AnonymBruker Skrevet 20. februar #1 Skrevet 20. februar Hva er best å ha som kjæledyr for en familie på 4? Anonymkode: a3300...947
AnonymBruker Skrevet 20. februar #2 Skrevet 20. februar Det er omtrent like stor forpliktelse. En katt har man gjerne noen år lenger og det er langt lettere å reise på ferie med hund enn katt. Er du klar for 20 år med forpliktelse og ikke noe særlig glad i å dra på turer så ville jeg valgt katt. Anonymkode: 04ec7...625
AnonymBruker Skrevet 20. februar #3 Skrevet 20. februar Hund krever mer til daglig, turer og trening. Samtidig er det lettere å ta med hunden når dere drar vekk. Har dere pass til eventuell katt eller hund dersom dere ikke kan ta de med til for eksempel utlandet? Anonymkode: a562d...1ba 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #4 Skrevet 20. februar Det kommer jo helt an på to ting; 1. Hvilke forventninger har dere til et kjæledyr? 2. Hva kan dere tilby et kjæledyr? En hund kan føles mer bindende, de er avhengig av at eier lufter dem og aktiviserer dem gjennom dagen. En katt med utemuligheter vil for det meste trimme seg selv. En hund kan du trene og gjøre ulike aktiviteter med, en katt er stort sett for kos og sosialt samvær hjemme i huset. Katter og hunder lever ca. like lenge ish. Hund er dyrere i mat og utstyr. Begge deler røyter en del, avhengig av rase så klart. Anonymkode: 86980...64f
AnonymBruker Skrevet 20. februar #5 Skrevet 20. februar Kommer jo veldig an på dere som familie? Er dere aktive og liker å være ute? Muligens hund. Liker dere å være mye hjemme og slappe av? Muligens katt. Hva liker dere best da? Anonymkode: 3da61...c29
AnonymBruker Skrevet 20. februar #6 Skrevet 20. februar Hund er svært mye mer arbeid. Katter krever mye mindre og greier seg mer selv. Det er også mye lettere å få venner eller familie til å se etter katten hjemme en helg feks. Vår katt går inn og ut som den selv vil, og trenger naturligvis både stell og tilsyn, men det kan ganske enkelt ikke sammenlignes med arbeidet det er å ha hund. Anonymkode: be8f0...982 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar det er mye mer ansvar med hund og dyrere, aldri kjøp hun hvis man ikke gidder å lufte den eller plukke opp etter den her er det mange som ikke gidder og ta driten etter seg jeg selv har katt fordi jeg vet at det ikke hadde blitt nok turer med hunden Anonymkode: 5abb2...a17 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar #8 Skrevet 21. februar to forskjellige livsstiler. Katteeiere er de som ikke gidder å gå tur. Hundeeiere er i mye bedre form, ikke feite osv:) Er dere glad i naturen og å gå tur, samt vil at barna skal bli gode empatiske mennesker så gå for hund. Men les dere opp!- som førsteeier er det svært viktig at dere setter dere inn i riktig hundehold. Gå på valpekurs + grunnkurs. Lykke til! Anonymkode: 475bf...ace 1
mommyaka Skrevet 21. februar #9 Skrevet 21. februar Katt krever mye det å...det er pels stell, medisiner.... veterinær...de har større sjanse p komme i ulykke. Hund er stort arbeid og et familiemedlem du har i kanskje 15 år. Med begge må du tenke på ferien..hvem skal passe..du kan ikke være like spontan Er det sånn at dere liksom har litt lyst et en kjæledyr...vet ikke noe om dette..men lurer da litt på hvem er kosete og søteste hjemme..hund eller katt
AnonymBruker Skrevet 21. februar #10 Skrevet 21. februar For å være helt ærlig TS; hvis du ikke vet om du vil ha hund eller katt så foreslår jeg at dere dropper hele greia. Man kjøper seg kjæledyr fordi man har interesse for det spesifikke dyret, fordi det passer inn med din livsstil og familie, og fordi samtlige i familien har lyst på det ansvaret. Anonymkode: 86980...64f 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #11 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): to forskjellige livsstiler. Katteeiere er de som ikke gidder å gå tur. Hundeeiere er i mye bedre form, ikke feite osv:) Er dere glad i naturen og å gå tur, samt vil at barna skal bli gode empatiske mennesker så gå for hund. Men les dere opp!- som førsteeier er det svært viktig at dere setter dere inn i riktig hundehold. Gå på valpekurs + grunnkurs. Lykke til! Anonymkode: 475bf...ace Mja, jeg er feit og i dårlig form, men foretrekker likevel hund og ut i naturen over sofaen med katt de aller fleste dager 😄 Katt er mindre jobb i forhold til oppdragelse, trening og tur, men katten binder deg til huset. Hunden krever mer i tid hver dag, men er mye enklere å ta med seg på helgetur for eksempel. Ellers er det vel litt preferanser og hvor mye tid og "ork" man ønsker å legge i det. Vær realistisk når dere velger, ha i bakhodet at dere kan ende opp med et individ med utfordringer osv. Jeg er på jakt etter valp, og vet at jeg sliter med å se for meg vansker med diverse ting, fordi min forrige hund tok alt på strak pote. Naboene har katter. Den ene er viden kjent i nabolaget fordi den tråkker inn i fremmede sine hus, og kan fint bite om man forsøker å jage den ut. En annen er koselig, men ikke kosete. Den finnes ikke interessert i å bli kost med, den tolererer det i ett minutt når den smisker etter snop. Et liv uten dyr er helt utenkelig for meg, men viktig å huske at det er individer som alle andre, og ikke forelske seg i et pent bilde. Anonymkode: 3eb39...d04
AnonymBruker Skrevet 23. februar #12 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 10.30): to forskjellige livsstiler. Katteeiere er de som ikke gidder å gå tur. Hundeeiere er i mye bedre form, ikke feite osv:) Er dere glad i naturen og å gå tur, samt vil at barna skal bli gode empatiske mennesker så gå for hund. Men les dere opp!- som førsteeier er det svært viktig at dere setter dere inn i riktig hundehold. Gå på valpekurs + grunnkurs. Lykke til! Anonymkode: 475bf...ace Hahaha, naboen er smellfeit og har border collie. Jeg er på grensen til undervektig og har 2 katter😂 Anonymkode: 3da61...c29 3
Helene Skrevet 26. februar #13 Skrevet 26. februar Ts, jeg er vokst opp med hund. Så jeg skjønner at jeg ikke kan gi det en hund trenger. Derfor har jeg valgt katter. Du må tenke på din energi i hverdagen. 1 1
Flammen12 Skrevet 26. februar #14 Skrevet 26. februar Dropp det. Dere er fire stk og har nok med dere selv.
AnonymBruker Skrevet 2. mars #15 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 10.30): to forskjellige livsstiler. Katteeiere er de som ikke gidder å gå tur. Hundeeiere er i mye bedre form, ikke feite osv:) Er dere glad i naturen og å gå tur, samt vil at barna skal bli gode empatiske mennesker så gå for hund. Men les dere opp!- som førsteeier er det svært viktig at dere setter dere inn i riktig hundehold. Gå på valpekurs + grunnkurs. Lykke til! Anonymkode: 475bf...ace Haha, vi er mange overvektige som har spreke, aktive hunder. Man får ikke sixpack av å gå 1 mil tur i skogen eller trene lydighet for å si det sånn 😅 Anonymkode: 54478...dcb 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå