Gå til innhold

Hvor lenge brukte ditt barn Tripp trapp stol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi venter et barn til og lurer på hva vi gjør med Tripp trapp stol. Eldstemann er 5,5 år, men relativt lav for alderen. Bare 105 cm lang. Han blir 6 år da han blir storebror. Bør vi satse på å ha en stol til hver? Eller vil han gå over på "voksenstol" snart? Vi har for øvrig baby sett fra før, så det blir behov helt fra start.

Anonymkode: a0a77...7a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 åringen vår vil sitte i vanlig stol og gjort det noen måneder nå så vi har satt bort tripp trapp stolen. Han er ca 116cm lang. 

Anonymkode: 5cf63...2ab

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet - dette er jo opp til dere foreldre? Kan dere ikke bare ta en avgjørelse? 

Vil dere kjøpe en ny stol, eller skal lillebror arve, så dere slipper to? 

Anonymkode: 90ac5...73a

• Liker 8
Skrevet

Kan brukes av voksne også de

Anonymkode: f7076...e32

• Liker 1
Skrevet

Til de var 8-9 år

Anonymkode: 68a79...eae

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet - dette er jo opp til dere foreldre? Kan dere ikke bare ta en avgjørelse? 

Vil dere kjøpe en ny stol, eller skal lillebror arve, så dere slipper to? 

Anonymkode: 90ac5...73a

Det handler jo litt om hva som er vanlig. Få ønsker å være den eneste som gjør en ting. Hvis det er helt uvanlig at skolebarn bruker Tripp trapp, vil jeg jo tro at dette gjør at mitt barn heller ikke vil ønske å bruke selv så veldig lenge. Ber bare om råd, om du ikke har noen kan du scrolle videre.

• Nyttig 2
Skrevet

Har en tiåring som fortsatt er fan av sin. Trodde han bare var sær, men så forteller andre foreldre i klassen at dette er en greie i klassen. 

Anonymkode: 910f0...052

• Liker 3
Skrevet

Ergoterapeuter anbefaler vel tripptrapp til 12 år eller noe. Det er vist den mest ergonomiske måten å sitte på🤷🏼‍♀️

Anonymkode: f7a7c...9de

• Hjerte 1
Skrevet

Min ville ikke lenger sitte på den da hn var rundt 2-3 år🥲

Anonymkode: 04648...ab7

• Liker 1
Skrevet

Min vil fortsatt ha sin, han er 9 år. Jeg vil gjerne ha den vekk, for da kan vi alle ha like stoler, men han liker den så godt. 

Anonymkode: c2574...de5

Skrevet

Eldste sluttet å bruke sin når han var 3 år, da fikk lillebror den, og han ville sitte på vanlig stol. Mellomste satt i den til rundt 4 år, da fikk neste lillebror stolen. Han brukte den til han var 2.5år. Da bygget vi nytt kjøkken med kjøkkenøy og da passet ikke tripp trapp stolen. 

Anonymkode: 2a531...362

Skrevet

Vi har enda ungene sine..de er nå 19 og 21. Og blir nå  brukt av oss voksene enda til tider hvis vi ikke har nok stoler.

De brukte fast til de var rundt 12

Anonymkode: f8cac...828

• Liker 3
Skrevet

På vgs. Alle elsker den!

Anonymkode: 89ab5...130

Skrevet

8 åringen bruker den ved middagsbordet. Han sitter så lavt på vanlig stol. Men er nok ikke lenge til den ikke er i bruk. 

Anonymkode: ba74d...d5f

Skrevet

Takk for innspill! Da kjøper vi nok en egen til den lille.

Skrevet

Min på 9 bruker fortsatt sin. Sitter mye bedre på den. Særlig når han sitter ved kjøkkenbordet og gjør lekser. 

Bare tenk selv - alle vi kontorrotter har hev senk pult og regulerbar kontorstol når vi jobber. Fordi vi skal sitte med rett høyde på bordet og beina planta i gulvet. Det er ergonomisk rett sittestilling. Ikke med dinglende bein og skuldrene ved ørene mens man prøver å skrive pent. 

Skrevet

Har to barn (og tripp trapp-stoler) nå, og venter nummer tre. Storesøster som snart er seks har ikke lyst til å gi fra seg sin enda så her blir det nok tre stoler rundt bordet😅 De sitter jo veldig fint inntil bordet på Tripp trappen så det er en fin investering tenker jeg. 

Anonymkode: a8600...7ec

Skrevet

Førstefødte var 4 da vi gikk over til juniorstol, sånn at vår tredjefødte kunne få den da hun ble født :) og da skulle jo lillesøster på 2 år også ha juniorstol… helt til hun skulle ha tripp-trappstolen igjen fordi babysøsteren hadde det😅 så vi har gått litt frem og tilbake. Men 5 år er jo en kurant alder for juniorstol? Koster ikke mange lapper på ikea

Skrevet

Våre har brukt tripp trapp frem til de ble 8. mye fordi våre spisestoler er litt lavere enn normalen

Anonymkode: c6da2...0ea

Skrevet

Våre på 6 og 10 bruker fortsatt sine, både hjemme og på hytta. Kjøp de gjerne i samme farge som resten av spisestuestolene, så passer alt fint sammen.

Anonymkode: e1d4e...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...