M-N Skrevet 21. februar #1 Skrevet 21. februar Får f….ikke ovnen rein! Har ikke pyrolyse. Prøvd eddik og sitronsaft og natron 3 ganger.
AnonymBruker Skrevet 21. februar #2 Skrevet 21. februar Jeg kjøpte et skum på Meny tror jeg det var, beregnet på ovn; ikke dyrt. Tok av riller ol. og sprayet i bunn og på sider, la på plastfolie og lot virke over natta. Det tok det meste, brukte skrapen til koketoppen på det som satt ekstra fast. Anonymkode: c0e2f...779 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Skrevet 21. februar Kjøp vaske pimpstein. Det tar alt. Bruk mye vann når du skrubber. Det beste er at det ikke er giftig. Anonymkode: c785f...8fa
Stjertmeis Skrevet 22. februar #4 Skrevet 22. februar Plumbo ovnsrens. Prøv den. Den tar ALT, og det går raskt også. Alt innbrent drit blir liksom som pulverisert/aske-ish, og er kjempelett å vaske bort. Det var så lett at jeg ikke visste om jeg skulle være glad eller om jeg skulle være sur over mye jeg hadde jobba forgjeves før jeg prøvde den 😂 Men kjøp den på Europris eller lignende. På Jernia koster den mer enn dobbelt så mye. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Skrevet 22. februar M-N skrev (15 timer siden): Får f….ikke ovnen rein! Har ikke pyrolyse. Prøvd eddik og sitronsaft og natron 3 ganger. https://sosialnytt.com/dette-ovnstrikset-med-vann-far-bort-fastbrent-fett/#:~:text=Dette trenger du (mest sannsynlig har du,veldig effektivt) – Eddik (valgfritt for ekstra Anonymkode: 402fe...ea3
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Skrevet 23. februar Stjertmeis skrev (På 22.2.2026 den 8.31): Plumbo ovnsrens. Prøv den. Den tar ALT, og det går raskt også. Alt innbrent drit blir liksom som pulverisert/aske-ish, og er kjempelett å vaske bort. Det var så lett at jeg ikke visste om jeg skulle være glad eller om jeg skulle være sur over mye jeg hadde jobba forgjeves før jeg prøvde den 😂 Men kjøp den på Europris eller lignende. På Jernia koster den mer enn dobbelt så mye. Tror Jernia har prisgaranti, de matcher prisen hos Europris hvis du kan vise til deres nettside. Anonymkode: 05660...7aa 1 1
M-N Skrevet 23. februar Forfatter #7 Skrevet 23. februar Takk for alle svar! ovnen er nå ganske rein!:) ikke 100% men får gå. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #8 Skrevet 23. februar M-N skrev (1 time siden): Takk for alle svar! ovnen er nå ganske rein!:) ikke 100% men får gå. Jeg ble jo så klart veldig nysgjerrig på hvilket av rådene du brukte? ☺️ Anonymkode: 7f497...45a 2
M-N Skrevet 23. februar Forfatter #9 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ble jo så klart veldig nysgjerrig på hvilket av rådene du brukte? ☺️ Anonymkode: 7f497...45a Brukte først tre runder med eddik, sitron og natron… måtte skrubbe med stålull. funka litt men måtte kjøpe en flaske ovnsrens fra Jif. Hadde den på 1 time. Vaska og så 1 time til. Har funnet ut jeg har brukt over 10 timer på å vaske i ovnen. Og den er fortsatt ikke 100%. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #10 Skrevet 23. februar M-N skrev (20 minutter siden): Brukte først tre runder med eddik, sitron og natron… måtte skrubbe med stålull. funka litt men måtte kjøpe en flaske ovnsrens fra Jif. Hadde den på 1 time. Vaska og så 1 time til. Har funnet ut jeg har brukt over 10 timer på å vaske i ovnen. Og den er fortsatt ikke 100%. Kjøp en pimpstein på normal. Den riper ikke Anonymkode: c785f...8fa
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Skrevet 23. februar M-N skrev (20 minutter siden): Brukte først tre runder med eddik, sitron og natron… måtte skrubbe med stålull. funka litt men måtte kjøpe en flaske ovnsrens fra Jif. Hadde den på 1 time. Vaska og så 1 time til. Har funnet ut jeg har brukt over 10 timer på å vaske i ovnen. Og den er fortsatt ikke 100%. og 😟 Anonymkode: 7f497...45a
newman01 Skrevet 23. februar #12 Skrevet 23. februar Skrubbe er ikke alltid optimalt. Man kan skade overflatebehandlingen i ovnen, som gjør at dritt og møkk enda lettere setter seg fast i fremtiden. Jeg er tilhenger av produkter som er utviklet for det aktuelle formålet. Hadde eddik og natron vært det beste middelet hadde ikke Orkla tatt seg bryet med å bruke millioner på å utvikle nye produkter. Ovnsrens i ovnen, Jif Baderom på badet, shampoo i håret og Asan i skrittet. Mudin i avløpsrøret
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå