Gå til innhold

Små blødninger/prikker i huden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har endel bittesmå røde prikker i huden, de er mest på overkroppen, ermer osv..det er ikke klumper, men altså mørkerøde flekker. Går ikke bort når jeg tar et glass inntil. Nevnte det for legen min, han tok en titt og ante ikke hva det var, men noterte det. Det er ikke blåmerker. De er på størrelse med en prikk laget av kulepenn feks, om noen skjønner hva jeg mener? Jeg har normal vanlig hud, ikke utslett/eksem/tørr eller noe slikt. Lurer på hvorfor jeg har disse prikkene.

Anonymkode: f05d4...0ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har endel bittesmå røde prikker i huden, de er mest på overkroppen, ermer osv..det er ikke klumper, men altså mørkerøde flekker. Går ikke bort når jeg tar et glass inntil. Nevnte det for legen min, han tok en titt og ante ikke hva det var, men noterte det. Det er ikke blåmerker. De er på størrelse med en prikk laget av kulepenn feks, om noen skjønner hva jeg mener? Jeg har normal vanlig hud, ikke utslett/eksem/tørr eller noe slikt. Lurer på hvorfor jeg har disse prikkene.

Det er ikke sånne petekkier? Kan komme av mange grunner iallefall.. Om de bekymrer deg kan du bestille ny legetime ❤️

Anonymkode: b197a...868

AnonymBruker
Skrevet

Det kan høres ut som petekkier, men da ville du nok få flere om

du presser hardt på huden. Det skyldes lave blodplater. Tok du ikke blodprøve? 

Anonymkode: caf23...116

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det ble tatt blodprøve den gang, men skal til legen neste uke for noe annet, så skal nevne det igjen. Jeg har hatt mange utfordringer med helsa de siste årene, mulig det kan ha en sammenheng. Takk til dere som har svart. 

Skrevet

Høres ut som cherry angiomer (kirsebærflekker). Helt ufarlig. Google det og se om det stemmer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange av de og det har blødd om jeg har klart å klø de bort. Men det er heldigvis ikke noe farlig:)

Anonymkode: 5f067...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan det være at legen ikke vet hva dette er? Er hen veldig ung? Dette burde være allmennkunnskap for allmennleger.. 😒

Røde prikker på huden | Vitusapotek

Ikke imponert over den legen der. 

Anonymkode: 859f5...0b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt små røde prikker rundt om på hele kroppen så lenge jeg kan huske. De litt større (som merket fra en sprittusj) er litt hevet fra huden, og sitter jeg åndsfraværende og plukker på en kan jeg få sår og blø litt. 

Anonymkode: 7e211...cdb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan kan det være at legen ikke vet hva dette er? Er hen veldig ung? Dette burde være allmennkunnskap for allmennleger.. 😒

Røde prikker på huden | Vitusapotek

Ikke imponert over den legen der. 

Anonymkode: 859f5...0b9

Det kan være ulike årsaker, men petekkier (små blødninger i huden) er en av dem. Dette skyldes for få (oftest) eller dårlige blodplater. Dersom årsaken er få blodplater stilles diagnosen enkelt ved en blodprøve. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det samme, mine er nesten litt blå-aktig eller lilla. Dette er ikke slike kirsebærgreier. Det har jeg også, og ef noe annet

Anonymkode: 604a3...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...