Gå til innhold

Hvilken hjertemedisin er også angstdempende?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bruken av betablokkere øker – spesielt blant unge kvinner

Jeg abonnerer ikke.  Kan man bare få dette hos fastlegen hvis det er noe man gruer seg til?

Anonymkode: 880fa...6ce

Jeg tror det er snakk om Propranolol, uten å ha lest artikkel. Fikk den forebyggende mot migrene en gang.

Anonymkode: a8afd...478

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar også at det er en betablokker.

For meg hjalp den ikke mot angst og nervøsitet, kun litt mindre harde hjerteslag. Slet i mange år og angsten ble verre og verre, selv med terapi.

Jeg begynte på antidepressiva til slutt og det hjalp meg veldig. Snakk med legen din om hva du kan forsøke.

Anonymkode: 935de...df4

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke angstdempende i seg selv. Det reduserer pulsen. Så det tar tak i de fysiske symptomer på angst, ikke det mentale.

Det er helt naturlig å grue seg til noe. Det er bedre å stå i det enn å ta hjertemedisin for noe som er helt naturlig.

Anonymkode: 276be...c44

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil komme helt an på hvorfor du har angst. Du må snakke med legen om hvordan du har det, så vil dere finne ut av det sammen hva slags medisiner du eventuelt kan ha nytte av.

Anonymkode: 7173b...807

Skrevet

Vi må slutte å tro at betablokkere virker angstdempende. Det den gjør er å redusere pulsen din, slik at noen av de fysiske symptomene man kan få ved angst og nervøsitet blir borte. Jeg bruker det når jeg skal synge, nettopp for å senke pulsen når jeg er nervøs og dermed får slipper jeg å skjelve og får kontroll over pusten.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...