Gå til innhold

Har du handlet på Temu ?  

183 stemmer

1. 1. Handler du på Temu rett som det er?

• Ja
      71
    • Nei
      83
    • Har prøvd, men sluttet å handle der
      29

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En NRK artikkel beskriver den enorme miljøforurensingen Temu shoppingen forårsaker. Millioner og atter millioner av miljøskadelige og giftige varer blir shoppet fra den andre siden av kloden, og må shippes hele veien til Norge, en og en pakke.

Jeg har aldri handlet på Temu og kommer heller aldri til å handle den søpla der. Giftig innhold er allerede påvist i haugevis av varer derfra, inkl leker til barn.

https://www.nrk.no/klima/xl/slik-har-nordmenns-shopping-fra-kinesisk-nettbutikk-temu-eksplodert-1.17154331

Anonymkode: 5194d...452

• Liker 15
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Temu er bedre kvalitet enn Nille

Anonymkode: 0fb9f...f2b

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri handlet på Temu. Selv mine 2 unge voksne barn, har aldri handlet på Temu. 

Jeg foretrekker å kjøpe få kvalitetsvarer. Istedenfor mye billig ræl.

Anonymkode: f4994...d5d

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Lever du noe i nærheten av livet til en gjennomsnittsnordmann, forbruker du sykt mye over din andel av jordens ressurser og er en direkte årsak til sultne barn i Afrika. 

Så føkk off med skammingen din og dra bjelken ut av eget øye.

Anonymkode: 9619b...568

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer Temufansen snart til unnsetning 😆 

Anonymkode: 0a1cc...c00

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Aldri gjort, og synes helt klart folk som gjør det burde skamme seg. 

Anonymkode: e6eb0...88f

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har handlet noe i tre, glidelåser,trykk, og rhinestone pistol og rhinestones. Og selv vanningspotter

Anonymkode: aaca3...e1f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Temu er bedre kvalitet enn Nille

Anonymkode: 0fb9f...f2b

Handler ikke på Nille heller, har ikke behov for å fylle huset med billig ræl av dårlig kvalitet.

Anonymkode: 96eb2...308

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har handlet på Temu idet siste, og er sålangt blitt veldi godt fornøyd.  

Det er vel ikkje  noe mer skamfult å kjøpe  varer fra Temu produserte i China eller  å fylle opp den Elektriske bilparken  i norge med Chinesiske biler ?

Anonymkode: 2e0d7...733

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har handlet på Temu idet siste, og er sålangt blitt veldi godt fornøyd.  

Det er vel ikkje  noe mer skamfult å kjøpe  varer fra Temu produserte i China eller  å fylle opp den Elektriske bilparken  i norge med Chinesiske biler ?

1. Jeg kjører ikke bil, verken kinesisk eller noe annet

2. Jeg handler ikke på Nille eller lign. heller. Sist gang var minst 15 år siden.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

2. Jeg handler ikke på Nille eller lign. heller. Sist gang var minst 15 år siden.

Så bra for deg. Jeg tenker du skal klappe deg godt på skulderen for at du har så god råd at du kan kjøpe kvalitetsvarer. Så får vi andre labbe på Nille og kjøpe drittvarer. PS. jeg handler ikke på Temu.

Anonymkode: ac4ee...7ab

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så bra for deg. Jeg tenker du skal klappe deg godt på skulderen for at du har så god råd at du kan kjøpe kvalitetsvarer. Så får vi andre labbe på Nille og kjøpe drittvarer. PS. jeg handler ikke på Temu.

Anonymkode: ac4ee...7ab

Dårlig unnskyldning. Man kan fint kjøpe billig uten å bruke et drittsted som Temu.

Kjøper man brukt, får man begge deler - kvalitet og god økonomi.

Anonymkode: 233d9...0cf

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er 45 år gammel, og handler akkurat hvor jeg vil. Enten det er på Rettferdig handel eller på Temu! 

Men en ting jeg aldri har gjort eller kommer til å gjøre, er å be andre mennesker skamme seg. Da setter man seg på en skikkelig høy hest som kan bli meget vond å falle av. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Så hva med AliExpress, Wish og lignende? Handler dere der i fra da? Eller er det utelukkende norske butikker dere handler i? Er det Kina dere har noe imot? Skjønner ikke helt.

De fleste mobiler består hovedsaklig av mineraler og deler som både produseres og sendes ut av Kina også. Det samme med datamaskiner, TVer og annen elektronikk. Laderen din er sikkert fra Kina den og.

Alt det der gjør også ufattelig mye skade på miljøet, og ikke minst på befolkningen i Kina som jobbes ihjel i fabrikkene for nesten ingenting. Rimelig sikker på at dere bruker enheter med deler fra Kina til å logge på KG og synes og mene. Er det bedre?

Anonymkode: 96d07...3cc

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hva med AliExpress, Wish og lignende? Handler dere der i fra da? Eller er det utelukkende norske butikker dere handler i? Er det Kina dere har noe imot? Skjønner ikke helt.

De fleste mobiler består hovedsaklig av mineraler og deler som både produseres og sendes ut av Kina også. Det samme med datamaskiner, TVer og annen elektronikk. Laderen din er sikkert fra Kina den og.

Alt det der gjør også ufattelig mye skade på miljøet, og ikke minst på befolkningen i Kina som jobbes ihjel i fabrikkene for nesten ingenting. Rimelig sikker på at dere bruker enheter med deler fra Kina til å logge på KG og synes og mene. Er det bedre?

Selvfølgelig ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Men du er koblet på med mobiltelefon eller datamaskin, det er nå helt sikkert. Du kommer deg nemlig ikke inn på diskusjonsforumet uten. Altså er du i skrivende stund en aktiv bruker av råvarer og deler som kommer rett fra Kina (i beste fall)! ;)

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er fortsatt jævlig pretensiøst å moralposere slik du gjør. 

Anonymkode: 9619b...568

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En  høytstående profilert ansatt fra skatteetaten  fra en  kommune som skulle pusse opp badet sitt for noen års siadan.  Valgte polakker til fordel for å nytte norske fagarbeidere .  Konsekvensen ble at den norske fagarbeidern måtte konkurere  i lønn med den polske eller  alternativet var å bli permitert.

Undres på hvordan karen fra skatteetaten hadde taklet det om  den polske  inntok hans sitt kontor, og  han  måtte konkurere i lønn på same premisser som den polske. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du er koblet på med mobiltelefon eller datamaskin, det er nå helt sikkert. Du kommer deg nemlig ikke inn på diskusjonsforumet uten. Altså er du i skrivende stund en aktiv bruker av råvarer og deler som kommer rett fra Kina (i beste fall)! ;)

Og nettbrett eller eventuell smartklokke eller andre dingser, selvfølgelig. Greit å få med alt som går an for de som ikke skjønte at det også gjelder disse.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...