Gå til innhold

Erfaring senskader etter stråling prostatakreft

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg et klar over at det er flest kvinner på forumet, men jeg tar sjansen på å spørre..

Noen som har erfaring med/kunnskap om senskader etter strålebehandling mot prostata?

Jeg fikk strålebehandling for ca 5 år siden.

Har ikke inntrykk av at fastlegen er spesielt oppdatert på området, så jeg hører litt om kg sin kunnskap.

Det som er mest plagsomt er slim i tarmen og hyppig behov for å gå på toalettet for å slippe ut gass samtidig som det kommer ut litt slim. Gassen kan vær rene luftkanonen. Noen dager må jeg på toalettet 5-6 ganger.

Er også periodevis plaget med friskt blod på toalettpapiret. Innimellom blir det også litt blod i trusa.

I forbindelse med koloskopi oppfattet jeg på legen at dette ikke er veldig uvanlig etter stråling mot prostata. 

Noen som har erfaring med tilsvarende plager og som evt har fått behandling som hjelper?

Anonymkode: 4339f...529

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er normalt men ta det opp med legen. Mange sliter med « kort tid» når fe må på do og en del må bruke tena når de er ute for å være sikre. Be om henvisning fra fastlegen eller ta det opp neste GDPR du er hos urolog 

Anonymkode: 786b4...274

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...