måtene. Victoria, ikke Viktoria. Louise, ikke Lovise. Anonymkode: ac12f...b4d 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #19 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jentenavn som ikke slutter på A er som regel ikke lavstatus i hvert fall. Anonymkode: 0d9d9...cb9 Det finnes unntak. Sonja er et kongelig navn. Anonymkode: ac12f...b4d
AnonymBruker Skrevet 24. februar #20 Skrevet 24. februar Nicolai .Edvart . Fredrik . Maria Edel Lise Anonymkode: 6bfe2...50a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå