Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i bryllup snart og har tenkt å gå til frisør for å få satt opp håret og bli sminket, men har et stort problem fordi jeg får så fort fett hår.

Det er hormonelt og har prøvd alle triksene i boken, og både hudlege og frisør sier det er hormonelt.

Har vært slik siden jeg var tenåring, men ble mye verre når jeg kom i overgangsalderen.

Jeg skal være hos frisør klokken 10, i kirken 12 og middag/ bryllupsfest etter det, så tenker da på hvordan håret mitt kommer til å se ut om kvelden.

Får fett hår 8-10 timer etter vask

Tips?

Anonymkode: b75e8...9bf

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med frisøren, hun/han har sikkert noen gode triks. 

Anonymkode: 9502b...36a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill med vask?

Anonymkode: d1cd1...248

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bestill med vask?

TS mener at håret vil bli fett i løpet av kvelden selv om det er vasket hos frisøren.. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Velg en frisyre hvor oppsatsen skal ligge flatt og gjerne med hairgel. Nydusjet-look, håret tørker aldri . Hairgel looken har reddet meg fra mange bad hair days med fett hår

Anonymkode: 5d56e...78c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å vask håret. Det høres sprøtt ut, men etter en stund vil håret bli naturlig og flott.

Anonymkode: 1855c...bf9

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slutt å vask håret. Det høres sprøtt ut, men etter en stund vil håret bli naturlig og flott.

Myte, og det vil lukte vondt.

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare tull. 

Anonymkode: 4749b...691

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, dette er en myte som både frisører og hudleger prøver å avlive. Man kan ikke trene håret, for noen vil det uten tvil hjelpe å endre produkter, men det er bare tull at man kan trene hodebunnen til å bli mindre fet. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har fett hår men ikke like ille som ditt. Jeg har byttet til denne shampooen. https://lyko.com/no/aromatica/aromatica-tea-tree-purifying-shampoo-400ml?gad_source=1&gad_campaignid=16718898170&gclid=Cj0KCQiAhtvMBhDBARIsAL26pjGxi63Tani2FYzol60mg5B9HIHmJwxYmJzs-SLjxMoYJaub6MElrr8aApxjEALw_wcB

Den har gjort at håret mitt ser bedre ut lengre enn med noen annen shampoo. Er ikke direkte revolusjonerende lenge men for oss med fet hodebunn så hjelper alt ekstra tid uten fett hår. Jeg bruker kun balsam i lengden som ikke inneholder silikon. Bruker jeg produkter med silikon blir det fett iløpet av noen timer. 

Du bør sannsynligvis bruke tørr shampoo før håret styles. Jeg bruker den fra wella eimi. 

Mulig noe pulver form eller paste form av tørr shampoo for å kunne lett friske opp iløpet av kvelden. Fletter gjemmer ofte fett hår bedre, mulig en oppsatt med noe silke tørkle mikset inn for å skjule mer av hodebunnen. Du kan prøve deg litt frem på egenhånd og hvis du trenger spesielle produkter for at hårvasken varer lengre tar du disse med til frisøren. 

Anonymkode: 0084d...93b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at det blir så fort fett, - må være noe du innbiller deg eller vasker feil. Snakk med frisøren om tips. Greit nok dagen etter, men ikke etter noen timer.

Om du velger en frisyre hvor håret kommer litt opp fra hodebunnen, så skal det ihvertfall mye til, da det er fettet fra hodebunnen som går opp i håret.

Anonymkode: 860ae...7b1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Snakk med frisøren, hun/han har sikkert noen gode triks. 

True. 

Snakk med frisøren, hen har nok vært borte i dette før. Moren min var forresten frisør og hun hadde masse triks opp i ermet for de merkeligste ting, så tipper frisøren din kan hjelpe deg greit med dette. 

Anonymkode: 9dec6...69c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å sette i noen extensions for å få det litt tykkere på toppen, så tipper det vil hjelpe på 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal i bryllup snart og har tenkt å gå til frisør for å få satt opp håret og bli sminket, men har et stort problem fordi jeg får så fort fett hår.

Det er hormonelt og har prøvd alle triksene i boken, og både hudlege og frisør sier det er hormonelt.

Har vært slik siden jeg var tenåring, men ble mye verre når jeg kom i overgangsalderen.

Jeg skal være hos frisør klokken 10, i kirken 12 og middag/ bryllupsfest etter det, så tenker da på hvordan håret mitt kommer til å se ut om kvelden.

Får fett hår 8-10 timer etter vask

Tips?

Skjønner deg så godt, det er frustrerende med hår som blir fett i under et døgn.  Jeg bruker tørrsjampo (husker ikke helt merke, men den koster en del) det hjelper en del en dag eller to.   

Anonymkode: 6a5b2...902

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har gjort dette. Fra å vaske håret en gang daglig har jeg kommet ned i en gang i uka. Jeg måtte vaske det daglig mente jeg også, men min datter hevdet at jeg bare måtte tåle å gå rundt med fett hår til hodebunnen hadde tilpasset seg. 

Hun fikk rett. 

Det var dritt en periode før det ble bra ja. Nå derimot er ikke håret mer fett etter en uke enn det tidligere var etter 24 timer (og kortere). 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Jeg har gjort dette. Fra å vaske håret en gang daglig har jeg kommet ned i en gang i uka. Jeg måtte vaske det daglig mente jeg også, men min datter hevdet at jeg bare måtte tåle å gå rundt med fett hår til hodebunnen hadde tilpasset seg. 

Hun fikk rett. 

Det var dritt en periode før det ble bra ja. Nå derimot er ikke håret mer fett etter en uke enn det tidligere var etter 24 timer (og kortere). 

Hvor sjeldent vasket du håret og over hvor lang tid gikk du med uvasket hår?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor sjeldent vasket du håret og over hvor lang tid gikk du med uvasket hår?

Ts

Nå vasker jeg det en gang i uka. Selvfølgelig ekstra om jeg skal noe spesielt, men er nøye på å ikke venne hodebunnen til hyppig vask igjen. Da forskyver jeg heller. 

Vanskelig å svare nøyaktig på. Første uke var grusom, andre uke litt bedre, og så gikk det bare bedre og bedre, men tror nok det tok et par måneder før det var helt ok å vente til freddan. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Hun fikk rett. 

Jeg har også prøvd å vaske mindre, men det endte opp med å bli verre.  Fikk lettere sopp i hodebunn pga. tett og fett hår. Det er nok forskjell på folk, de som for litt fett hår kan nok dette hjelpe. Men for de som virkelig sliter med fett hår, så er det ikke anbefalt å gå flere dager uten vask. Hodebunnen får ikke «puste» og man risikerer masse andre problemer i tillegg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har også prøvd å vaske mindre, men det endte opp med å bli verre.  Fikk lettere sopp i hodebunn pga. tett og fett hår. Det er nok forskjell på folk, de som for litt fett hår kan nok dette hjelpe. Men for de som virkelig sliter med fett hår, så er det ikke anbefalt å gå flere dager uten vask. Hodebunnen får ikke «puste» og man risikerer masse andre problemer i tillegg. 

Jeg har egentlig bestandig slitt med eksem og dritt i hodebunnen, men dette har ikke blitt verre nei. Når jeg vasker vasker jeg imidlertid med slik eksem/flassshampo fra apoteket første innsåping, og lar det virke en stund før jeg skyller og tar i shampo som passer mitt hår. 

Man må tåle en guffen overgang, og den er guffen, men så får jo hodebunnen mer ro, og jeg ble iallefall ikke verre, men bedre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er litt sannhet i det personen skriver, altså. Ikke at man skal slutte å vaske håret, men venne seg gradvis til å vaske det sjeldnere. Begynn med annenhver dag en lengre periode, sett det heller opp i hestehale eller topp e.l på dag 2. Så etter lang tid kan du prøve hver 3.dag. Det som skjer er at håret gradvis vil holde seg rent lenger, og det tar lenger tid før det blir fett. 

Anonymkode: 6f910...7dd

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...