Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter ny bolig og har kontakt med forskjellige meglere for å få vite om boliger som kommer for salg i området jeg ser i. Jeg har en ganske spesifikk ønskeliste og føler det aldri er noe ute i dette området, og jeg får informasjon om at det kommer noe men når jeg stiller spørsmål så virker det som om de ikke ønsker å oppgi informasjon utover antall soverom (eller hvilken etasje, hvis det er snakk om leilighet). Er dette fordi de ikke har "lov" før boligen er offentlig ute?

Anonymkode: 7d452...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være fordi de er redd for å ikke få salgsjobben dersom du vet hvilken bolig det er snakk om og kjøper boligen direkte av selger uten å gå via megler.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (35 minutter siden):

Det kan være fordi de er redd for å ikke få salgsjobben dersom du vet hvilken bolig det er snakk om og kjøper boligen direkte av selger uten å gå via megler.

Er det virkelig en greie?😆 høres ikke trygt ut for noen av partene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det virkelig en greie?😆 høres ikke trygt ut for noen av partene 

Ikke trygt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Megleren jobber for selgeren. Som oftest lønner det seg for selgeren å få flere interesserte budgivere. Derfor lønner det seg som oftest å få boligen ut på markedet. Du kan selv ansatte en eiendomsmegler for kjøpsstøtte om du trenger rådgiving, eller hjelp. Da vil megleren jobbe for deg.

Meglere liker ikke kupping, fordi det øker risikoen for krangling i ettertid og dårlige opplevelser for selger og kjøper: https://meglerportalen.no/kuppe-bolig

Anonymkode: 72eea...cf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...