Gå til innhold

Tidsfordriv: glane inn i husene til folk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som synes dette er interessant? Da mener jeg ikke å være et kryp som sniker langs husveggen til folk. Men om man går langs veien eller sitter på bussen og bare titter raskt inn i vinduene mens man passerer. 

Gøy å se hvordan folk har det inne hos seg

Anonymkode: 7519e...ec4

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også det. Begrenser meg for det passer seg jo ikke. Men kaster et lite blikk når jeg går forbi.

Anonymkode: 1fe9a...cfe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg sitter på bussen i mørket, så ser jeg inn i husene jeg passerer. Nå er det ikke så lenge pr hus da akkurat men gøy å se litt hvordan de har det inne.

Anonymkode: 205db...a25

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg sitter på bussen i mørket, så ser jeg inn i husene jeg passerer. Nå er det ikke så lenge pr hus da akkurat men gøy å se litt hvordan de har det inne.

Anonymkode: 205db...a25

Samme. Fascinerende!

Anonymkode: df1c3...e61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glaner i hagene til folk. Forsøksvis diskret, da, men jeg elsker fine hager og syns det er gøy å se hvordan folk har løst hagene sine 🙂

Anonymkode: 0e7bd...b93

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fornøyd med tilværelsen at det ikke har slått meg engang... Helt uinteressant hvordan andre mennesker har det i hjemmene sine. Er dette slik "drømmere" holder på med? Ville vært interessant å få vite hva du/dere får ut av slikt?

Anonymkode: 2226b...48e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sitter i mørket i blokka jeg bor i, slik ingen kan se meg og kikkerten 🫣

Anonymkode: 76077...79e

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er så fornøyd med tilværelsen at det ikke har slått meg engang... Helt uinteressant hvordan andre mennesker har det i hjemmene sine. Er dette slik "drømmere" holder på med? Ville vært interessant å få vite hva du/dere får ut av slikt?

Hva er hensikten din med å skrive slikt? Hvorfor antyder du at man ikke er fornøyd med tilværelsen om man er nysgjerrig på hvordan andre har innredet?

Anonymkode: 1fe9a...cfe

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

De fleste oppegående mennesker er da nysgjerrige på andres liv. Det å observere andre mennesker høre da til med et av livet store fornøyelser, i stedet for å bare titte på egen navle uten å få impulser fra andre. 

Anonymkode: 4234c...0c4

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg titter ikke, jeg glaner. 😅 Synes det er veldig interessant rett og slett. Visste ikke at det var tidsfordriv da, for meg er det bare noe jeg alltid gjør når jeg går tur, kjører og beveger meg blant boliger.

Anonymkode: d4c63...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Et sted jeg går tur med hunden går gangveien ganske tett på husene der, så når vi blir stående fordi hunden snuser så hender det jeg titter raskt inn ja. En leilighet har en helt nydelig lampe i vinduet , varm farge mot sjøgrønne vegger. Et annet sted er det helt fullt av gamle bøker, som å se rett inn i det gamle Deichman. Og et sted er det så nydelig kunst på veggene og litt uvanlig sterk fargebruk. Og et sted har en samling av alle de kuleste femtitallslampene. Mangfoldet er veldig gøy å se synes jeg. Blir inspirert. Og det er mye koseligere å se helt personlig levende hjem enn å se i bonytt eller noe.

Anonymkode: 6ff91...6db

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hensikten med å skrive det akkurat slik var:

1. Å formidle at jeg ikke er en nysgjerrig vindusglaner (som ts spurte om), samtidig som jeg begrunnet det med at det er uinteressant.

2. Å spørre oppriktig om folk har tenkt på hvorfor de eventuelt synes det er interessant, samtidig som jeg la frem et snev av en  åpen hypotese om at "tittere" er nysgjerrige drømmere.

Innledningskommentaren om at jeg er fornøyd med egen tilværelse lever jeg godt med. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan begynne å tenke på hvem som bor der, hvor har de fått inspirasjon fra, hvilke personer er de?! Elsker å fascineres over andre mennesker!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hensikten med å skrive det akkurat slik var:

1. Å formidle at jeg ikke er en nysgjerrig vindusglaner (som ts spurte om), samtidig som jeg begrunnet det med at det er uinteressant.

2. Å spørre oppriktig om folk har tenkt på hvorfor de eventuelt synes det er interessant, samtidig som jeg la frem et snev av en  åpen hypotese om at "tittere" er nysgjerrige drømmere.

Innledningskommentaren om at jeg er fornøyd med egen tilværelse lever jeg godt med. 🙂

Du følte for å få frem at du er bedre enn alle andre?

Du tror ikke vindustittere er fornøyd med egen tilværelse?

😂

Anonymkode: 839b2...772

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg kan begynne å tenke på hvem som bor der, hvor har de fått inspirasjon fra, hvilke personer er de?! Elsker å fascineres over andre mennesker!

Enig, jeg interesserer meg for mennesker, hvordan de er og hvordan de bor.  Kjedelig i England der alle hadde tynne, hvite stores foran vinduene 😄

De har jo høye busser så det var så flott utsikt, men hva hjelper det når det er gardiner foran alle vindu! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det har ingenting med hvor fornøyd man er med tilværelsen. Du høres ut som et fantasiløst menneske. 

Anonymkode: ea747...07e

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du følte for å få frem at du er bedre enn alle andre?

Du tror ikke vindustittere er fornøyd med egen tilværelse?

😂

Interessant. Fortell gjerne mer om hvordan du tolker det dit hen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ubehagelig å stå utenfor noens hus og se inn og prøver å unngå det. Men jeg har hund som stadig stopper opp og da blir det jo at man ser inn litt. 

Jeg er veldig glad i interiør, og synes det er spesielt gøy å se lignende hus som mitt eget, for å se løsninger de velger, så jeg er ikke imot titting, men veldig imot følelsen av å bli tatt på fersken i det 😂

Synes det er så koselig å gå forbi når man ser tente lys og et hus som ser ut som et hjem, ikke noe fra en katalog. 

Anonymkode: 7476d...b53

• Liker 2
Skrevet

Enda en grunn til å gå toppløs hjemme ser jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Jepp, synes også det er gøy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...