Gå til innhold

Hva synes du om dette spisebordet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker fargen, men ikke det at det ikke er vanlige bein.

Litt vanskelig å sitte ved enden når det ligger en stokk der

.https://www.ikea.com/no/no/p/moerbylanga-bord-eikefiner-brunbeiset-50386245/

Anonymkode: 6986b...a7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei likte ikke løsningen med bena.. 

Anonymkode: 600f9...623

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde beina gått rett i gulvet, så hadde bordet vært fint. Men jeg likte ikke den stokken som går mellom beina langs gulvet. Støvsamler og støvsugingsirritasjon de lux. Det er også en stokk det er fort gjort å sparke i når man går mot bordet, som f.eks når du serverer noe. 

Anonymkode: 20116...4c3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er det vel uansett ikke meningen at man skal sitte ved enden av det bordet fordi det rett og slett ikke er plass til mer enn fire, men jeg er enig i at løsningen ikke er optimal. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fint bord, med lite fine bein. 
Jeg hadde fort saget av den stokken nede 😅

Anonymkode: 5e0da...d79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Likte ikke bena er ikke plass til stol på sidene og likte ikke stripen i midten. Men liker fargen

Anonymkode: 7b3c4...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Se for deg hvor mye mat og smuler som gavner ned i den sprekka

• Liker 1
Skrevet

Det var både klumpete og upraktisk med den løsningen på bena, ikke riktige proposjoner i mine øyne

Skrevet

Har hatt bordet tidligere, men solgte det. Bordplaten er i fint heltre og tåler masse hverdagsbruk. Men bordet ble for stort og ruvende i en liten stue. Og det er upraktisk med den stolpen mellom beina.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 22.25):

Se for deg hvor mye mat og smuler som gavner ned i den sprekka

Ikke et bord jeg ville ha kjøpt, men akkurat det problemet du tenker på kan forhindres ved at hun for eksempel tar en avlang, stor (og pen) trefjøl/skjærebrett og legger på midten. Kan sette både mat og alt mulig ellers på den. Eller hun kan legge en smal løper over der.

Tramontina BBQ by Hellstrøm serveringsfjøl 120x23 cm natur

Anonymkode: 00032...843

AnonymBruker
Skrevet

Ser litt hjemmesnekra ut.

Anonymkode: 8124a...fc5

AnonymBruker
Skrevet

Vi har dette spisebordet i stor versjon. Kan bekrefte at den stokken er litt irriterende, vi kan f.eks. ikke ha barnet der i tripp-trapp stol, som hadde vært bedre. Blir også mye støv, smuler og søl under den med barn, + i sprekken i midten 😅 Ellers er det veldig fint, pent å se på og tåler masse bruk. 

Anonymkode: 224ff...26a

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som det er designet av en som ikke klarer å kombinere funksjon og design. Løsningen med sprekken i plata og beina gjør den mindre fleksibel til formålet et spisebord vanligvis har. Gjetter den er designet av noen uten mye praktisk erfaring. 

Anonymkode: d68b8...8b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte det godt! Så lenge man er villig til å ofre endeplassene så går det jo fint. Liker at det er heltre, og syntes det så veldig solid ut til å være IKEA 

Anonymkode: abad9...34c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg likte det godt! Så lenge man er villig til å ofre endeplassene så går det jo fint. Liker at det er heltre, og syntes det så veldig solid ut til å være IKEA 

Man kan bruke ende plassen hvis man har stol med bein, for da kan man sette forbeina over stokken.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan bruke ende plassen hvis man har stol med bein, for da kan man sette forbeina over stokken.

Ts

Ja, det går sikkert. Kanskje litt irriterende hvis man skal bruke det sånn til daglig, men det går. Syntes som sagt det er et fint bord, med god kvalitet til en god pris.

når så store kjeder som IKEA først kjører på med gode materialer så får de ofte prutet det med til en god pris. 

AnonymBruker
Skrevet

Det bordet er ment for 4 personer. 

Anonymkode: 9d3b3...e35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2026 den 9.03):

Ikke et bord jeg ville ha kjøpt, men akkurat det problemet du tenker på kan forhindres ved at hun for eksempel tar en avlang, stor (og pen) trefjøl/skjærebrett og legger på midten. Kan sette både mat og alt mulig ellers på den. Eller hun kan legge en smal løper over der.

Tramontina BBQ by Hellstrøm serveringsfjøl 120x23 cm natur

Anonymkode: 00032...843

Det bordet du illustrerer med er minst 100 cm bred. Ikea bordet er lite og bare 85 cm bred, det er nok plass til tallerkene på begge sider men det blir ikke plass til en slik «senterpiece» imellom.

Anonymkode: c693f...bb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...