Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får f….ikke ovnen rein! Har ikke pyrolyse. Prøvd eddik og sitronsaft og natron 3 ganger. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte et skum på Meny tror jeg det var, beregnet på ovn; ikke dyrt. Tok av riller ol. og sprayet i bunn og på sider, la på plastfolie og lot virke over natta. Det tok det meste, brukte skrapen til koketoppen på det som satt ekstra fast.

Anonymkode: c0e2f...779

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp vaske pimpstein. Det tar alt. Bruk mye vann når du skrubber.

Det beste er at det ikke er giftig.

Anonymkode: c785f...8fa

Skrevet

Plumbo ovnsrens. Prøv den. Den tar ALT, og det går raskt også. Alt innbrent drit blir liksom som pulverisert/aske-ish, og er kjempelett å vaske bort. Det var så lett at jeg ikke visste om jeg skulle være glad eller om jeg skulle være sur over mye jeg hadde jobba forgjeves før jeg prøvde den 😂

Men kjøp den på Europris eller lignende. På Jernia koster den mer enn dobbelt så mye.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (På 22.2.2026 den 8.31):

Plumbo ovnsrens. Prøv den. Den tar ALT, og det går raskt også. Alt innbrent drit blir liksom som pulverisert/aske-ish, og er kjempelett å vaske bort. Det var så lett at jeg ikke visste om jeg skulle være glad eller om jeg skulle være sur over mye jeg hadde jobba forgjeves før jeg prøvde den 😂

Men kjøp den på Europris eller lignende. På Jernia koster den mer enn dobbelt så mye.

Tror Jernia har prisgaranti, de matcher prisen hos Europris hvis du kan vise til deres nettside.

Anonymkode: 05660...7aa

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Takk for alle svar! 
ovnen er nå ganske rein!:) ikke 100% men får gå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
M-N skrev (1 time siden):

Takk for alle svar! 
ovnen er nå ganske rein!:) ikke 100% men får gå.

Jeg ble jo så klart veldig nysgjerrig på hvilket av rådene du brukte?  ☺️

Anonymkode: 7f497...45a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ble jo så klart veldig nysgjerrig på hvilket av rådene du brukte?  ☺️

Brukte først tre runder med eddik, sitron og natron… måtte skrubbe med stålull.

funka litt men måtte kjøpe en flaske ovnsrens fra Jif. Hadde den på 1 time. Vaska og så 1 time til. Har funnet ut jeg har brukt over 10 timer på å vaske i ovnen. Og den er fortsatt ikke 100%. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
M-N skrev (20 minutter siden):

funka litt men måtte kjøpe en flaske ovnsrens fra Jif. Hadde den på 1 time. Vaska og så 1 time til. Har funnet ut jeg har brukt over 10 timer på å vaske i ovnen. Og den er fortsatt ikke 100%. 

Kjøp en pimpstein på normal. Den riper ikke

Anonymkode: c785f...8fa

AnonymBruker
Skrevet
M-N skrev (20 minutter siden):

:klem3: og 😟

Skrevet

Skrubbe er ikke alltid optimalt. Man kan skade overflatebehandlingen i ovnen, som gjør at dritt og møkk enda lettere setter seg fast i fremtiden. 

Jeg er tilhenger av produkter som er utviklet for det aktuelle formålet. Hadde eddik og natron vært det beste middelet hadde ikke Orkla tatt seg bryet med å bruke millioner på å utvikle nye produkter. Ovnsrens i ovnen, Jif Baderom på badet, shampoo i håret og Asan i skrittet. Mudin i avløpsrøret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...