Gå til innhold

Hva er det med hundemiljø??

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange mennesker med sterk sjalusi i hundemiljø rundtomkring? Det er jo helt håpløst!! Sure, bitre kvinnfolk som klumper seg sammen og slenger dritt om andre🙈 Er det så vanskelig å se at andre enn deg selv lykkes med det som de driver med?

Anonymkode: 19e4e...a7b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det samme i alle miljø.

Hest f eks. Trenger ikke lykkes heller.

Flere kvinner går ikke overens, rett og slett.

Arbeidsplasser blir og ødelagt av for mye kvinner.

Anonymkode: 33707...396

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe nytt dette. Dritt og intriger.

Men er vel sterkest blant de med ADHD uten at dem skjønner det selv.

Anonymkode: fbee6...90a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er flertallet er kvinner, da blir det ofte sånn 

Anonymkode: 9b2aa...9da

AnonymBruker
Skrevet

De som mener problemet er kvinner skulle vært på hingsteutstillinga på Eid en tur. Der har fjordhestmiljøet vært hovedsakelig dominert av menn i generasjoner, det samme gjelder forøvrig for dølahestene og travmiljøene i de landa jeg har drevet med trav, mannsdominert og giftigere enn gift.

Problemet er typen konkurranse og at man bruker dyr til å fremme seg selv, det fører til kjipe miljø. Problemet er ikke kjønn.

Det er forresten ikke ulikt i Araberhestmiljøet i Saudi heller, det er og har alltdid vært mannsdominert. Samme med miljlet rundt Saluki og i stor grad galoppsporten og hundeløp i både England og Australia. Jeg har erfaring fra alle. Så sitt ned og hold kjeft om det der at det handler om kjønn eller for den del kultur for det er som nevnt likt over ulike sporter, landegrenser og dyrearter.

Anonymkode: 96ae3...5f7

• Liker 13
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest at det er helt forferdelig når de setter seg på tribunen og ser på noen ekvipasjer med argusøyne og en «håper hun feiler» holdning. Hva er greia liksom?? 

AnonymBruker
Skrevet

Så enig!!! 

Anonymkode: 445e9...1d7

Skrevet

Jeg ser for meg (jada, fordomsfull) at folk i dyremiljø (enten det er hund eller hest eller hva det nå er) er folk som "liker dyr bedre enn mennesker". Slike folk er sjelden spesielt hyggelige mot andre mennesker.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor er det så mange mennesker med sterk sjalusi i hundemiljø rundtomkring? Det er jo helt håpløst!! Sure, bitre kvinnfolk som klumper seg sammen og slenger dritt om andre🙈 Er det så vanskelig å se at andre enn deg selv lykkes med det som de driver med?

Det er jo derfor de har hund da. En liten idiot som digger dem samme hva. 

Anonymkode: d098b...5e0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synest at det er helt forferdelig når de setter seg på tribunen og ser på noen ekvipasjer med argusøyne og en «håper hun feiler» holdning. Hva er greia liksom?? 

Hvordan kunne du se det da? Virket hun så hatsk? 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke noe nytt dette. Dritt og intriger.

Men er vel sterkest blant de med ADHD uten at dem skjønner det selv.

Anonymkode: fbee6...90a

Kjenner 5 kvinner godt med ADHD. Blant annet meg og datteren min. Og vi er alle sammen veldig omsorgsfulle, prater ikke stygt om andre. Havner ikke i konflikt. 

Anonymkode: af770...cb1

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Fordi mange kvinner er psykopater!

Anonymkode: e4e59...f55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi mange kvinner er psykopater!

Anonymkode: e4e59...f55

Det er kvinneversjonen av incels. 😅 tror incels hadde snudd og løpt hvis de møtte dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Blande hunder inn i dette kjerring gnålet her, baksnakking, avvisning osv.. Enkelt å skylde på hundene gitt.

Anonymkode: aad68...91d

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det samme med hest. Jeg har sett det gang på gang: Mange jenter/damer (sikkert menn også) som ikke får til stort i livet, men et dyr klarer de å ha styr på. Bikkja kommer når de roper og hesten går når de svinger pisken. Det er en grei kompensasjon for at de selv er utilstrekkelige og ikke får til utdanning, familieliv, egen helse, vennskap. Jeg elsker dyr i seg selv, men holder meg milevis unna både hundeeiere og hestemiljøet.  

Anonymkode: c2c21...2c5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må understreke at det er greie folk i miljøet også👍🏼 men så er det desse folka…..😬 har vært på et par treningshelger med klubben, og fra en naboklubb har det komt noen som ikke gjør noe annet enn å slenge dritt og snakke ned andre i klubben sin🙈 Jeg prøvde å si litt i mot, men merket fort at det ikke var så lurt🫣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg derimot har et helt annet inntrykk. Så mange kvinner som virkelig heier på andre, og mange som vier mye tid til å hjelpe andre de ikke kjenner. Mye støtte gjennom sosiale medier også. 

Anonymkode: b48e2...bca

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg derimot har et helt annet inntrykk. Så mange kvinner som virkelig heier på andre, og mange som vier mye tid til å hjelpe andre de ikke kjenner. Mye støtte gjennom sosiale medier også. 

Samme her. Har trent i hundeklubb i snart 15 år, og her er alle hjelpsomme og heier på hverandre. Kjenner meg ikke igjen i det TS beskriver i det hele tatt. Så at det er så mange som oppfører seg sånn tror jeg rett og slett ikke noe på. De eneste gangene jeg ser antydning til sure miner er hannhundeiere som blir litt grinete hvis løpetisper ikke har på truse på fellestrening.

Anonymkode: 02e5f...205

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her. Har trent i hundeklubb i snart 15 år, og her er alle hjelpsomme og heier på hverandre. Kjenner meg ikke igjen i det TS beskriver i det hele tatt. Så at det er så mange som oppfører seg sånn tror jeg rett og slett ikke noe på. De eneste gangene jeg ser antydning til sure miner er hannhundeiere som blir litt grinete hvis løpetisper ikke har på truse på fellestrening.

Anonymkode: 02e5f...205

Må si meg enig med dere, jeg har nesten bare gode erfaringer. Joda, det finnes noen sure grinebitere, men så er det jo bare å holde seg unna dem. Jeg er veldig aktiv i hundemiljøet, jobber som instruktør, er med i klubber og grupper, det er så mange flotte folk som heier hverandre frem. 

Anonymkode: d50e7...555

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rundt 35 års fartstid i hestemiljøet og jeg trodde det miljøet var giftig til tider! Det var helt til jeg oppdaget hundemiljøet. Det er 100 ganger værre! Jeg kuttet ut det rimelig kjapt og går tur i skogen med hundene i stede. 

Når det er sagt så er det heldigvis aller flest fine mennesker i begge miljøer som ønsker hverandre alt godt og heier hverandre frem! Men så har man de få, sure eplene som ødelegger for resten...

Anonymkode: ffb22...3ea

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...