AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #121 Skrevet 17 timer siden Kvalitet skrev (8 timer siden): For noe tull å råde til bruk av krisesenteret i en slik situasjon. Her er det ikke fysisk vold. Kanskje noe psykisk, men ikke mer en et normalt oppegående menneske må klare å håndtere. Ts er mest av alt redd for å bli alene. Hun unngår å kontakte familierådgivnings kontoret som er et pålegg når man går fra hverandre og det er barn inni bildet. Hun later som «ingenting» hun også. Sykemeldt 50% fordi hun ikke klarer å konfrontere mannen. Dette er det jeg (og andre skattebetalere) som finansierer. Tøys og vas. Ts må bli voksen og ta ansvar for sitt eget liv. Nei, det er ikke tull og dette bestemmer ikke du. Hun trenger hjelp til å gå ut av et forhold der hun blir utsatt for psykisk vold og da kan man få timer til rådgivning på krisesenteret. Du babler om skattebetalere, som om menneskers eneste verdi var i kroner og øre, men om TS kommer seg vekk så slipper hun kanskje å være sykemeldt noe mer. Ta med det i det ekle regnestykket ditt. Anonymkode: c4066...093 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #122 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hun greier jo ikke å komme seg vekk og det er der rådgivning kommer inn i bildet. Enten det er psykolog eller noen på krisesenter. Anonymkode: c4066...093 Ja, med tanke på ventetid hos psykolog vil krisesenter være til mer hjelp. Det er bedre å ta kontakt med dem enn å vente på psykolog. Anonymkode: 2f11a...cba 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #123 Skrevet 17 timer siden Jeg har boken Menn som nesten elsket meg, av Karianne Sele, jeg vil dele noe som står her som var en stor vekker for meg, dette er fra kildelisten Sitat Selv om jeg ikke nevner boken direkte, er tankene mine også inspirert av romanen Bli hos meg av Hanne Ørstavik, som handler om en destruktiv kjærlighetsrelasjon. Jeg lærte dessuten mye fra et intervju med henne i Morgenbladet fra 21.04.2023 med tittelen "Da jeg tok mdma var det første gang i livet at jeg opplevde meg trygg". Her snakker hun om det å gå rundt med følelsen "redd" i kroppen og om forlate seg selv i kjærlighetsrelasjoner gang på gang, og sier "Hvorfor blir vi i destruktive relasjoner? Fordi en ikke er hos seg selv, en vet ikke at det er mulig å være hos seg selv, eller at det er det som mangler" Kjære ts, du sier du er redd for å være alene, men du har jo deg selv, du må stole på at du greier dette, at du kan fikse dette, for det kan du. Anonymkode: 2f11a...cba 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #124 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har boken Menn som nesten elsket meg, av Karianne Sele, jeg vil dele noe som står her som var en stor vekker for meg, dette er fra kildelisten Kjære ts, du sier du er redd for å være alene, men du har jo deg selv, du må stole på at du greier dette, at du kan fikse dette, for det kan du. Anonymkode: 2f11a...cba Rettelse, Katrine Sele heter hun. Anonymkode: 2f11a...cba 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå