Anglofil Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 (endret) Hva er dine favorittmusikaler (film eller teater)? Mine er; Sound of Music My Fair Lady Singin' in the Rain White Christmas Love's Labour's Lost Gigi High Society Annie Get Your Gun Grease Guys and Dolls Les Misérables Evita The King and I Jesus Christ Superstar Jailhouse Rock Phantom of the Opera Moulin Rouge Mary Poppins On the Town Seven Brides for Seven Brothers The Wizard of Oz Young at Heart An American in Paris Chicago Oi, lista ble litt lengre enn forventet. Dere da? Mvh Yvonne Endret 7. april 2006 av yvonne
hilli Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Jeg hater musikaler! Utenom to stykker, og det er The Sound of Music og Grease som til gjengjeld er blant mine favorittfilmer. Jeg tror at grunnen til at jeg liker akkurat disse er at de ikke synger historien...
Within my guitar Skrevet 7. april 2006 #3 Skrevet 7. april 2006 Nå har jeg ikke sett så mange musikaler, for det er så mye dårlig ute og går. Men Hair liker jeg veldig godt. Som film altså. Den har en fin blanding av tragedie,humor, spenning og fine sanger. Ja, og Moulin Rouge også. Jeg lurer på en ting, Yvonne. Alltid når du skal ramse opp favorittfilmer, så skriver du så mange. Er virkelig ALLE sammen dine favoritter? 1
Anglofil Skrevet 7. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2006 (endret) Ja, ellers hadde jeg ikke skrevet favoritter. Når jeg går inn for et tema som virkelig interesserer meg, så fører det gjerne til at jeg blir veldig oppslukt og derav resultatet. Jeg kan ikke nevne én musikal, for jeg synes de alle har kvaliteter som hver for seg. Når det gjelder film så er jeg en samler og lidenskapelig intressert, det blir umulig å bare velge én film. Mvh Yvonne Endret 7. april 2006 av yvonne
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Les Miserables er klart best! Sett den mange, mange, mange ganger! Også blant mine favoritter: - Phantom of the Opera (men ikke filmen - Phantom der var latterlig grusom!) - Mary Poppins (gjør deg glad) - Taboo (Boy George-musikalen) - Chicago (artige sanger å synge) Ellers har jeg sett mange andre gode musikaler også. Den absolutt dårligste jeg har sett er Rent - anbefales IKKE!! Hvis du drar til London, se Les Mis! Det er den musikalen som har gått lengst i London, og den musikalen med den beste og mest besøkte fansiden Les Mis webside
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 a choures line (litt usikker på stavingen der...)
Malou Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 Ellers har jeg sett mange andre gode musikaler også. Den absolutt dårligste jeg har sett er Rent - anbefales IKKE!! ← Dette er en av mine favoritter. Så den på teater i New York og deretter filmen for et par uker siden. Ellers kommer man jo ikke utenom Sound Of Music.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #8 Skrevet 8. april 2006 Jeg var i London for noen uker siden og da såg jeg Lion King. Det var helt fantasktisk, har aldri opplevd maken. Fantastsik.
Gjest Skya Skrevet 8. april 2006 #9 Skrevet 8. april 2006 (endret) Les Miserables og Hair. Og dette er vel de eneste jeg liker, kanskje fordi jeg har et forhold til de, da jeg har vært med å satt opp begge to. Endret 8. april 2006 av Blålyset
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2006 #10 Skrevet 8. april 2006 Moulin Rouge Hair Phantom of the opera The Wizard of Oz Cats Mary Poppins Les Miserable
Gjest Fantus Skrevet 8. april 2006 #11 Skrevet 8. april 2006 *Les Miserables. Helt klart den aller beste musikalen. *Chess *Phantom of the opera *Sound of music *West side story Og så hadde jeg en fantastisk opplevelse i London da jeg så Mamma mia. Selve musikalen var ikke så spesiell, men sangerne og danserne var så utrolig flinke og stemningen i teatret var helt spesiell.
Gjest Ingrid78 Skrevet 8. april 2006 #12 Skrevet 8. april 2006 the phantom of the opera og selvfølgelig grease
Champagnepiken Skrevet 10. april 2006 #14 Skrevet 10. april 2006 I motsetning til noen høyere opp her, er jeg vilt begeistret for "Rent". Har sett den på scenen for noen år siden, og nå nylig på kino. For øyeblikket surrer soundtracket i spilleren min. Jeg har aldri hatt problemer med filmer der handlingen synges heller, så jeg har maaaange musikaler på lista over mine favoritter. For å nevne noen: * Chicago * My fair lady * Singin' in the rain * Fame
Gjest *Snart medlem* Skrevet 10. april 2006 #15 Skrevet 10. april 2006 Er ikke videre begeistret for musikaler, ettersom jeg synes det er så utrolig kunstig at skuespillerne plutselig begynner å synge og danse. Synes det ødelegger illusjonen totalt. Men hvis jeg må nevne en jeg liker, er det helt klart Rocky Horror Picture Show.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #16 Skrevet 10. april 2006 hehe tror noen av dere bare ramser opp alle musikaler dere har HØRT OM bare for å briefe.... selv liker jeg kun disse her: chicago, evita og phantom of the opera.
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #17 Skrevet 10. april 2006 Selv er jeg meget lite kultivert, så jeg går for South Park Bigger, Longer and Uncut.
Daria Skrevet 10. april 2006 #18 Skrevet 10. april 2006 Les Miserables er den store favoritten, ellers så er jeg generelt sett glad i musikale, så om jeg skal begynne å ramse opp, blir det mange... Skal jeg nevne en til, blir det Sound of music, så filmen første gang da jeg var 8 og var fullstendig trollbundet...
Gjest maetzii ii Skrevet 10. april 2006 #19 Skrevet 10. april 2006 På film: Hair Jesus Christ Superstar Little Shop of Horrors Som musikk: The Wall Jeff Wayne's War of the Worlds & Spartacus På scene: Les Miserables Phantom of the Opera (har vært og sett begge i London og de var UTROLIG bra! Har sett en 10 andre der også, men de nådde ikke disse opp til skolissene engang)
Gjest Gjesta Skrevet 10. april 2006 #20 Skrevet 10. april 2006 Selv er jeg meget lite kultivert, så jeg går for South Park Bigger, Longer and Uncut. ← Den er hysterisk. Skulle absolutt vært med på lista mi. Andre bra musikaler som jeg har glemt å nevne er Grease og Fame.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå