Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nettopp blit arbeidsledig som følge av konkurs. Jeg er godt voksen. Har hatt en mellomlederjobb i en ganske sær bransje. Bor i Oslo. 

Noen som har noe peiling på hvor mye krav til "aktivitet" som stilles. Håper jeg slipper endeløse jobbsøkingkurs - da jeg inntil for noe måneder siden hadde som en av oppgavene å ansette folk... 

..

Anonymkode: 2347f...bfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er nettopp blit arbeidsledig som følge av konkurs. Jeg er godt voksen. Har hatt en mellomlederjobb i en ganske sær bransje. Bor i Oslo. 

Noen som har noe peiling på hvor mye krav til "aktivitet" som stilles. Håper jeg slipper endeløse jobbsøkingkurs - da jeg inntil for noe måneder siden hadde som en av oppgavene å ansette folk... 

..

Anonymkode: 2347f...bfd

Jeg tenker at det viktigste du gjør er å gjøre arbeidssøking til «en jobb». 
Jo mindre hjelp fra NAV jo bedre.

Hold på rutiner med å stå opp om morgenen, å kle deg, smink deg, osv. 

Sett av 2 timer hver dag konkret til å sende ordentlige søknader, å ringe rundt, osv.

Ta deg fri i helgene. 

Pushvarsler og varsler på e-post tikker jo inn uansett. Ingen stillingsannonser legges ut fredag med søknadsfrist på mandag.

Gå turer. Gjør ting med venner og familie. 
Tren og spis sunt. 

Det verste du kan gjøre er å legge deg ned på sofaen, trekke for gardinene og «legge deg ned for å dø».

Skal som regel ikke mange månedene som arbeidsledig til før folk pådrar seg vondter, depresjon eller annet som gjør at de ril slutt ender opp helt utenfor arbeidslivet.

Anonymkode: 405f7...5d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får en aktivitetsplan når du går på dagpenger, hvor mange jobber du skal søke på i uken. Gjerne 3-5stk...

Så enkelt å forholde seg til, bare legg inn 3-5 jobber du har søkt på i planen. Etterhvert må du på jobbsøkerkurs, men er kanskje digitalt i dag. Før var det 4-6uker. Kursene har ingen verdi for voksne mennesker som har erfaring arbeidslivet, vært på et slikt selv i 2019. Var på barneskolenivå.

Anonymkode: c2e14...e61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk nylig på dagpenger i nesten 6 måneder. Jeg måtte søke på 3 jobber i uka og jeg var på ett digitalt jobbsøkerkurs i løpet av denne perioden. Husker selv at jeg ikke fikk så mye ut av det kurset, men må man så må man.

Anonymkode: 7561c...c59

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var arbeidsledig måtte jeg gå på kurs med andre. Måtte lære data selv om jeg hadde brukt det i 20 år. skulle også ha trening i intervju det nekta jeg. Fikk beskjed om og bruke hele dagen på og søke jobb mens jeg var der. Måtte og søke på jobb jeg ikke var interessert i som sjåfør jobb eller vaskejobb. Det gjorde jeg ikke men latet som. Kunne ikke ha vaskejobb pga noe helseproblem men det brydde de seg ikke om. Heldigvis fikk jeg vikartilbud i et firma gjennom Nav som hadde lest min CV som var kundetjeneste. Noe jeg aldri hadde gjort men hoppa i det. Alt for og komme meg vekk fra kurset. Var kjekk jobb og lærte mye og når vikariatet gikk ut fikk jeg fast jobb en annen plass. 

Som regel må du ta den jobben de eventuelt tilbyr. Har inntrykk de følger mer med nå enn da jeg gikk ledig. Verste var i starten da de ville jeg skulle jobbe i barnehage rett etter jeg mista et barn selv. Det sa jeg plent nei til.

Anonymkode: 8c0fe...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...