AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Skrevet 24. februar Jeg jobber i barneverntjenesten, og samarbeider tett med BUP i enkelte saker jeg følger opp. Nå er mitt eget barn henvist til BUP for en utredning, og jeg ser av innkallingen at vi har fått tildelt en av de behandlerne jeg samarbeider mest med i en sak som tar mye av min kapasitet på jobb. For å spesifisere har jeg ukentlige telefoner med denne behandleren og samarbeidsmøter minste en gang i måneden. BUP har jo mitt navn både som samarbeidspartner og nå da som forelder, kan jeg regne med at de har gjort en habilitetsvurdering, og kan jeg regne med at behandleren tenker dette er OK eller burde jeg kontakt dem for å snakke om dette. Jeg er usikker på hva jeg selv tenker, da jeg har god erfaring med henne, og hun fremstår dyktig, profesjonell og faglig oppdatert, så jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot å ha henne som behandler for eget barn. Jeg er kanskje mest redd for å komme dit også har ikke koblingen mellom barnet og meg som kontaktperson blitt gjort før vi står i samme rom i tilfelle dette er noe de ikke har sett i prosessen. Anonymkode: b7b39...126
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Skrevet 24. februar Høres jo ut som det er lurt å avklare med behandler i forkant så slipper du å uroe deg. Men da kan du jo være tydelig på at du bare vil informere om forbindelsen og at fra din side er dette uproblematisk. Jeg syns det er forskjell på hvor flinke /erfarne de er så selv ville jeg foretrukket å beholde en person jeg allerede har tillit til om jeg kunne valgt. Anonymkode: a1720...7b0 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Skrevet 24. februar Jeg tenker at det kan være lurt å ta kontakt og høre om en annen behandler kunne vært aktuelt Anonymkode: 14c47...683 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4 Skrevet 24. februar «Forresten, før vi fortsetter denne samtalen om jobb ser jeg at du er den som er tildelt mitt barn som behandler. Kan vi ta en runde på det i lys av vår profesjonelle relasjon?» Du kjenner vedkommende. Dette er helt vanlig i 90% av landets kommuner rett og slett fordi folk utenfor de aller største byene er få i Norge. De fleste kjenner de fleste på de fleste plasser Anonymkode: 163e4...491 5 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Skrevet 24. februar Jeg ville ha tatt kontakt og gjort den oppmerksom på saken. jeg erfarte at den psykologen jeg hadde hatt i over 1 år, ble tildelt min eksmann som jeg sto i rettssak mot. Dette til tross for at jeg gjorde dps oppmerksom på at han var henvist dps, og at jeg ikke ønsket at min behandler skulle være hans behandler. Vel endte opp med at vi fikk samme behandler….. Anonymkode: 6d2d0...75d 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Skrevet 24. februar Ville gitt beskjed. Navn på foreldre sjekkes langt fra alltid av legen, mye av planleggingen og det organisatoriske gjøres av sekretær. Så du kan risikere at det oppdages samme dag, som du selv er inne på. Kanskje best for alle parter at dere får en annen behandler? Anonymkode: 29d3c...486 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg jobber i barneverntjenesten, og samarbeider tett med BUP i enkelte saker jeg følger opp. Nå er mitt eget barn henvist til BUP for en utredning, og jeg ser av innkallingen at vi har fått tildelt en av de behandlerne jeg samarbeider mest med i en sak som tar mye av min kapasitet på jobb. For å spesifisere har jeg ukentlige telefoner med denne behandleren og samarbeidsmøter minste en gang i måneden. BUP har jo mitt navn både som samarbeidspartner og nå da som forelder, kan jeg regne med at de har gjort en habilitetsvurdering, og kan jeg regne med at behandleren tenker dette er OK eller burde jeg kontakt dem for å snakke om dette. Jeg er usikker på hva jeg selv tenker, da jeg har god erfaring med henne, og hun fremstår dyktig, profesjonell og faglig oppdatert, så jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot å ha henne som behandler for eget barn. Jeg er kanskje mest redd for å komme dit også har ikke koblingen mellom barnet og meg som kontaktperson blitt gjort før vi står i samme rom i tilfelle dette er noe de ikke har sett i prosessen. Anonymkode: b7b39...126 Du går alene til første time og snakker med behandler og finner ut veien videre! Anonymkode: 9226e...003
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du går alene til første time og snakker med behandler og finner ut veien videre! Anonymkode: 9226e...003 Jeg kan jo ikke gå alene til en time far også et innkalt til (oppstartstime), da er det vel bedre med kontakt i forkant. Barnet skal ikke være med på første time, det glemte jeg å skrive i første innlegg. Det er jeg og far som er innkalt, vi er gift og bor sammen. Anonymkode: b7b39...126 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Skrevet 24. februar Jeg jobber som behandler på BUP og må si at jeg synes det er litt rart at du har fått en du samarbeider mye med profesjonelt. Er timen langt frem i tid? I såfall er det mulig behandler ikke har sett det enda, da det er andre folk som gjør inntak og timeplanen er såpass full at jeg har sjeldent tid til å se på de nye pasientene som jeg skal ha oppstart med om noen uker. Er det en stor BUP? Er det slik at det er mange behandlere å ta av som du aldri har samarbeidet med profesjonelt ville jeg ha hørt om å bytte.. Anonymkode: a4a81...29b
AnonymBruker Skrevet 25. februar #10 Skrevet 25. februar Du burde egentnigvha sagt fra når du søkte at du ønsket overføring til et annet kontor pga kjennskap gjennom arbeid. Det går jo ikke at samme samarbeidspartner er ditt barns behandler. Både klient og hjelperi samme relasjon. Anonymkode: 69675...750
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Skrevet 25. februar Dere er vel profesjonelle begge to? Uansett ta en tlf i dag, be om å snakke med behandler. Anonymkode: e6c04...36b
AnonymBruker Skrevet 25. februar #12 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kan jo ikke gå alene til en time far også et innkalt til (oppstartstime), da er det vel bedre med kontakt i forkant. Barnet skal ikke være med på første time, det glemte jeg å skrive i første innlegg. Det er jeg og far som er innkalt, vi er gift og bor sammen. Anonymkode: b7b39...126 Kan si av erfaring at det er folk som ikke er dyktige på bup og de som er det. Ville beholdt denne damen om hun kan det hun holder på med! Men forstår det med det profesjonelle, de har jo taushetsplilt og skal ikke.blande ting men føler du det blirnrsrt så ring og bytt! Anonymkode: 9226e...003
Gjest Wilma89 Skrevet 25. februar #13 Skrevet 25. februar Først tenker jeg du må bestemme deg for hva du tenker om å ha henne som behandler. Hvis du tenker det er greit, ville jeg ringt og informert om at du samarbeider tett med vedkommende via jobb, men at det er uproblematisk for deg, men full forståelse for at det evt da blir et bytte av behandler. Hvis du er ukomfortabel ville jeg ringte og informert om det samme, men spesifisert at du anser det som hensiktsmessig med en annen behandler. Selv har jeg relativt tett kontakt med min fastlege relatert til min psykiske helse og traumebehandling, samtidig som vi har regelmessig kontakt angående felles pasienter. Dette har vært helt uproblematisk.
frøkna Skrevet 25. februar #14 Skrevet 25. februar Jeg ville nok drøftet problemstillingen med en kollega eller min leder. Dette avhenger litt av hvor komfortabel du er med dette da.
AnonymBruker Skrevet 28. februar #15 Skrevet 28. februar Jeg jobber i BUP, og tipper ingen har fått med seg at du er kjent for behandler. Så jeg ville ringt for å gi beskjed. Anonymkode: a8abc...fe8
AnonymBruker Skrevet 28. februar #16 Skrevet 28. februar Hvorfor tenker du at dette er et problem? Regner med at dere begge er profesjonelle. Hva om du ender opp med å måtte samarbeide med eventuell ny behandler for barnet ditt? Skal du si fra deg saken da, eller? Sånn er det når man jobber i denne type instanser. Mitt barn gikk i en periode i samtaler hos lavterskel psykisk helsetjeneste, og jeg har samarbeidet med stort sett alle som jobber der på ett eller annet tidspunkt, inkludert hun som endte opp med å ha samtaler med barnet mitt. Anonymkode: b39ea...d29
AnonymBruker Skrevet 28. februar #17 Skrevet 28. februar Samme her. Liten kommune med under 5000 innbyggere. Vårt barns behandler har jeg både vært kollega med, pluss stått på dugnad i idretten til barna våre. Til og med vært på fester med… funket dårlig. ville prøvd å bytte. Anonymkode: d2779...f96
AnonymBruker Skrevet 1. mars #18 Skrevet 1. mars Jeg ringte inn å byttet behandler til mitt barn av samme grunn. Jeg ønsker at de skal møte meg som pårørende og ikke som fagperson. Det min datter står i er vanskelig for oss som familie, uavhengig av hva slags bakgrunn jeg har. Anonymkode: 09f72...fbb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå