Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt sønn  opplevde at et annet barn på samme alder prøvde å true han til å utføre oralsex. ( begge er gutter) De er 12 år. Sønnen mitt gjorde det ikke. Men kom hjem og fortalte det til oss. Vi informerte skolen. Vi opplevde at de bagatelliserte det litt pga alder på skolen. Mitt barn har slitt mye etter det som skjedde, og har hatt samtaler med helsepersonell etter episoden. Jeg er livredd for at barnet utsetter andre barn for overgrep. Men jeg forstår at skolen ikke kan si noe til meg. Dere som jobber innen skole, er det regler for sånt? Varsler man videre så barnet kan få hjelp til å ikke begå overgrep? 

Anonymkode: 5942e...e8b

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var veldig døryt! Skolen skal ha  beredskapsplaner og prosedyrer for dette. 
Dette barnet, med såpass grenseoverskridende adferd kan godt være utsatt for overgrep selv, dette vet skolen og de skal varsle videre. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

oisann. Jeg hadde hvertfall berømmet gutten min for å klare å stå opp for seg selv, og for å si i fra. 

Jeg hadde også meldt bekymring til barnevernstjenesten. At en 12åring har slik oppførsel er veldig skummelt. 

Anonymkode: 9044a...ec8

• Liker 13
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fortalt om det til lærere på møte, bup, ppt og helsesykepleier. Tror du de har varslet barnevernet? Eller bør jeg gjøre det i tillegg?  Skolen sier de har snakket med begge guttene, men det blir ord mot ord. Jeg føler meg 100 prosent sikker på det barnet mitt forteller. Jeg har sjekket telefonen til sønnen min, og der ser jeg at han har har ringt hjelpetelefonen. ( for overgrep) Barnet mitt sliter med å være i nærheten av det andre barnet. Han viser også ubehag i nærheten av guttens foreldre. De går på samme skole. Hva gjør jeg? 

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunn til å melde det til barnevernet. Unger lærer ikke sånne ting av seg selv.

Anonymkode: f2a97...c57

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mitt sønn  opplevde at et annet barn på samme alder prøvde å true han til å utføre oralsex. ( begge er gutter) De er 12 år. Sønnen mitt gjorde det ikke. Men kom hjem og fortalte det til oss. Vi informerte skolen. Vi opplevde at de bagatelliserte det litt pga alder på skolen. Mitt barn har slitt mye etter det som skjedde, og har hatt samtaler med helsepersonell etter episoden. Jeg er livredd for at barnet utsetter andre barn for overgrep. Men jeg forstår at skolen ikke kan si noe til meg. Dere som jobber innen skole, er det regler for sånt? Varsler man videre så barnet kan få hjelp til å ikke begå overgrep? 

Sykt å bagatellisere det. Er jo ikke normalt dette her. Dette får skolen pokkeren meg ta på alvor. Evt melde til barnevern, for dette kan være en gutt som blir utsatt for overgrep hjemme 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere må varsle barnevernet. Det er ikke automatikk i at skolen gjør det, ut i fra deres opplevelse. 

Anonymkode: 26109...b8e

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har fortalt om det til lærere på møte, bup, ppt og helsesykepleier. Tror du de har varslet barnevernet? Eller bør jeg gjøre det i tillegg?  Skolen sier de har snakket med begge guttene, men det blir ord mot ord. Jeg føler meg 100 prosent sikker på det barnet mitt forteller. Jeg har sjekket telefonen til sønnen min, og der ser jeg at han har har ringt hjelpetelefonen. ( for overgrep) Barnet mitt sliter med å være i nærheten av det andre barnet. Han viser også ubehag i nærheten av guttens foreldre. De går på samme skole. Hva gjør jeg? 

Jeg ville gjort det selv i tillegg

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde meldt selv. Ikke stolt på at andre har gjort det.

Og så flink gutten din har vært! Ringt til hjelpetelefonen og snakket med noen der. Han virker som er oppvakt gutt.

Anonymkode: 9044a...ec8

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde i klassen til sønnen min også( 7.klasse), men rektor lata som ingenting, så det ble ikke gjort noe. Den gutten som prøvde seg på den andre er allerede under barnevernet. Har assistent på seg også, men får likevel gjort så mye dritt. 

Anonymkode: 46366...d15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her. Ja, det er sånn jeg føler det er her også. Kjennes ut som om skolen prøver å « dysse» det ned. Om det er for å verne det andre barnet også vet jeg ikke? Mitt barn er veldig ustabil etter det som skjedde. Han knekker ofte sammen og gråter og er mye sint.  Han er mye hjemme fra skolen.. Har i etterkant fått høre at et annet barn også har opplevd forsøk på overgrep fra denne gutten. Da melder jeg det til barnevernet. Jeg er livredd for at barnet forgriper seg på andre barn! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Godt at gutten din kom seg vekk. 

Jeg hadde meldt inn en bekymringsmelding og jeg hadde nok anmeldt forholdet. Så er det i det minste registrert for når de gjør slikt når de er så unge så stopper det sjelden der.

Er for øvrig like viktig å prate med gutter om slikt som jenter for overgrep kan skje alle. Man har lov til å gjøre hva som helst for å komme seg unna slike situasjoner.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har du meldt til helsesøster,lege, bv og politi? til skoleforvalteren?? mulig barnet selv blir utsatt for slikt og. Dette bør de ta fatt i med en gang!!!

Anonymkode: 80c52...24b

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trådstarter her. Ja, det er sånn jeg føler det er her også. Kjennes ut som om skolen prøver å « dysse» det ned. Om det er for å verne det andre barnet også vet jeg ikke? Mitt barn er veldig ustabil etter det som skjedde. Han knekker ofte sammen og gråter og er mye sint.  Han er mye hjemme fra skolen.. Har i etterkant fått høre at et annet barn også har opplevd forsøk på overgrep fra denne gutten. Da melder jeg det til barnevernet. Jeg er livredd for at barnet forgriper seg på andre barn! 

mulig barnet går på søskene sine og andre barn og. 

Anonymkode: 80c52...24b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dette er grunn til å melde det til barnevernet. Unger lærer ikke sånne ting av seg selv.

Har du ikke vært 12 år selv?

Anonymkode: 9005c...5d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skremmende hvis du tenker at det er normalt for 12-åringer å prøve å true andre til å utføre oralsex. Du bare kanskje snakke med noen. 

Anonymkode: d1c7b...9c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal ta kontakt med barnehuset eller stine sofie stifelsen med tanke på eget barn.De kan råde deg til hvordan dere skal gå videre. Om de har en avdeling i nærheten kan de ha samtaler med barnet ditt. Jeg ville også meldt dette til politi og barnevern. Æ

Anonymkode: b8b4b...c9a

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skremmende hvis du tenker at det er normalt for 12-åringer å prøve å true andre til å utføre oralsex. Du bare kanskje snakke med noen. 

Anonymkode: d1c7b...9c5

Ingen sa at det var normalt.

Men unger kan komme på veldig mye fryktelig helt av seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei jeg ble selvfølgelig ikke født før jeg var 25 år og ferdigutviklet................... du skulle sett min mor når jeg endelig kom ut! 

Det er ikke normalt at 12 åringer prøver å forgripe seg på hverandre, nei. Veldig leit og trist om det faktisk er noe du ser på som normalt. Får seriøst vondt av deg, og det er ikke frekt ment.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke normalt at 12 åringer prøver å forgripe seg på hverandre, nei. Veldig leit og trist om det faktisk er noe du ser på som normalt. Får seriøst vondt av deg, og det er ikke frekt ment.

Igjen:

Ingen sa at det var normalt.

Men unger kan komme på veldig mye fryktelig helt av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...