Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er støynivået i barnehagen deres ? Høres noen ganger ut som et galehus syns jeg . Er det bare i noen perioder ? Eller ? Den ene ungen roper hver gang jeg er innom. Om alle gjør det så må jo de ansatte bli sprø. Er det sånn alltid eller bare noen steder/tider på dagen ?

Anonymkode: 05216...ad0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varierer vel fra barnehage til barnehage, kona til en kollega ble uføretrygdet etter å ha pådratt seg tinnitus etter mange års jobb i barnehage 

Anonymkode: 85a47...163

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer fra barnehage til barnehage, og iløpet av dagen. Hos oss er det fint på småbarn og sirkus på storbarn. Det handler mest om organisering og rammer og hvordan de ansatte følger opp og leder gruppa. Jeg ble sykmeldt av å jobbe på storbarn og ble satt inn på småbarn i stedet. 

Anonymkode: 365a5...7b1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye støy, ikke uten grunn at mange ansatte ender opp med hørselsproblemer etter noen år i   Barnehage

Anonymkode: 9a646...4ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff bør man ha på seg propper da. Barna blir vel å skada 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i samme barnehage i 6 og et halvt år, før jeg ikke orket mer. Jeg reagerte på det høye støynivået der. Jeg prøvde å ta det opp med mine kollegaer og arbeidsledelsen, men jeg ble ikke hørt. 

Jeg orket til slutt ikke å være der lenger. Ble ikke hørt eller forstått og jeg gikk konstant hjem med utslitte ører og vondt i hodet. 

Anonymkode: e72c2...b74

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt grusomt! 

Anonymkode: db1c1...830

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ikke lenger i bhg pga helse. Men har dessverre fått varig hørselsskader pga langvarig støy. Tinnitus og nedsatt hørsel. 

Anonymkode: 4b86c...61c

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Grusomt på storbarn, bedre på småbarn hos oss. Store barnegrupper, for få ansatte. De ansatte og barna betaler prisen for at politikerne ikke gjør noe med barnehagekrisen. Støy er bare et av mange problem for å si det sånn. 

Anonymkode: 9fbd7...821

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber ikke lenger i bhg pga helse. Men har dessverre fått varig hørselsskader pga langvarig støy. Tinnitus og nedsatt hørsel. 

Jobbet med barn fra jeg var 16-33. Så ble jo noen år. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere og flere barn med diagnoser eller dårlig oppdragelse, og færre ansatte ødelegger helsen til både store og små

Anonymkode: 7ce03...a4e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Blanda avdeling, så både små og store. Vi fikk montert en støymåler og lærte opp ungene at det ikke skulle være over gult nivå. Det fikk overraskelse greit! Vi har et par som kan ta litt av, men selv de var opptatt av å «jakte på den grønne!» 😊

Anonymkode: a574f...9eb

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tips til å lære de å roe støynivået uten måler da ? Blir oppriktig bekymret av å høre det her . Husker jeg ofte fant det eldste barnet mitt midt mellom tre ville gutter som kastet leker på hverandre og hylte . Så ut som hun hadde gitt opp og bare godtok å bli truffet :(  Var en super barnehage men …. Må jo være belastende for alle 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye høy lyd på småbarnsavdeling også her, de minste 1 åringene hyler veldig mye, og vi har ikke nok voksne, vi har veldig mange 1 åringer, som konstant trenger en voksen. På storbarn er det også veldig høy lyd, men på en annen måte, ikke sånn intens høy skriking . 

Anonymkode: 58c67...633

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det 3 av 12 på småbarn som faen alltid skræler og skriker. Og 2 av 12 på storebarn som man hører fra utsiden... 

Stakkars de voksne, og stakkars barna. 

Anonymkode: 545ba...fdb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på ørepropper som slipper gjennom nok lyd på jobb jeg. Funker fantastisk

Anonymkode: 0121b...362

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lydnivået varierer i løpet av dagen ut i fra hvilke aktiviteter vi holder på med. Og noen barn lager ekstremt mye mer lyd enn andre. Samme gjelder voksne som er der. Men generelt er det mye lyd i et rom med mange personer. Trenger ikke å være negativ lyd, men bare mye lyd. 

Anonymkode: 43124...467

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk tinnitus og nedsatt hørsel etter mange år i barnehage. Jobber nå med noe helt annet, men kjipt å må bruke høreapparat i en alder av 48...

Anonymkode: f4a15...2e9

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har på ørepropper som slipper gjennom nok lyd på jobb jeg. Funker fantastisk

Anonymkode: 0121b...362

Har du tips til gode propper? 

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen jeg jobber i er det ofte veldig høyt støynivå. Det er litt for små rom og barn som ikke enda klarer å regulere volumet når de snakker. Jeg har en stilling som gjør at jeg går litt rundt i de ulike avdelingene og ser at det også er forskjell på hvor tydelige de voksne er på grenser. Der hvor de voksne er litt mer passive er jo lydnivået høyere. Heldigvis for meg så innebærer min stilling mye arbeid i små grupper og en til en. Vet faktisk ikke om jeg hadde orka å jobbe fulltid på avdelinger, særlig på storbarnsavdeling. Det er også for få muligheter for barna til å trekke seg unna bråket om de skulle ha behov for litt ro. Ser mange av barna som holder seg for øra og sier at det bråker. Men problemet er ikke nødvendigvis at de andre barna snakker for høyt, det er rett og slett for mange mennesker i forhold til størrelsen på rommet. 

Anonymkode: 3852f...e11

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...