Gå til innhold

Partner som antakelig har kreft

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare skrive at jeg er så lei meg. Min partner har fått svar på blodprøver etter noen problemer, og alt tyder på at det blir pakkeforløp for kreft. Det er ihvertfall over grensene som er satt i det jeg finner på nett. Venter på innkalling til spesialist for endelig avklaring. Partner er veldig privat, så jeg får ikke dele min bekymring med noen. Jeg er skikkelig redd og ser selvsagt for meg det verste, selv om jeg er klar over at vi både kan få gledelig svar og at det kan gå helt fint. Vil i liten grad uroe partner, og kan da heller ikke få snakket ut med min beste venn. Må ha alt inni hodet og barn vet foreløpig ingenting.

Ville bare dele det.

Anonymkode: 69d4e...59c

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så vondt❤️ Hva slags blodprøver er dette?

Anonymkode: d5c5c...32e

AnonymBruker
Skrevet

Altså - du har lov til å snakke med dine venner om ditt liv. Når din partner får kreft vil dette være noe som også skjer deg, og at han er "privat" av seg er greit nok - trenger ikke å stå på butikken og proklamere, men å nekte deg å dele viktige ting som også skjer deg, er ganske urimelig.

❤️ 

Skjønner godt at du er lei deg. Kreft i dag er noe helt annet enn det vi kanskje forbinner med kreft - flere blir friske og behandlingene er ofte mildere. I mange steder av landet finnes det gode pasient og pørørendeoppfølging - kanskje det kan være noe for deg?

Anonymkode: b1342...dad

• Liker 2
Skrevet

Men har legen sakt at det er kreft? Du får ikke bare pakkeforløp uten å vite hva slags. Har han tatt andre prøver? Ct? Røntgen? El

Eller bare har du google?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke 100% sikkert at han har kreft fordi om han har henvist til et pakkeforløp, men de har en mistanke

Anonymkode: 27958...387

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke 100% sikkert at han har kreft fordi om han har henvist til et pakkeforløp, men de har en mistanke

Anonymkode: 27958...387

Jeg vet det. Men det er veldig vondt å gå å vente på endelig svar likevel. Fysiske tegn og prøveresultater peker i den retning, ihvertfall. Så får vi se.  Jeg håper jo på det beste.

Anonymkode: 69d4e...59c

Skrevet

Ca 50 prosent av de som blir bevist til pakkerforløp for kreft, har ikke kreft. Men legen har henvist han til det fordi det er en mistanke om det. Jeg forstår godt at det er en vanskelig situasjon, og spesielt siden partneren din ikke vil at du skal dele det med noen. Men hold håpet oppe, det er statistisk sett like stor sjans for at det ikke er kreft, som at det er det. 

Anonymkode: c5c06...384

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ca 50 prosent av de som blir bevist til pakkerforløp for kreft, har ikke kreft. Men legen har henvist han til det fordi det er en mistanke om det. Jeg forstår godt at det er en vanskelig situasjon, og spesielt siden partneren din ikke vil at du skal dele det med noen. Men hold håpet oppe, det er statistisk sett like stor sjans for at det ikke er kreft, som at det er det. 

*henvist, ikke bevist. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...