AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:47 #61 Skrevet lørdag kl. 14:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Burde det ikke ringe en bjelle etter så lang tid? Hvorfor skulle han plutselig ombestemme seg og bli forelsket i deg på nytt etter så lang tid og alle de mulighetene han har hatt? Du blir utnyttet og han har både i pose og sekk. Jeg regner jo med at siden dere ikke er sammen i hans øyne, så er han fri til å date og ha sex med andre damer? Han trenger jo faktisk ikke fortelle deg det heller, siden dere ikke er sammen. Er det virkelig greit? Anonymkode: d3d39...fe5 Jeg tenkte også på å nevne det du skriver. Men droppet det av hensyn til en som åpenbart har det vondt ifra før. Ser hun trenger å åpne øynene sine. Det er jo riktig at han kan opptre som singel nå. Han har jo slått opp. Håper TS bruker kondom i det minste når de har sex, så hun slipper ekle kjønnssykdommer. Kanskje han dater andre imens han håper det skal klaffe med en av dem, slik at han bare kan flytte ifra TS og inn til henne. Han høres ut som en såpass bedagelig mann. Anonymkode: d6e34...03f 6
AprilLudgate Skrevet lørdag kl. 15:04 #62 Skrevet lørdag kl. 15:04 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er stort sett antall rom, ikke bemanning, som utgjør kapasitetsproblemet. Hun trenger ikke bosted, men åpenbart veiledning. Barnevernet er et alternativ - det er veldig skadelig for barn å leve i dette. Anonymkode: 68d95...46a Krisesenteret er for personer som blir utsatt for vold. Altså ulike typer vold. TS forteller ikke om vold. Av noen former med mindre hun har oppdatert: https://www.oslokrisesenter.no/sporsmal-og-svar#:~:text=Må jeg betale for å bo på,andre for å få plass på krisesenteret. 2
Mailo Skrevet lørdag kl. 15:08 Forfatter #63 Skrevet lørdag kl. 15:08 Takk for svar alle sammen, de var vonde å lese, men viktige. Jeg innser jo at jeg bare må ta praten… jeg skulle så inderlig ønske jeg var sterkere, hadde litt mer troen på meg selv eller at jeg kunne være litt sint, istedenfor bare knust. Jeg føler jo hele greia er min skyld og at ting hadde vært fint hvis jeg ikke hadde pustet tungt når han slo meg på rumpa den dagen… for inntil den dagen var alt skikkelig fint. fader så tragisk jeg er per nå, jeg bare fatter ikke hvor jeg skal hente styrken fra. Men det må jeg bare. 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:15 #64 Skrevet lørdag kl. 15:15 Mailo skrev (45 minutter siden): Takk for svar alle sammen, de var vonde å lese, men viktige. Jeg innser jo at jeg bare må ta praten… jeg skulle så inderlig ønske jeg var sterkere, hadde litt mer troen på meg selv eller at jeg kunne være litt sint, istedenfor bare knust. Jeg føler jo hele greia er min skyld og at ting hadde vært fint hvis jeg ikke hadde pustet tungt når han slo meg på rumpa den dagen… for inntil den dagen var alt skikkelig fint. fader så tragisk jeg er per nå, jeg bare fatter ikke hvor jeg skal hente styrken fra. Men det må jeg bare. Det er IKKE din skyld ❤️ Anonymkode: 2220a...20e 5 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:21 #65 Skrevet lørdag kl. 15:21 Mailo skrev (5 minutter siden): Takk for svar alle sammen, de var vonde å lese, men viktige. Jeg innser jo at jeg bare må ta praten… jeg skulle så inderlig ønske jeg var sterkere, hadde litt mer troen på meg selv eller at jeg kunne være litt sint, istedenfor bare knust. Jeg føler jo hele greia er min skyld og at ting hadde vært fint hvis jeg ikke hadde pustet tungt når han slo meg på rumpa den dagen… for inntil den dagen var alt skikkelig fint. fader så tragisk jeg er per nå, jeg bare fatter ikke hvor jeg skal hente styrken fra. Men det må jeg bare. Det er ikke din skyld! Det er to personer i et forhold, og dere har begge ansvar for forholdet. Hadde han vært oppriktig glad i deg og det minste interessert i å satse på forholdet, hadde han taklet at du ble irritert den ene gangen. Alle blir irritable og blåser seg litt mye opp over ting av og til, og i velfungerende forhold så takler man sånne småting. Det som derimot er unormalt, er å takle ditt lille utbrudd med å slå opp, men samtidig fortsette å bo sammen med deg. Det er jo helt forskrudd. Du trenger ikke være sterk, du trenger bare være bestemt. Dette klarer du! Det er mye arbeid og kommer nok til å bli tungt innimellom, men tenk så mye bedre og lettere livet blir når det er gjort? Plutselig sitter du der i egen bolig og kjenner hvor deilig det faktisk kan være å bo alene, og at du har en frihet du ikke har kjent på før. Du kommer til å bli lykkeligere og mer trygg på deg selv, og dette kommer til å smitte over på barna og ditt forhold til dem. Se fremover, ikke bakover! Masse lykke til, kjære deg! Dette klarer du! Anonymkode: d3d39...fe5 5 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:35 #66 Skrevet lørdag kl. 15:35 Mailo skrev (22 minutter siden): Takk for svar alle sammen, de var vonde å lese, men viktige. Jeg innser jo at jeg bare må ta praten… jeg skulle så inderlig ønske jeg var sterkere, hadde litt mer troen på meg selv eller at jeg kunne være litt sint, istedenfor bare knust. Jeg føler jo hele greia er min skyld og at ting hadde vært fint hvis jeg ikke hadde pustet tungt når han slo meg på rumpa den dagen… for inntil den dagen var alt skikkelig fint. fader så tragisk jeg er per nå, jeg bare fatter ikke hvor jeg skal hente styrken fra. Men det må jeg bare. Ja, ikke sant, for å puste tungt en dag noen slår deg på rumpa er jo grunn til å dumpe noen? Silent treatment i 3 måneder? Tvinge noen til å leve sammen i et forhold med sex og ingen romantikk. Er det noe du virkelig mener? Da har du fått et veldig forvridd syn på virkeligheten. Det er ganske vanlig at skjer når man er sammen med noen som behandler en dårlig over lang tid. Saken her er at han du er sammen med har alvorlige problemer. Det er ingenting du kan gjøre fra eller til med det. Han kommer ikke til å endre seg. Du kan velge om du vil akseptere å ha det sånn eller gå, that's it. Anonymkode: c4066...093 7 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:40 #67 Skrevet lørdag kl. 15:40 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, ikke sant, for å puste tungt en dag noen slår deg på rumpa er jo grunn til å dumpe noen? Silent treatment i 3 måneder? Tvinge noen til å leve sammen i et forhold med sex og ingen romantikk. Er det noe du virkelig mener? Da har du fått et veldig forvridd syn på virkeligheten. Det er ganske vanlig at skjer når man er sammen med noen som behandler en dårlig over lang tid. Saken her er at han du er sammen med har alvorlige problemer. Det er ingenting du kan gjøre fra eller til med det. Han kommer ikke til å endre seg. Du kan velge om du vil akseptere å ha det sånn eller gå, that's it. Anonymkode: c4066...093 Har HAN alvorlige problemer? Nei. Anonymkode: 92ab3...ef9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:46 #68 Skrevet lørdag kl. 15:46 AprilLudgate skrev (35 minutter siden): Krisesenteret er for personer som blir utsatt for vold. Altså ulike typer vold. TS forteller ikke om vold. Av noen former med mindre hun har oppdatert: https://www.oslokrisesenter.no/sporsmal-og-svar#:~:text=Må jeg betale for å bo på,andre for å få plass på krisesenteret. Å bruke stillhet som straff er aggressivt Stillhet kan ha en rekke betydninger. Noen av dem er virkelig voldelige. Å ikke snakke med noen er å ta på seg en passiv-aggressiv holdning. Dette betyr at de er voldelige mot den andre personen, men på en implisitt måte. Mesteparten av tiden er denne typen holdninger like eller mer giftig enn direkte aggresjon. Dette skyldes at stillhet blir til et hull hvor enhver form for tolkning er mulig. https://www.psychologytoday.com/us/blog/invisible-bruises/202411/stonewalling-as-a-form-of-emotional-abuse https://utforsksinnet.no/nar-vi-bruker-stillhet-som-straff/ Anonymkode: 241c4...c03 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:51 #69 Skrevet lørdag kl. 15:51 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å bruke stillhet som straff er aggressivt Stillhet kan ha en rekke betydninger. Noen av dem er virkelig voldelige. Å ikke snakke med noen er å ta på seg en passiv-aggressiv holdning. Dette betyr at de er voldelige mot den andre personen, men på en implisitt måte. Mesteparten av tiden er denne typen holdninger like eller mer giftig enn direkte aggresjon. Dette skyldes at stillhet blir til et hull hvor enhver form for tolkning er mulig. https://www.psychologytoday.com/us/blog/invisible-bruises/202411/stonewalling-as-a-form-of-emotional-abuse https://utforsksinnet.no/nar-vi-bruker-stillhet-som-straff/ Anonymkode: 241c4...c03 Absolutt, og ts kan velge å ikke finne seg i dette, men det gjør hun ikke Anonymkode: 92ab3...ef9 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:20 #70 Skrevet lørdag kl. 16:20 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har HAN alvorlige problemer? Nei. Anonymkode: 92ab3...ef9 Slutt å kødde da. Dette er ikke riktig tråd å trolle i. Finn på noe annet. Anonymkode: c4066...093 4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:30 #71 Skrevet lørdag kl. 16:30 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Slutt å kødde da. Dette er ikke riktig tråd å trolle i. Finn på noe annet. Anonymkode: c4066...093 Jeg kødder ikke. Jeg spør. Anonymkode: 92ab3...ef9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:34 #72 Skrevet lørdag kl. 16:34 Mailo skrev (8 timer siden): Han har alltid vært en tullete person som ofte slår meg på rompa, tidligere i høst var jeg så sliten, hadde stått i mye i nær familie og var så enormt sliten, når han da slo meg på rompa reagerte jeg ved å bli irritert. Der og da skrudde han av alt. Han ble iskald og snakket ikke med meg på tre måneder Du må unnlate noe. "Bli irritert" var nok verre enn slik du fremstiller det. Anonymkode: 88cdf...15e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:45 #73 Skrevet lørdag kl. 17:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kødder ikke. Jeg spør. Anonymkode: 92ab3...ef9 Du spør ikke, du sier nei. Hvis man utfører silent treatment på noen i 3 måneder fordi de blir irriterte av et slag på rumpa så har man alvorlige problemer, jo. Å påstå noe annet er å kødde. Anonymkode: c4066...093 6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:06 #74 Skrevet lørdag kl. 18:06 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du spør ikke, du sier nei. Hvis man utfører silent treatment på noen i 3 måneder fordi de blir irriterte av et slag på rumpa så har man alvorlige problemer, jo. Å påstå noe annet er å kødde. Anonymkode: c4066...093 Det at han er en drittsekk skjønner vel alle, men det er ikke viktig her. Spørsmålet er hvorfor ts finner seg i dette. Det er hennes ansvar å avslutte relasjonen. Anonymkode: 92ab3...ef9
Mailo Skrevet lørdag kl. 18:08 Forfatter #75 Skrevet lørdag kl. 18:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må unnlate noe. "Bli irritert" var nok verre enn slik du fremstiller det. Anonymkode: 88cdf...15e Jeg sukket…. Etter en hel dag med to syke barn, han hadde vært borte i flere dager og sier hei før han går opp i loftstuen for å se på tv… ett sukk, for å vise at jeg var mentalt utslitt. 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:10 #76 Skrevet lørdag kl. 18:10 Kjære ts, jeg vil på det sterkeste anbefale deg å bestille time på Familievernkontoret. Hvis dere skal skilles og har barn må dere uansett til mekling, men jeg tenker mer på time med deg og mannen sammen for å få gjennomført den nødvendige samtalen. Du kan også få time alene til bare deg for å sortere tanker og få innspill til situasjonen din. Lykke til! Anonymkode: 8a9e0...e0c 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:37 #77 Skrevet lørdag kl. 18:37 Mailo skrev (22 minutter siden): Jeg sukket…. Etter en hel dag med to syke barn, han hadde vært borte i flere dager og sier hei før han går opp i loftstuen for å se på tv… ett sukk, for å vise at jeg var mentalt utslitt. Ja og du må bare høre på oss og stole på oss alle sammen når vi sier at det ikke er grunn god nok til hva han har latt deg gå igjennom ❤️ Han er skikkelig stygg mot deg og du fortjener så mye bedre. Du får det ikke av han og du kommer ikke til å få det av han heller og derfor må du gå. Du er sterk nok, det er bare du som ikke helt klarer å tro på det❤️ Helt vanlig det når man er nedbrutt og ikke ha helt troen på seg selv. Jeg har vert der selv så jeg vet det går bra. Det kan være tøft og vanskelig i perioder, jeg skal ikke lyge og si noe annet, men både jeg og andre jeg kjenner ville aldri gått tilbake til det dårlige når vi først har kommet oss ut. Anonymkode: 5fbb7...40c 5 2 1
AprilLudgate Skrevet lørdag kl. 19:54 #78 Skrevet lørdag kl. 19:54 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å bruke stillhet som straff er aggressivt Stillhet kan ha en rekke betydninger. Noen av dem er virkelig voldelige. Å ikke snakke med noen er å ta på seg en passiv-aggressiv holdning. Dette betyr at de er voldelige mot den andre personen, men på en implisitt måte. Mesteparten av tiden er denne typen holdninger like eller mer giftig enn direkte aggresjon. Dette skyldes at stillhet blir til et hull hvor enhver form for tolkning er mulig. https://www.psychologytoday.com/us/blog/invisible-bruises/202411/stonewalling-as-a-form-of-emotional-abuse https://utforsksinnet.no/nar-vi-bruker-stillhet-som-straff/ Anonymkode: 241c4...c03 Passiv aggressiv eller generelt usunne forhold hvor ting ikke går bra er ikke det krisesenter tar seg av. Aksepter det. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:00 #79 Skrevet i går, 06:00 AprilLudgate skrev (9 timer siden): Passiv aggressiv eller generelt usunne forhold hvor ting ikke går bra er ikke det krisesenter tar seg av. Aksepter det. Fra din egen lenke: Krisesenteret kan hjelpe dem som har blitt utsatt for vold i nære relasjoner, enten det dreier seg om fysisk vold, psykisk vold, digital vold, seksuell vold, materiell vold eller andre former for vold i nære relasjoner. Dersom du er usikker på om du blir utsatt for vold er du velkommen til å kontakte oss for en samtale. Oslo Krisesenter Det er akkurat hva folk har forslått, hverken mer eller mindre: TS kan ta en samtale med dem, så kan de profesjonelle vurdere om mannens oppførsel faller innenfor kategorien på noen måte. Anonymkode: 3f059...443 6 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:15 #80 Skrevet i går, 08:15 Så video på Youtube en dame fortalte om sitt tidligere forhold. Hun fant ut at typen hadde hatt gående et forhold på siden lenge. Damen han hadde vært/ fortsatt var utro med hadde "lekket" dette til frisøren sin. Tilfeldigvis så hadde damen som fortalt historien på internett gikk tilfeldigvi på samme frisørsalong. Hennes frisør var det som informerte "hovedpersonen" om hva typen hennes drev med på si. (Han hadde "installert" elskerinnen på en AirBNB i nærheten. Når hun konfronterte typen med dette så sa han at det er fordi han ikke ville være sammen med henne lenger. Så basically han slo opp med henne. Så selvfølgelig begynte hun (hovedpersonen) å reflektere over sin exit fra forholdet. Men da fikk "pipen en annen lyd" fra typen. Han snudde om på det og fikk det til å høres som om det var damen det handler om som holdt på å slå opp med ham. Og så måtte hun (LOL) forsikre om at hun ikke ville gå fra ham. Så når alt kom til alt så ville han ha damen sin ennå. Han ønsket bare ikke å forplikte seg overfor henne. Derfor hadde han sikkert syntes det var greit å ha en elskerinne og holde på der mens han fortsatt hadde sin faste partner i bakhånd. Damen brukte sin strategi for å komme seg vekk fra ham tydeligvis siden hun lever ennå og kan fortelle om hendelsen i ettertid. Så for mange menn virker det som en god ide i øyeblikket å "finne seg noe bedre" og "dumpe" sin gamle dame, helt til damen kommer til fornuft og dumper disse klovnene. Anonymkode: f1e86...b30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå