Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hyggelig å lese 🙂 ! (er ikke Ts). Vet du om hun renser plaggene (som det står man skal gjøre) eller om hun tar sjansen og vasker de selv? 💚

(Trustpilot har også mange fine anmeldelser av butikken)

Anonymkode: d2bd3...0bc

Jeg har kjøpt ballkjoler til jentene mine der. Nydelig utførte kjoler skreddersydd på mål. Kan absolutt anbefale nettsiden mtp kvalitet og pris! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du treffer på kleskoden, men jeg synes at antrekket er ganske gammelmodig. Det er mulig den vil gi et litt mer ungdommelig inntrykk i en annen farge. 

Min mor på 75 har klær som likner ganske mye. Selv har jeg fylt 50, og føler meg ikke gammel nok. Jeg er overvektig og har en krevende kroppsform (eple), noe som gjør mange kjoler ganske ukledelige, men jeg ville ikke valgt denne dressen likevel.

Anonymkode: 5ab03...1a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så hyggelig å lese 🙂 ! (er ikke Ts). Vet du om hun renser plaggene (som det står man skal gjøre) eller om hun tar sjansen og vasker de selv? 💚

(Trustpilot har også mange fine anmeldelser av butikken)

Det vet jeg dessverre ikke. Personlig ser jeg på hva klærne er laget av, jeg vasker som regel bomull, f.eks, og skjerf i ull.

Anonymkode: dbd1b...f86

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det vet jeg dessverre ikke. Personlig ser jeg på hva klærne er laget av, jeg vasker som regel bomull, f.eks, og skjerf i ull.

Jeg har flere bukser og bluser i polyester. De tåler da vaskemaskin. Tro hva som gjør at dette antrekket ikke tåler det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (18 minutter siden):

Jeg har flere bukser og bluser i polyester. De tåler da vaskemaskin. Tro hva som gjør at dette antrekket ikke tåler det?

Ja, jeg har tenkt på akkurat det samme. Kanskje JJ's House skriver det for å sikre seg, fordi de har opplevd at noe har blitt ødelagt ved vask? De selger vel mest til USA eller UK, kanskje? Vet ikke om det er mye vanligere å rense klærne der enn her? 🤔

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på akkurat det samme. Kanskje JJ's House skriver det for å sikre seg, fordi de har opplevd at noe har blitt ødelagt ved vask? De selger vel mest til USA eller UK, kanskje? Vet ikke om det er mye vanligere å rense klærne der enn her? 🤔

I amerikanske filmer og serier drar de jo ihvertfall støtt og stadig til "The drycleener"...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Sannsynligvis er det chiffon stoffet og ikke det at det er polyester som gjør at plagget krever profesjonell flekk rens. 

Fibrene i chiffonstoff er tvunnet på en bestemt måte før de veves sammen. Tvinningen er det som gir stoffet litt stretch og den gasbind-/kreppaktige teksturen. For chiffon uten tilsatt spandex kan fibrene bli forvridd i vaskemaskinen, noe som gjør at stoffet faller på en merkelig måte. Spandexen som gjør stoff til stretch-chiffon, skal være mer slitesterk og motstandsdyktig mot slik forvridning, men hvis bruksområdet krever et spesielt fall (som en skråklipt underkjole eller singlet), ville jeg valgt håndvask. Ellers bør det gå fint i teorien.

Men her står det kun profesjonell flekkrengjøring. Ikke leveres til valing tørr rens ikke vask som i praksis betyr at vis plagget får en flekk, skal det leveres til fagperson (renseri) som kun behandler selve flekken lokalt, ikke hele plagget. Dette er da et plagg som aldri kan vaskes på noen måte kun lett damp strykes på svak temperatur. 

Dette er forbi å sikre seg mot at vanlige kunder ødelegger plagget i vaskemaskinen. Dette betyr at plagget kun tåler profesjonell flekkfjerning. 

Jeg har vasket klær det står dry cleen only med ulikt hell. Men klær som er merket med at de ikke en gang tåler dry cleaning hadde jeg sett på som engangsbruk og ikke en investering for ulike begivenheter. 

Anonymkode: 3df48...05a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (5 timer siden):

Godt poeng. Det jeg mente å skrive er at jeg vasker klær i ull og bomull i vaskemaskin på tross av at vaskelappen sier rens, med god erfaring. F.eks frakk og skjerf fra Burberry. Bukse i viscose fra Acne hadde jeg dårligere erfaring med, den krympet.

AnonymBruker
Skrevet

Enda mer giftige klær. Skjønner meg ikke på folk...

Anonymkode: a53e2...710

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Enda mer giftige klær. Skjønner meg ikke på folk...

Anonymkode: a53e2...710

Hvor får man tak i klær som ikke er giftige? Spinne garn fra egne sauer og farge med urter?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får den samme på Temu for en brøkdel av prisen.

Anonymkode: 5a9fb...320

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Hvor får man tak i klær som ikke er giftige? Spinne garn fra egne sauer og farge med urter?

Nå skal ikke jeg moralisere her, og jeg er heller ikke den som la igjen den kommentaren, men det finnes alternativer for de som er interessert. Nøstebarnet er et eksempel. Ellers er det også en merkeordning for trygge tekstiler. Oeko-TEX 100 Standard sertifisering. 

Anonymkode: 3df48...05a

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2026 den 7.26):

Du får den samme på Temu for en brøkdel av prisen.

Anonymkode: 5a9fb...320

Piss meg i øret 

Anonymkode: ff9a2...2f9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Styr unna temu.

Anonymkode: cf829...3fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (På 26.2.2026 den 6.57):

Et lurt sted å starte er å handle fra butikker som faktisk kontrollerer varene sine før de sendes til forbrukeren. Det gjør IKKE temu. Forøvrig enig med brukeren som har svart deg under: Nøstebarn/Nøste anbefales. 

• Liker 1
Skrevet

Et lurt sted å starte er å handle fra butikker som faktisk kontrollerer varene sine før de sendes til forbrukeren. Det gjør IKKE temu. Forøvrig enig med brukeren som har svart deg under: Nøstebarn/Nøste anbefales. 

Finner vel ikke alt man trenger hos Nøstebarn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig, men kjolen ts linket til var da ikke fra temu?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (6 timer siden):

Finner vel ikke alt man trenger hos Nøstebarn?

Har jeg skrevet det, da? Det var et eksempel på én konkret butikk, men for all del, velg å være vanskelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig, men kjolen ts linket til var da ikke fra temu?

Nei, men en annen i tråden trakk frem temu.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gor en 70 åring ja

Anonymkode: 05505...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...