AnonymBruker Skrevet 22. februar #1 Skrevet 22. februar Jeg har laget toro lasagne, vanlig pakning i mange år, det er en stund siden sist og jeg laget det igjen i går. Brukte samme form som alltid, men i går var den bare litt mer enn halvfull jeg brukte 400gr kjøttdeig som vanlig, hadde til og med litt grønnsaker i, hva har skjedd med den? Dette er en rett jeg har laget på samme måte i 20 år, er det krympflasjon som har kommet til denne også? Anonymkode: e4522...a44 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har laget toro lasagne, vanlig pakning i mange år, det er en stund siden sist og jeg laget det igjen i går. Brukte samme form som alltid, men i går var den bare litt mer enn halvfull jeg brukte 400gr kjøttdeig som vanlig, hadde til og med litt grønnsaker i, hva har skjedd med den? Dette er en rett jeg har laget på samme måte i 20 år, er det krympflasjon som har kommet til denne også? Anonymkode: e4522...a44 Vi bruker xxl/familieversjonen og 600gr kjøttdeig. Føler den er like litrn som den vanlige før. Anonymkode: 867af...f6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi bruker xxl/familieversjonen og 600gr kjøttdeig. Føler den er like litrn som den vanlige før. Anonymkode: 867af...f6b Så ergelig, jeg har laget familieversjonen et par ganger og da måtte jeg bruke den store ildfaste formen min, i går trodde jeg at jeg hadde brukt den ved et uhell til den vanlige lasagnen. Så nå må jeg kjøpe en langt dyrere pakning med lasagne (så at familiepakningen kostet nesten 60 kr) og bruke mer dyr kjøttdeig for samme resultat som før? Nei, her setter jeg grensen for det, ikke faen, får lære meg å lage hjemmelaget. Den var stygg av Toro Anonymkode: e4522...a44 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar #4 Skrevet 22. februar Det er like enkelt å lage hjemmelaga som å lage toro Anonymkode: e1764...b31 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er like enkelt å lage hjemmelaga som å lage toro Anonymkode: e1764...b31 Enkelt er det, men mye dyrere. Anonymkode: 698fd...76f 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #6 Skrevet 22. februar Matindustrien er jævla grisk. De øker prisen litt og litt og minker varen samtidig litt og litt. Anonymkode: a729c...e13 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #7 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Enkelt er det, men mye dyrere. Anonymkode: 698fd...76f Det kan jeg tenke meg, løsningen for meg blir nok å lage hjemmelaget heretter, og så heller gjøre det sjeldnere. Dette tilgir jeg ikke Anonymkode: e4522...a44 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #8 Skrevet 22. februar Glemte å nevne at en venn tar bilder av matvarer før og nå av interesse og humor. Det er blitt litt av et galleri. Ser ut som matruska dukker fra Sovjet! Anonymkode: a729c...e13 2 1 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar #9 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er like enkelt å lage hjemmelaga som å lage toro Anonymkode: e1764...b31 Ingen spurte Anonymkode: 3f9f3...858 9 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar #10 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Glemte å nevne at en venn tar bilder av matvarer før og nå av interesse og humor. Det er blitt litt av et galleri. Ser ut som matruska dukker fra Sovjet! Anonymkode: a729c...e13 Det tror jeg på, som sagt jeg har laget denne lasagnen i 20 år og har alltid måtte ha bakepapir under formen fordi det renner litt over i ovnen. Anonymkode: e4522...a44 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #11 Skrevet 22. februar De har jo to utgaver, den vanlige pakningen og familiepakningen som er dobbel så stor. Anonymkode: 61f95...9fd
AnonymBruker Skrevet 22. februar #12 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har jo to utgaver, den vanlige pakningen og familiepakningen som er dobbel så stor. Anonymkode: 61f95...9fd Jeg er er klar over det, men nå ser det ut som den vanlige pakningen har blitt liten, og familiepakningen har blitt slik den vanlige var før. Anonymkode: e4522...a44 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #13 Skrevet 22. februar Tilsett linser eller bønner istedet for mer kjøtt i den større pakken. Mer grønnsaker. Anonymkode: 7b3d6...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #14 Skrevet 22. februar Prøv Knorr sin, så mye bedre. Anonymkode: e8a90...ad0
AnonymBruker Skrevet 22. februar #15 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er like enkelt å lage hjemmelaga som å lage toro Anonymkode: e1764...b31 Faktisk enklere. Anonymkode: 85f8d...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #16 Skrevet 22. februar Vel 200 grams-pakka deres har faktisk endret oppskriften til 1 liten mindre væske enn for 10 år siden. Kan det ha noe med saken å gjøre? 2016: https://web.archive.org/web/20160415152833/http://www.toro.no/Vaare-produkter/Middag/Toro-Original-Lasagne-200-g 2026: https://www.toro.no/produkter/lasagne/ Anonymkode: abafb...50c 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #17 Skrevet 22. februar *1 liter mindre væske Anonymkode: abafb...50c
AnonymBruker Skrevet 22. februar #18 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vel 200 grams-pakka deres har faktisk endret oppskriften til 1 liten mindre væske enn for 10 år siden. Kan det ha noe med saken å gjøre? 2016: https://web.archive.org/web/20160415152833/http://www.toro.no/Vaare-produkter/Middag/Toro-Original-Lasagne-200-g 2026: https://www.toro.no/produkter/lasagne/ Anonymkode: abafb...50c En desiliter, mener du? Anonymkode: 06acc...412 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #19 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Faktisk enklere. Anonymkode: 85f8d...4f1 For noe tull. Jeg lager gjerne hjemmelaget, og det innebærer en god del flere steg enn Toro sin pulverlasagne. Det er absolutt verdt det, men det er ikke på noen måte enklere. Anonymkode: 806f5...4c0 9 4
Sonit Skrevet 22. februar #20 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For noe tull. Jeg lager gjerne hjemmelaget, og det innebærer en god del flere steg enn Toro sin pulverlasagne. Det er absolutt verdt det, men det er ikke på noen måte enklere. Anonymkode: 806f5...4c0 Helt sant. Det hender jeg lager Toro når vi har har masse folk spontant hos oss (som i 5-7 tenåringer og noen voksne), men å lage selv tar mye lengre tid. Jeg har ofte kjøttsaus hjemmelaget i fryser, men ungdommen liker nå de denne Toro så da lager vi den. Når det er sagt har jeg ikke opplevd krymping av Toro. Er det færre fabrikerte plater dere mener? Eller mindre pulver? Å lage en lasagne med kjøttsaus/ragu, bechamel med ost samt lasagneplater tar tid, og er noe jeg serverer når vi skal kose oss. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå