Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min ene forelder ( skilte foreldre) har undervurdert meg, vært ufin til meg i åresvis.. jeg har alltid vært hakkekyllingen i familien… min forer  er ganske gammel nå..vedkommende blir bare verre og verre til meg,, samt  så egoistisk, trollete og tenker kun på seg selv..

har slått meg et par ganger for noen år siden.. snakker negativt om meg til alle h*n kommer i snakk med.. 

jeg er så lei… og jeg har begynt å kjenne på et hat etter så mange år med emosjonell mishandling og ( fysisk et par ganger)  

der jeg har vært nedbrutt og grått så mye i alle disse årene  

Vedkommende er et selvsentrert rasshøl…

Jeg har virkelig begynt å ha hate min forelder… er det rart egentlig??  

Anonymkode: 2f404...ae6

• Hjerte 15
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei....noen ganger må man bryte all kontakt med nær slekt....Som en familieterapeut sa : blod er tykkere enn vann men det er møkk også...Du må sette grenser for deg🤗

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet

Du bør kutte kontakten for å ta vare på deg selv. Hvorfor har du kontakt egentlig?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Hei du medmenneske. 

Jeg skjønner deg godt.... Jeg har selv en far som er mest sannsynlig en narsissist, det baserer jeg på hans mønster som har foregått i 10 år og det andre personer som kjenner han har sagt.

For meg så er det en sorg å ha måttet erkjenne dette men det er også en frihet på en måte... 

Det er narsissistene det er feil med, ikke oss. Oppveksten til narsissister er forklaringen til at dem har blitt som dem er men det er ingen unnskyldning, dem har hatt mange år til å bli bedre men ikke tatt initiativ til det, da blir det et aktivt valg man selv tar og får konsekvenser deretter.

Det er ikke alltid blod som er alt men seg selv og andre mennesker man velger.

Å sette grenser er viktig for egen helse.

Jeg ønsker deg alt godt, heier på deg og vet at ting ikke er lett. Klem.

Endret av UnknownUser0
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Olaug Olsen skrev (1 minutt siden):

Du bør kutte kontakten for å ta vare på deg selv. Hvorfor har du kontakt egentlig?

uten å røpe for mye her så må vi desverre ha ofte kontakt ( ikke telefon) ….  
ts

AnonymBruker
Skrevet
UnknownUser0 skrev (3 minutter siden):

Hei du medmennske. 

Jeg skjønner deg godt.... Jeg har selv en far som er mest sannsynlig en narsissist, det baserer jeg på hans mønster som har foregått i 10 år og det andre personer som kjenner han har sagt.

For meg så er det en sorg å ha måttet erkjenne dette men det er også en frihet på en måte... 

Det er narsissistene det er feil med, ikke oss. Oppveksten til narsissister er forklaringen til at dem har blitt som dem er men det er ingen unnskyldning, dem har hatt mange år til å bli bedre men ikke tatt initiativ til det, da blir det et aktivt valg man selv tar og får konsekvenser deretter.

Det er ikke alltid blod som er alt men seg selv og andre mennesker man velger.

Jeg ønsker deg alt godt, heier på deg og vet at ting ikke er lett. Klem.

Takk 💞

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min ene forelder ( skilte foreldre) har undervurdert meg, vært ufin til meg i åresvis.. jeg har alltid vært hakkekyllingen i familien… min forer  er ganske gammel nå..vedkommende blir bare verre og verre til meg,, samt  så egoistisk, trollete og tenker kun på seg selv..

har slått meg et par ganger for noen år siden.. snakker negativt om meg til alle h*n kommer i snakk med.. 

jeg er så lei… og jeg har begynt å kjenne på et hat etter så mange år med emosjonell mishandling og ( fysisk et par ganger)  

Slik er min mor også, alt vi gjør er galt å at ting er anstrengt mellom oss er min feil, hun har også fått vendt andre familiemedlemmer mot meg 

Anonymkode: 50045...eca

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Slik er min mor også, alt vi gjør er galt å at ting er anstrengt mellom oss er min feil, hun har også fått vendt andre familiemedlemmer mot meg 

Vi har nok mye til felles 😔samme her… 

at foreldre kan oppføre seg så ondskapsfullt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er vi søsken? Har en sånn jeg også. Jeg stiller opp og prøver å hjelpe, dog på god avstand så jeg ikke blir for såret, likevel, alt trollet gjør er å rakke ned på meg og være slem, samt baksnakker meg til alt og alle som vil høre på. 

Anonymkode: 5d6d8...cd3

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

ts

Hvorfor? Er du ikke myndig? Kan du flytte til den andre forelderen din?

Anonymkode: b135e...5c7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart, men problemet med å hate er at det oftest er verst for en selv. 

Kutte fysisk kontakt og bearbeide nok mentalt til du ikke bruker masse energi på vedkommende, er antagelig sunnest.

Anonymkode: cbdbc...4b8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mina mann har ei mor som er slik. Han kuttet kontakten for noen år siden. Han sier det er en befrielse. Ja vi møter henne. Men ingen som hilser på henne. Hun snakker stygt om oss alle. Spesielt meg. Men det er greit. Jeg forstår at det er lettere for henne å ha noen å gi skylden til. Men de aller fleste vet hvordan hun er. Så dem forstår godt når jeg sier vi har ikke kontakt. Kun de apene hennes som ikke forstår. Men jeg gjennomskuet apene hennes med en gang. Så jeg gir så lite informasjon som jeg kan. Og hun er naboen vår. Så hun følger med på alt vi gjør. 

Anonymkode: 0d35e...284

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor? Er du ikke myndig? Kan du flytte til den andre forelderen din?

Anonymkode: b135e...5c7

Ofte er disse personene gode besteforeldre utrolig nok, og man ønsker ikke å straffe eget barn.

Jeg har KPTSD av min mor. Du ødelegger ditt eget liv med å la din forelder påvirke deg så mye. Den dagen du lærer kunsten å styre deg og ditt mister de grepet. De vil få noen voldsomme siste desperate krampeforsøk, men det vil gi seg. Jeg måtte ha hjelp av mannen og DPS for å klare det.

Anonymkode: c4854...137

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg har kjent på et massivt hat selv. 

• Hjerte 2
Skrevet

ts

Hvorfor må du det? Jeg hadde også masse tanker om at jeg måtte det selv, men innså etter hvert at det ikke stemte. Jeg satte meg i førersetet og tok kontrollen. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Blått skrev (Akkurat nå):

Jeg har kjent på et massivt hat selv. 

Sinne er en naturlig og viktig menneskelig følelse, den kommer av feks når man har opplevd mye vondt og urettferdig og kan eventuelt bli til hat. Hat kan bli til noe som skader en selv på langsikt da, alt ettersom, men det er berettiget mot foreldre som ikke klarte å være foreldre. Noen hater, andre gjør ikke, folk er forskjellig. Hat er legitimt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har nok mye til felles 😔samme her… 

at foreldre kan oppføre seg så ondskapsfullt.

For mitt vedkommende har dette smittet over på barnebarna også,  for mine barn er jo liksom sist i rekkefølgen å om noe skal deles mellom barnebarna, får mine knapper og glansbilder 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ofte er disse personene gode besteforeldre utrolig nok, og man ønsker ikke å straffe eget barn.

Jeg har KPTSD av min mor. Du ødelegger ditt eget liv med å la din forelder påvirke deg så mye. Den dagen du lærer kunsten å styre deg og ditt mister de grepet. De vil få noen voldsomme siste desperate krampeforsøk, men det vil gi seg. Jeg måtte ha hjelp av mannen og DPS for å klare det.

Anonymkode: c4854...137

Ø nei de er ikke gode besteforeldre. Og selv om de skulle være det, så har man krav på å kutte kontakten, fordi man ønsker å leve lykkelig og i fred.

Har man en slik bakgrunn, og får seg en partner som så foreslår at ens egne foreldre er gode besteforeldre, ja da har partneren forvandlet seg til en flygende ape. Da kreves det at man tar grepet, og rydder i relasjonene.

Ingen får kreve at jeg tar opp kontakt. Det er jeg som bestemmer, og det gjør meg til en lykkelig person som kan leve i fred med meg selv. En person som ikke utsettes for vold, press, manipulering og trakassering. En voksen person som tar ansvar for mine barn, og sier nei takk til å leve med vold og manipulering. Deilig!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. 

Jeg får ikke lov til å kutte kontakten (jeg har prøvd), jeg får ingenting annet enn kritikk. 

Det er ikke så lett. :( 

Anonymkode: 812a8...367

• Hjerte 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporing og tilhørende svar.

Rhodiola, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...