Mailo Skrevet lørdag kl. 08:14 #1 Skrevet lørdag kl. 08:14 Beklager om dette blir litt rotete, men jeg prøver. Jeg har vært sammen med samme person i 18 år, vi ble sammen når vi var unge. Har to barn sammen i barneskolealder. De siste årene har det vært opp og ned imellom oss, han følte på lite sex og jeg har følt på lite samarbeid, hverdagshygge og generelt hjelp til barn og hjem. (Den vanlige greia) han har en jobb som gjør at han har ganske mange reisedøgn og mange hobbyer som tar MYE tid vekk fra familien. I våres valgte vi å ta opp mer boliglån og pusse opp huset vårt på utsiden. Alt var skikkelig fint frem til det ikke var det mer. Han har alltid vært en tullete person som ofte slår meg på rompa, tidligere i høst var jeg så sliten, hadde stått i mye i nær familie og var så enormt sliten, når han da slo meg på rompa reagerte jeg ved å bli irritert. Der og da skrudde han av alt. Han ble iskald og snakket ikke med meg på tre måneder, unngikk å være i samme rom som meg annet en under måltider. Det endte meg at jeg sa at vi må snakke sammen og jeg la frem at jeg følte meg oversett. Hans respons var "jeg overser deg ikke, skjønner ikke hva du mener osv" og når jeg sa at vi i hvert fall måtte ha en dialog og ordne opp i dette så vi kunne gå tilbake til å ha det fint, så ble jeg møtt med at han trodde vi ville få det bedre ved å bo hver for oss fordi jeg ikke ville ha nok sex, men han ønsket ikke brudd, men det var for det beste. Jeg ble helt knust, men han var iskald og viste null følelser. Uken etter hadde vi sex, men jeg fikk klar beskjed om at det endret ingenting, vi var ikke sammen lenger. Jeg sa da tydelig ifra at han da måtte kontakte familievernkontoret og lage en plan for å få huset vårt klart for salg. Han smålo litt og sa at da fikk vi lage en plan da, før han sa han måtte sove. Ukene gikk og månedene gikk. Vi var på tur med hele familien i romjulen og ting virket veldig fint. Vi har hatt sex mange ganger, han tuller, ler, snakker om hva vi skal grille i sommer (vi har ganske mange greier til å lage mat på ute) vi hadde noen gavekort på en møbelbutikk og jeg foreslo og kjøpe ett nytt stuebord, men han ville bruke de på ett integrert skap som må skrus på veggen (noe vi snakket om at vi ønsket oss i kjelleren for mange år siden) hvor vi da også måtte legge til en del penger utenom gavekortene. Han har begynt å fortelle meg alt mulig fra dagene sine, viser meg ting og plutselig har vi begynt å handle sammen hver eneste dag på hans initiativ (aldri gjort før) han handler ting til huset og nevner absolutt ingenting om salg. men det er ingen nærhet, ikke som før. Noen netter våkner jeg av at han holder rundt meg, men det er ingen hverdagsnærhet, ingen kyss… HVA er greia? Det var jo HAN som ville bo alene også har det gått 4 mnd? Jeg blir klin hakke gal og gråter innelåst på badet i hvert fall en gang om dagen, jeg er 50% sykemeldt fra jobb fordi jeg rett og slett ikke fungerer. Jeg vet jeg må snakke med han, men dessverre er han en person det ikke funker å prate med, så fort ting blir litt vanskelig vil han ut. Jeg føler at enten må jeg holde ut og håpe det går seg til, eller jeg må snakke med han, viten om at da skal han igjen gå. Kan legge til at omtrent det samme skjedde for tre år siden, men da bare gikk det seg til igjen. 16
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:22 #2 Skrevet lørdag kl. 08:22 Fra i dag nekter du å dele seng eller noe som helst annet med ham. Kun det høyst nødvendige mtp ungene. Så later du som du har gått videre og ønsker en kjapp avslutning på forholdet. For sånn som dette, kan du ikke ha det. Og hold dette en stund. Så kommer han garantert krypende tilbake. Han vet nøyaktig hvor han har deg og spiller på følelsene dine. Vær hard og kald, så tenker jeg pipa får en annen lyd. Anonymkode: 9d6e9...0f4 19 1 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:22 #3 Skrevet lørdag kl. 08:22 Det eneste spørsmålet her er jo hva som er "greia" med at du fremdeles velger dette syke forholdet. Krisesenteret kan være til hjelp om du ikke klarer komme deg ut selv. Anonymkode: 68d95...46a 17 1 16
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:24 #4 Skrevet lørdag kl. 08:24 Dere er ikke sammen. Han har gjort det slutt. Hvorfor fortsetter du å ha sex med han? Han kunne ikke vært tydeligere. Til og med sagt at sexen ikke endrer noen ting. Det du gjør er å selv kontakte familievernkontoret, og starte med salg av bolig. Slutt å ligg med en som har dumpet deg. Undersøk om dere kan bo fra hverandre mens dere ordner det praktiske med salg og å skaffe nye boliger. Sånn her kan du ikke ha det. Anonymkode: d6e34...03f 15 1 12
Mailo Skrevet lørdag kl. 08:24 Forfatter #5 Skrevet lørdag kl. 08:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det eneste spørsmålet her er jo hva som er "greia" med at du fremdeles velger dette syke forholdet. Krisesenteret kan være til hjelp om du ikke klarer komme deg ut selv. Anonymkode: 68d95...46a Jeg vet.. det handler nok mye om at jeg er livredd for å være alene (har aldri bodd alene) og tanken på å kun se barna mine 50% gjør meg skikkelig uvell. 1 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:25 #6 Skrevet lørdag kl. 08:25 Men herregud, her lar du deg overkjøre fullstendig mens han får i pose og sekk. Hvorfor gidder du det? Her må du sette hardt mot hardt. Enten så er dere sammen, og da får han flytte inn og skjerpe seg, eller så går dere fra hverandre, og da må dere påbegynne salg av hus, dra til familievernkontoret osv. Den mellomtingen skal du ikke godta ett sekund lenger enn du allerede har gjort. Anonymkode: c2f32...8a4 8 10
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:26 #7 Skrevet lørdag kl. 08:26 Mailo skrev (Akkurat nå): Jeg vet.. det handler nok mye om at jeg er livredd for å være alene (har aldri bodd alene) og tanken på å kun se barna mine 50% gjør meg skikkelig uvell. Det er alvorlig skadelig for barn å bo med en mishandlende far og en nedbrutt mor. Ring krisesenteret i dag. Anonymkode: 68d95...46a 7
Sniff76 Skrevet lørdag kl. 08:50 #8 Skrevet lørdag kl. 08:50 Skjønner ikke helt at du venter på at han skal gi deg avklaring og at han skal bestemme seg for om dere skal få fra hverandre? Og så blir du så dårlig at du går til legen med det og får sykemelding - før/istedenfor at du tar tak i din egen situasjon? Er jo du som ser hvordan han er og at dette er et gjentagende mønster, og at det ikke går an å snakke med ham. Men du må vel kunne si høyt at sånn her skal vi ikke ha det, og bestemme deg for hva du vil? 7 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:55 #9 Skrevet lørdag kl. 08:55 Hadde begynt å se meg om etter et nytt sted å bo. Dette er jo terror. Anonymkode: 99eb6...3a7 4 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:03 #10 Skrevet lørdag kl. 09:03 Du, det der går jo ikke. Du må be om en avklaring. Start gjerne vmd å si at du bare trenger en avklaring, ikke noen veldig dyp samtale. Hvor er dere? Er dere ferdige, eller er det kjærester? Si at du spør fordi du er så glad i ham og så utrolig forvirra. Hvis han sier dere er ferdige, og dermed indirekte at du kun er en slags tømmestasjon som truet seg til mer sex, så går du. Og da må du ta beslutningen og handle raskt. Da har han bestemt seg. Hvis han sier at dere er sammen, så sier du at det var det du trengte å høre for å være trygg og rolig. Gi ham er kyss og gå videre med dagen din. Anonymkode: e607a...616 3
Mailo Skrevet lørdag kl. 09:15 Forfatter #11 Skrevet lørdag kl. 09:15 Sniff76 skrev (22 minutter siden): Skjønner ikke helt at du venter på at han skal gi deg avklaring og at han skal bestemme seg for om dere skal få fra hverandre? Og så blir du så dårlig at du går til legen med det og får sykemelding - før/istedenfor at du tar tak i din egen situasjon? Er jo du som ser hvordan han er og at dette er et gjentagende mønster, og at det ikke går an å snakke med ham. Men du må vel kunne si høyt at sånn her skal vi ikke ha det, og bestemme deg for hva du vil? Jeg vil jo veldig gjerne at vi skal få det til å funke, og forstår ikke hvorfor det at jeg sa vi må snakke sammen og at jeg savnet han, skulle resultere i at han ville gjøre det slutt og bo alene. For så dagen etter fortsette livet som ingenting…. Vi er omtrent mer sammen nå en vi var før dette skjedde. Hver gang jeg går ut døren nå er han plutselig veldig interessert i hvor jeg skal og hva jeg skal.
Blåtrå Skrevet lørdag kl. 09:17 #12 Skrevet lørdag kl. 09:17 Mailo skrev (51 minutter siden): Jeg vet.. det handler nok mye om at jeg er livredd for å være alene (har aldri bodd alene) og tanken på å kun se barna mine 50% gjør meg skikkelig uvell. Da er det på tide du skaffer deg ditt eget liv. 12 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:23 #13 Skrevet lørdag kl. 09:23 Mailo skrev (58 minutter siden): Jeg vet.. det handler nok mye om at jeg er livredd for å være alene (har aldri bodd alene) og tanken på å kun se barna mine 50% gjør meg skikkelig uvell. Det er nok der han også er +enkel tilgang til sex. Han bare skummer fløten, han har allerede mentalt sjekket ut. Anonymkode: a6062...69b 9 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:25 #14 Skrevet lørdag kl. 09:25 Seriøst, slutt å ha sex med han. Han må bestemme seg om dere er sammen eller ikke og ha må slutte å gjøre det slutt fordi han blir sur på deg. Anonymkode: ae699...0a6 4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:27 #15 Skrevet lørdag kl. 09:27 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du, det der går jo ikke. Du må be om en avklaring. Start gjerne vmd å si at du bare trenger en avklaring, ikke noen veldig dyp samtale. Hvor er dere? Er dere ferdige, eller er det kjærester? Si at du spør fordi du er så glad i ham og så utrolig forvirra. Hvis han sier dere er ferdige, og dermed indirekte at du kun er en slags tømmestasjon som truet seg til mer sex, så går du. Og da må du ta beslutningen og handle raskt. Da har han bestemt seg. Hvis han sier at dere er sammen, så sier du at det var det du trengte å høre for å være trygg og rolig. Gi ham er kyss og gå videre med dagen din. Anonymkode: e607a...616 Dette er jo allerede avklart for lenge siden. Han har sagt at de ikke er sammen lenger. De har hatt sex etter det, hvor han så sa at dette ikke endret noe. Han har vært helt tydelig og klar. Nå er det hennes tur til å handle. Hun må komme seg bort fra han. Anonymkode: d6e34...03f 12 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:37 #16 Skrevet lørdag kl. 09:37 «så ble jeg møtt med at han trodde vi ville få det bedre ved å bo hver for oss fordi jeg ikke ville ha nok sex. Uken etter hadde vi sex, men jeg fikk klar beskjed om at det endret ingenting, vi var ikke sammen lenger. men det er ingen nærhet, ikke som før. ingenhverdagsnærhet, ingen kyss. Kan legge til at omtrent det samme skjedde for tre år siden, men da bare gikk det seg til igjen.» Les hva du skriver her. Han har faktisk gjort akkurat det samme for tre år siden. Sagt at han ikke ønsker forhold med deg. Selvsagt blir det ikke god stemning når dere likevel fortsetter å bo sammen, og prøver å late som igjen ting. Han har til og med sagt det igjen. Men du prøver å ignorere det? Ja jeg skjønner at det er kjipt og trist. Men nå er det på tide å ta på voksenhatten og handle. Du skal tross alt også være et forbilde for barna. Kanskje det nettopp er pga barna han også har blitt der. Det er i hvert fall ikke pga deg, for det har han sagt ifra om. Dere får hjelp til å finne en løsning på samvær på familievernkontoret. Hvis han jobber så mye, og er så opptatt som du sier er det ikke sikkert det blir 50% fordeling. Anonymkode: d6e34...03f 9 2
Mailo Skrevet lørdag kl. 09:38 Forfatter #17 Skrevet lørdag kl. 09:38 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo allerede avklart for lenge siden. Han har sagt at de ikke er sammen lenger. De har hatt sex etter det, hvor han så sa at dette ikke endret noe. Han har vært helt tydelig og klar. Nå er det hennes tur til å handle. Hun må komme seg bort fra han. Anonymkode: d6e34...03f Ja… jeg bare forstår ikke at han da ikke gjør noe som helst for å komme seg ut. Han handlet nylig ny større snøfreser og sa at det trengte vi siden vi hadde så stor gårdsplass og selvom vinteren snart var over, kommer det jo snø neste år her også. Han har opprettet en ny hobby i kjellerstuen som har ødelagt veggen og gulvet under, som var nyoppusset i våres. Vi har ett eldre hus, ergo en del som må gjøres før salg, så jo flere måneder som går, jo lenger er det jo til han får det som han ønsket og bo for seg selv. Jeg vet han ikke har råd eller ønske om å beholde huset, så det er ikke der det ligger heller. Når vi handlet julegaver før jul snakket han om å kjøpe ting til rommene til ungene som passet inn der og der på rommet dems. Han fucker så enormt med hodet mitt. For to helger siden var vi på hyttetur med ett vennepar (han ville gjerne være med) og der latet han som ingenting og lo og snakket og tullet med meg i snøen. Holdt rundt meg hver natt. Jeg vet jeg er fucka i hodet nå, men jeg ser jo ikke helt at han er 100% ferdig heller. 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:56 #18 Skrevet lørdag kl. 09:56 Mailo skrev (5 minutter siden): Ja… jeg bare forstår ikke at han da ikke gjør noe som helst for å komme seg ut. Han handlet nylig ny større snøfreser og sa at det trengte vi siden vi hadde så stor gårdsplass og selvom vinteren snart var over, kommer det jo snø neste år her også. Han har opprettet en ny hobby i kjellerstuen som har ødelagt veggen og gulvet under, som var nyoppusset i våres. Vi har ett eldre hus, ergo en del som må gjøres før salg, så jo flere måneder som går, jo lenger er det jo til han får det som han ønsket og bo for seg selv. Jeg vet han ikke har råd eller ønske om å beholde huset, så det er ikke der det ligger heller. Når vi handlet julegaver før jul snakket han om å kjøpe ting til rommene til ungene som passet inn der og der på rommet dems. Han fucker så enormt med hodet mitt. For to helger siden var vi på hyttetur med ett vennepar (han ville gjerne være med) og der latet han som ingenting og lo og snakket og tullet med meg i snøen. Holdt rundt meg hver natt. Jeg vet jeg er fucka i hodet nå, men jeg ser jo ikke helt at han er 100% ferdig heller. Fordi det er beleilig for han. Han slipper tungvint flytteprosess, ubehagelig megling på familiekontoret, mindre samvær med barna. Du gir han sex selv om han har slått opp. Han trenger ikke løfte en finger for noe. Åpenbart har du det ikke bra sånn det er nå. Så da må du ta ansvar for å følge opp at forholdet har tatt slutt. Hvis ikke du ønsker å leve sånn videre. Noen lever sammen i åresvis bare pga barna. Da er begge enige i at de ønsker dette. Men du er jo ikke fornøyd med denne situasjonen. Da må du handle. Det er alltid vondt at forhold tar slutt. Blir ikke bedre av å dra plasteret sakte av. Hale ut siste biten hvor man faktisk flytter fra hverandre i åresvis. Sjansen er heller større for at det blir verre konflikter. Vanskeligere samarbeid i etterkant. Mer bitterhet. Flere vonde følelser. Anonymkode: d6e34...03f 11 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:15 #19 Skrevet lørdag kl. 10:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fra i dag nekter du å dele seng eller noe som helst annet med ham. Kun det høyst nødvendige mtp ungene. Så later du som du har gått videre og ønsker en kjapp avslutning på forholdet. For sånn som dette, kan du ikke ha det. Og hold dette en stund. Så kommer han garantert krypende tilbake. Han vet nøyaktig hvor han har deg og spiller på følelsene dine. Vær hard og kald, så tenker jeg pipa får en annen lyd. Anonymkode: 9d6e9...0f4 Manipulasjon er ikke noen god løsning Anonymkode: 46ff4...8c3 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:18 #20 Skrevet lørdag kl. 10:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du, det der går jo ikke. Du må be om en avklaring. Start gjerne vmd å si at du bare trenger en avklaring, ikke noen veldig dyp samtale. Hvor er dere? Er dere ferdige, eller er det kjærester? Si at du spør fordi du er så glad i ham og så utrolig forvirra. Hvis han sier dere er ferdige, og dermed indirekte at du kun er en slags tømmestasjon som truet seg til mer sex, så går du. Og da må du ta beslutningen og handle raskt. Da har han bestemt seg. Hvis han sier at dere er sammen, så sier du at det var det du trengte å høre for å være trygg og rolig. Gi ham er kyss og gå videre med dagen din. Anonymkode: e607a...616 Dette. Anonymkode: 46ff4...8c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå