Gå til innhold

Jeg har ingen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er fundamentalt alene og har ingen i livet mitt hvis liv ville blitt nevneverdig påvirket om relasjonen ikke fantes lengre. 

Jeg har innsett at jeg kommer til å leve et isolert liv med bare meg selv, og det er ikke akkurat en veldig god følelse. 

Jeg er under 30 år. Besteforeldre er døde. Fraværende foreldre. Søsken som har kuttet kontakt med halve familien. Ingen venner eller nære relasjoner. Ingenting

Så hvor går man fra her? Hvordan forholder man seg på et liv i total ensomhet? 

Anonymkode: a88ff...c2f

• Hjerte 24
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er fundamentalt alene og har ingen i livet mitt hvis liv ville blitt nevneverdig påvirket om relasjonen ikke fantes lengre. 

Jeg har innsett at jeg kommer til å leve et isolert liv med bare meg selv, og det er ikke akkurat en veldig god følelse. 

Jeg er under 30 år. Besteforeldre er døde. Fraværende foreldre. Søsken som har kuttet kontakt med halve familien. Ingen venner eller nære relasjoner. Ingenting

Da må du bli kjent med noen da.

Anonymkode: d7e10...801

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du kan vel melde deg inn i noe? En menighet, en mosjonsklubb, en frivillig forening eller liknende? Da har du noen du kan omgås og prate litt med. 

Anonymkode: 29ad0...5a2

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Enten omfavner man den tilværelsen eller så bygger man seg et nettverk. 

Anonymkode: d48af...ef6

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er som deg, men har heldigvis barn og ektefelle, me det er også det eneste 

Anonymkode: 111a0...54e

• Hjerte 1
Skrevet

Da jeg var under 30 bodde jeg alene og hadde ikke kontakt med så mange andre enn foreldrene mine og arbeidsgiver etter flere år med sosial angst.

Nå er jeg snart 40, har to barn, mann og et stort nettverk i forbindelse med barna 😄

Ting endrer ser 😊

Anonymkode: 2fdd7...9b1

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 6
Skrevet

"Freedom's just another word for nothing left to lose" fra sangen My and Bobby McGee av Kris Kristoffersen / Janis Joplin.

Anbefaler deg å se filmen / lese boka Howl's moving castle. Du er fri! Du kan gjøre akkurat hva du vil, du kan velge et liv akkurat slik du vil. Gå ut der og begynn å lage livet du ønsker! Lykke til!

Anonymkode: d3397...800

• Liker 2
Skrevet

Hvor i landet bor du? ❤️

Anonymkode: 1e297...8cd

• Hjerte 1
Skrevet

Hva ønsker du?

Anonymkode: 0c97b...4a2

• Nyttig 3
Skrevet

Hva med å finne folk i samme situasjon?  Det kan jo bli som vaøgt familie. Finnes ensomme folk i alle aldre

Anonymkode: 80926...8b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du kan bli kjent med dine, man trenger ikke de man er i slekt med. 

Anonymkode: 831c1...b66

Skrevet

Hva mener du med at foreldrene dine er fraværende?

Anonymkode: ffc52...e67

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er som deg, men har heldigvis barn og ektefelle, me det er også det eneste 

Anonymkode: 111a0...54e

Da har du vel det meste?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Du kan skaffe deg nettverk 🫶🏼 Jeg har flyttet mye rundtomkring mitt liv, og har vært nødt til å få nye venner + jobb hver gang. Krever absolutt en helt bevisst innsats, men er (åpenbart) verdt det. Hør på podcaster og les bøker om hvordan man skaffer seg venner, veldig mange gode råd der ute.

Anonymkode: b025d...176

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke ensomhet. Det er å være alene. Man kan være helt alene og elske det. 

Anonymkode: e9403...f4f

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Har det helt likt, ingen kontakt med noen i familien men har kone og voksne barn.

Anonymkode: bfcfa...683

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med at foreldrene dine er fraværende?

Ja, du er 30 år. Hvor tilstede skal de være? Skaff deg en familie ts. Du er ung, og skal finne venner og familie.

Anonymkode: 7255f...d72

Skrevet

Faen så mye teite svar her! 
jeg har det helt likt , men jeg er eldre enn deg. Selvom jeg er 49 er begge bestevenninnene mine døde , fikk kreft i 40 årene begge to. Besteforeldre og foreldre døde . Ingen søsken. Klarte aldri å bære fram et barn og har vært singel i 15 år. Nærmeste familie bor i usa. Er født kronisk syk , falt helt ut av arbeidslivet for 8 år siden. 
jeg har bekjente, men folk er så opptatt med sitt. Det virker som folk tror at hvis du spør noen om de vil ta en kaffe med deg, så har du automatisk en venn? De fleste vil gjerne, tar det til våren, til sommeren, på nyåret… 

sist jeg gjorde noe sosialt er 13 måneder siden, da drakk kaffe med en tidligere kollega. Januar i fjor. Noen ganger tenker jeg på hvor langt tid det ville gå hvis jeg døde hjemme, eller ennå verre hvor lenge det ville gå om jeg lå skadet. 

egentlig skulle jeg møte 2 barndomsvenner i Oslo til sommeren, men det ble avlyst på fredag så jeg gråter så tungt og klarer ikke å stoppe, og er helt utslitt. Det finnes ingen gleder, ingen fremtid. 

dere som ber folk melde seg inn i en forening, tror dere der hjelper? Har det hjulpet noen? I ungdomstiden var det jo sånn, man fikk venner overalt, men … skjer ikke lenger. 

Anonymkode: 3b3c8...3d2

• Hjerte 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Pris deg selv lykkelig for at du slipper.

Andre mennesker er helvetet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Faen så mye teite svar her! 
jeg har det helt likt , men jeg er eldre enn deg. Selvom jeg er 49 er begge bestevenninnene mine døde , fikk kreft i 40 årene begge to. Besteforeldre og foreldre døde . Ingen søsken. Klarte aldri å bære fram et barn og har vært singel i 15 år. Nærmeste familie bor i usa. Er født kronisk syk , falt helt ut av arbeidslivet for 8 år siden. 
jeg har bekjente, men folk er så opptatt med sitt. Det virker som folk tror at hvis du spør noen om de vil ta en kaffe med deg, så har du automatisk en venn? De fleste vil gjerne, tar det til våren, til sommeren, på nyåret… 

sist jeg gjorde noe sosialt er 13 måneder siden, da drakk kaffe med en tidligere kollega. Januar i fjor. Noen ganger tenker jeg på hvor langt tid det ville gå hvis jeg døde hjemme, eller ennå verre hvor lenge det ville gå om jeg lå skadet. 

egentlig skulle jeg møte 2 barndomsvenner i Oslo til sommeren, men det ble avlyst på fredag så jeg gråter så tungt og klarer ikke å stoppe, og er helt utslitt. Det finnes ingen gleder, ingen fremtid. 

dere som ber folk melde seg inn i en forening, tror dere der hjelper? Har det hjulpet noen? I ungdomstiden var det jo sånn, man fikk venner overalt, men … skjer ikke lenger. 

Anonymkode: 3b3c8...3d2

Og? «Ingen gleder» og «ingen fremtid» bare fordi man er alene? Man kan være veldig glad alene og helt miserabel sammen med andre. 

Anonymkode: e9403...f4f

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...