Gå til innhold

Hvor mye lommepenger London-tur?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye lommepenger tenker dere man bør ha som 1 voksen og 1 barn til London-tur i 3 hele og to halve dager?

Anonymkode: ab3bd...797

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye lommepenger tenker dere man bør ha som 1 voksen og 1 barn til London-tur i 3 hele og to halve dager?

Der er jo helt avhengig av hva dere skal, hvordan mat dere spiser, om det er shoppingtur - og da hvordan prisnivå det er på klærne dere kjøper etc. 

Anonymkode: b324e...fca

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Der er jo helt avhengig av hva dere skal, hvordan mat dere spiser, om det er shoppingtur - og da hvordan prisnivå det er på klærne dere kjøper etc. 

Anonymkode: b324e...fca

*hva slags mat 

Anonymkode: a00b5...1f3

Skrevet

Hvor langt er et tau?

Til en London-tur vil jeg svare; så mye som mulig og som du klarer å ta deg råd til. Det er så mange fristende butikker, shoppingsteder, restauranter og severdigheter der at man lett kan bruke store pengesummer på få dager.

Siden du skal reise med barn, og i tilfelle barnet er i en alder der det ennå leker med leker: besøk Hamley's i London. De har nå tre avdelinger i London ser jeg. Men den jeg var i var en lekebutikk over flere etasjer, med nesten en hel etasje bare for dukker og Barbie og slikt. Lego, alt mulig av leker har de. Man kan lett fylle en ekstra koffert eller to til hjemreisen! Uansett verdt et besøk om du har et barn med deg. Beregn god tid til kikking der. Og kanskje gjøre det klart for barnet FØR dere kommer til Hamley's at barnet kun får kjøpe en eller to ting derfra 😛 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som et par som IKKE shopper brukte vi 20 000 i daglig transport, mat og diverse innganger sist(ons-søn). Vi beregner mye penger i London.

Anonymkode: e4f77...ccf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som et par som IKKE shopper brukte vi 20 000 i daglig transport, mat og diverse innganger sist(ons-søn). Vi beregner mye penger i London.

Nei nå løy jeg litt. Vi brukte 3500 på suvenirer på WB studio. Inngangsbilettene var kjøpt på forhånd.

AnonymBruker
Skrevet

Skal du kose deg og spise ok mat så bør dere ha 10000

Anonymkode: 570b1...0b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

20 000 daglig? Jøje meg, hva slags innganger er det, og hvor reiser dere? Meste jeg har brukt var kanskje 4-5000 på en dag, men da var det to teaterbilletter på samme dag. 

Anonymkode: f8cdc...bee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

20 000 daglig? Jøje meg, hva slags innganger er det, og hvor reiser dere? Meste jeg har brukt var kanskje 4-5000 på en dag, men da var det to teaterbilletter på samme dag. 

oppfattet det som 20 000 på hele oppholdet.

Anonymkode: 833e3...4aa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen var der før jul, og brukte 20000 torsdag-søndag, og da hovedsakelig på transport, mat og drikke. Pittelitt shopping på primark 

Anonymkode: 90759...70d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Transport? Tar folk taxi i london? 😂😂 det er jo max 9 pund daglig for sone 1-2. Taxi er bare kø kø kø innenfor sone 1 og 2?

Vi har allerede bestilt Harry Potter-billetter og skal på flere gratis museum (Naturhistorisk museum f.eks.). Bor supersentralt, så blir mye sightseeing med kun en kafétur til lunsj og så middag på ettermiddagen.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Transport? Tar folk taxi i london? 😂😂 det er jo max 9 pund daglig for sone 1-2. Taxi er bare kø kø kø innenfor sone 1 og 2?

Jepp transport er relativt billig, så for min del er det show og utstillinger som koster. Mange gratis museer, men en del spesialutstillinger som koster. Jeg kommer ikke opp i sånne summer som enkelte gjør, men liker man å shoppe er det jo nesten ingen grenser for hvor mye man kan svi av om man ønsker det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Fra onsdag til søndag skrev jeg jo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

oppfattet det som 20 000 på hele oppholdet.

Anonymkode: 833e3...4aa

Men likevel. 

Anonymkode: d6d8f...586

AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmålet er, beklager å skrive det, kort tenkt. Er barnet 17 år eller ett år? Skal dere shoppe eller kun gå turer i Richmond Park? Skal dere tilberede tre daglige måltider selv, eller skal dere spise tre ganger daglig på The Ritz Restaurant, Mayfair?

Mellom £200 - £10 000 

Anonymkode: b3629...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok tenkt 2000 - 3000 kr dagen minst. 

Anonymkode: ef259...e9e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette spørsmålet er, beklager å skrive det, kort tenkt. Er barnet 17 år eller ett år? Skal dere shoppe eller kun gå turer i Richmond Park? Skal dere tilberede tre daglige måltider selv, eller skal dere spise tre ganger daglig på The Ritz Restaurant, Mayfair?

Mellom £200 - £10 000 

Anonymkode: b3629...d7a

For folk som ikke er så dømmende og klarer å trekke logiske slutninger så er det enkelt å svare :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ofte på turer i Europa og beregner ca 3500kr dagen. Mer om vi skal i parker. 2 voksne og ett barn. Tar alltid kollektiv transport :) 

Anonymkode: 2bb0f...75a

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt gjennom på forhånd. Vi skal til London i påsken og har allerede bestilt flybilletter, hotell, én musikal og Harry Potter Studios (inkludert mat). Resten tar vi litt på sparket og det koster det det koster. Hotellet inkluderer frokost, så det blir lunsj hver dag, middag hver dag, litt shopping/suvenirer og ev. andre inngangsbilletter. Man kan klare seg med £15 per person til lunsj og £30 til middag, t-bane-kort og gratis museer, så det trenger ikke bli så dyrt.

Anonymkode: 555bc...b20

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

3500-4000 kr dagen. London er dyrt. 

Anonymkode: 46f34...c5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...