Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Fant i går noe jeg har leitet etter lenge på en nettbutikk, som jeg tidligere ikke har handlet hos. Dette er altså en seriøs butikkjede med butikker over hele landet.

Om jeg registrerte meg som kunde skulle jeg få en velkomstbonus på 50 kr. Jeg registrerte meg og ventet den stund. Jeg fikk bekreftelse på mail og logget inn på kontoen min, fant ikke noe der om bonus. Jeg bestemte meg for å legge inn bestilling i går kveld, med håp om at de fikk sendt varene allerede i dag.

I dag hadde jeg fått mail fra nettbutikken, men velkomstbonus på 50 kr, som selvsagt har gyldighet i kun 4 uker. Jeg har ingen planer om å handle noe annet fra dem i nærmeste framtid.

Jeg logger inn på nettsiden og ser at ordren fortsatt ikke er sendt. Jeg tenker da at jeg kan kanskje kansellere ordren, og så legge inn en ny bestilling for å få brukt bonusen. Dette er selvfølgelig ikke mulig. Jeg sender de da en mail og ber om å kansellere ordren. Jeg får svar raskt at det er ikke mulig, jeg må da vente til jeg får varene, og så benytte angrerett (altså  betale frakt 2 ganger).

Jeg spør da om det er mulig å få trukket fra velkomstbonusen på denne ordren. Det er er selvfølgelig ikke mulig, jeg må da sende den tilbake, bestille på nytt for å få brukt velkomstbonus (og betale frakt 3 ganger...)

Hvorfor skal alt være så vanskelig i dag? Elendig kundeservice overalt. Ordren er fortsatt ikke sendt, skjønner ikke hvorfor de ikke kan kansellere den, så kan jeg bestille på nytt. Og nei, det var ingen krav om at man skulle handle for å få velkomstbonusen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeez, det er snakk om 50 kroner...

Anonymkode: d9c57...73e

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Så mye styr for 50 kroner? Skjønner at man føler seg litt lurt men tiden du har brukt på dette er mye mer verdt enn 50 kr. Varen skulle du jo uansett ha.

Anonymkode: 049a9...5fa

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Men legg nå ut det du ønsker å fortelle; hvilken nettbutikk er dette? 

( vi har sympati med dem) 

Anonymkode: 87f83...2c3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan heller ikke regne med at en ordre sendes allerede påfølgende dag. Synes du stresser veldig- og for 50 kr avslag

Anonymkode: 69c2a...39d

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde selvsagt ikke sendt bestillingen før du var sikker på at rabatten var trukket fra. Alle rabattkoder må jo legges inn i bestillingsprosessen og skal vises i utsjekk sånn at du ser at du har fått rabatten. Det er aldri sånn at rabatten slår inn etter at du har sendt bestillingen, for du som kunde skal jo se hva du faktisk betaler før du trykker "bestill".
Mulig nettbutikken var litt treg å registrere rabatten på brukeren din, men du har jo selv ansvar for å sjekke at du får rabatten du har rett på FØR du sender bestillingen. Her er det du som har bæsjet på leggen, så disse 50 kr må du bare tåle å ha gått glipp av.

Anonymkode: 9f5d8...bef

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, lurer på hvem som er vanskelig. Det er ikke uvanlig at en får velkomstbonus/rabatt kode en kan bruke ved neste kjøp. Skulle tro det var snakk om 500-5000 kroner, og ikke 50. Og større online butikker har da ikke mulighet til å sende varene dagen etter

Anonymkode: 1aaef...eef

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

50 spenn. Let it go. 

Anonymkode: 63c05...6b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg i at det var dårlig service. Heldigvis var det "bare" 50 kr, så det overlever du nok, men jeg liker heller ikke vrange butikker så ville nok husket det en god stund. 

Anonymkode: aea87...4d3

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig med deg i at det var dårlig service. Heldigvis var det "bare" 50 kr, så det overlever du nok, men jeg liker heller ikke vrange butikker så ville nok husket det en god stund. 

Hvorfor er det dårlig service? Det mest vanlige er jo at man melder seg inn, og så får man en egen epost med rabattkoden. Noen ganger kommer denne eposten kjapt, mens andre ganger er det forsinkelse i nettet/epostleverandøren og man mottar koden senere. Uansett så må man jo selv sørge for at rabattkoden er aktivisert og at rabatten trekkes fra i kassa, før man sender bestillingen. Får man ikke opp noen rabattkode, så kontakter man nettbutikken før man bestiller.

Bestillinger går også ofte automatisk, sånn at når de er sendt og registrert er det ikke mulig å kansellere/angre eller endre på bestillingen. I de fleste tilfeller krysser man av for at man har lest og forstått kjøpsvilkårene når man bestiller, og der pleier det å stå om det er mulig å kansellere eller endre bestillingen i ettertid. Her har nok TS ikke lest vilkårene skikkelig, og bare forventer at nettbutikken skal rydde opp i feil TS selv har gjort.

Om ikke annet, så har nå TS lært til neste gang. Sjekk at rabatten er på plass, og les vilkårene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Styrer du virkelig så mye for 50 kr. Summen er latterlig lav. 

Anonymkode: 39d0f...675

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tenk så dyrt det hadde blitt for oss andre å handle om nettbutikken skulle bruke masse ressurser på at ts skulle spare 50 kr? Det er jo en stor jobb ts ber om . 
jobber i en butikkjede som har nettbutikk selv. Kundene får rabattkupong på 50 kroner når de har blitt medlemmer og handlet. Er så mye rart folk gjør, som å handle for å returnere, for å bestille på nytt for rabatt. 
og ts som ønsker at de skal sette i gang masse jobb for dette. Skjønner dere at det er mennesker som skal ha lønn? 

Anonymkode: cd8cd...94f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du benytter deg av angreretten også legger du inn en ny bestilling, denne gangen med rabattkode . 

Anonymkode: 639d9...841

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du benytter deg av angreretten også legger du inn en ny bestilling, denne gangen med rabattkode . 

Anonymkode: 639d9...841

Herlighet, det er snakk om 50 kroner!!

Det er ikke normalt å styre så fælt for så lite.

Anonymkode: c69e0...bd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Din Sko? Jeg opplevde det samme.

Anonymkode: 813b4...f2b

AnonymBruker
Skrevet

De lokker jo ikke med 50 kr i rabatt for å være grei med deg. Det er jo for å lure deg til å bli medlem. Det skjønner jo alle.

Anonymkode: 4340b...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Vil man ha velkomstrabatt fra medlemsklubber må man som regel vente med bestilling til man får tilsendt epostbekreftelse. Å forvente noe annet er litt rart.

Anonymkode: 493c3...1fc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du burde selvsagt ikke sendt bestillingen før du var sikker på at rabatten var trukket fra. Alle rabattkoder må jo legges inn i bestillingsprosessen og skal vises i utsjekk sånn at du ser at du har fått rabatten. Det er aldri sånn at rabatten slår inn etter at du har sendt bestillingen, for du som kunde skal jo se hva du faktisk betaler før du trykker "bestill".
Mulig nettbutikken var litt treg å registrere rabatten på brukeren din, men du har jo selv ansvar for å sjekke at du får rabatten du har rett på FØR du sender bestillingen. Her er det du som har bæsjet på leggen, så disse 50 kr må du bare tåle å ha gått glipp av.

TS var jo klar over det rabattkoden ikke var registrert da hun sendte bestillingen. 

Anonymkode: c8e31...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Tenk om alle skulle være så vrange som deg ts. Da hadde nettbutikkene måttet ansette flere hos kundeservice og regninga hadde gått til kunden.

Anonymkode: 1aebf...f11

• Nyttig 1
Skrevet

Eh, jeg vet ikke om det er nettbutikken eller kunden som er unødvendig vanskelig her jeg...din skyld at du ikke venta til du hadde fått den fantastisk store summen som velkomsttilbudet var, før du la inn ordren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...