Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
NedOpp skrev (3 timer siden):

Elsker at Seterstøl røyk rett på huet og ræva ut. Han har jo vist seg å være lite motstandsdyktig i andre program han har vært med i….

Jeg synes at folk bør få være med i minst et par episoder når de først er med i reality, sånn at man får se dem, blitt litt kjent, ser hvordan de fungerer i gruppa osv. Kjipeste opplegget er når noen ryker ut med en gang - hva er vitsen med at de er der da liksom..?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Babyface skrev (4 timer siden):

Jeg synes at folk bør få være med i minst et par episoder når de først er med i reality, sånn at man får se dem, blitt litt kjent, ser hvordan de fungerer i gruppa osv. Kjipeste opplegget er når noen ryker ut med en gang - hva er vitsen med at de er der da liksom..?

På generelt grunnlag er jeg enig med deg. Men når det først er sånn så var det helt greit at det var han som røyk. Hvis han ikke har foretatt radikale endringer siden Kompani Lauritzen så har han ikke noe i et sånt overlevelsesprogram å gjøre. Så/hørte jo allerede første dagen at han ikke skjønte matrasjonering en gang.

• Liker 7
Skrevet
NedOpp skrev (31 minutter siden):

På generelt grunnlag er jeg enig med deg. Men når det først er sånn så var det helt greit at det var han som røyk. Hvis han ikke har foretatt radikale endringer siden Kompani Lauritzen så har han ikke noe i et sånt overlevelsesprogram å gjøre. Så/hørte jo allerede første dagen at han ikke skjønte matrasjonering en gang.

Og la seg til å sove i stedet for å bidra

• Liker 3
Skrevet
Diamant20 skrev (5 minutter siden):

Og la seg til å sove i stedet for å bidra

Stemmer det

• Liker 1
Skrevet
NedOpp skrev (37 minutter siden):

Ja, enig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det flere enn meg som reagerte på hårvask m/shampo og kroppsvask i drikkevannskilden? Greit nok at de sikkert koker vannet, men for meg er det veldig frastøtende og uhygienisk. Den virker jo ikke så stor den dammen der heller.

Ellers så hadde jeg håpet på at dette programmet skulle handle om det å samarbeide i en tenkt overlevelsessituasjon. Men i all hovedsak så er det jo plott og intriger hele programmet dreier seg om. Så det er en gedigen skuffelse for min del. Da foretrekker jeg programmer der du virkelig kan lære noe om overlevelsesteknikker og det å klare seg i ekstreme miljøer  (f.eks. Alone, Naked & Afraid, serier med Ed Stafford, Bear Grylls osv.).

Endret av Laia
Skriveleif
  • Liker 9
Skrevet
Laia skrev (5 timer siden):

Er det flere enn meg som reagerte på hårvask m/shampo og kroppsvask i drikkevannskilden? Greit nok at de sikkert koker vannet, men for meg er det veldig frastøtende og uhygienisk. Den virker jo ikke så stor den dammen der heller.

Ellers så hadde jeg håpet på at dette programmet skulle handle om det å samarbeide i en tenkt overlevelsessituasjon. Men i all hovedsak så er det jo plott og intriger hele programmet dreier seg om. Så det er en gedigen skuffelse for min del. Da foretrekker jeg programmer der du virkelig kan lære noe om overlevelsesteknikker og det å klare seg i ekstreme miljøer  (f.eks. Alone, Naked & Afraid, serier med Ed Stafford, Bear Grylls osv.).

Var det ikke i sjøen de vaska håret? Ikke i dammen?

• Liker 3
Skrevet
NedOpp skrev (1 time siden):

Var det ikke i sjøen de vaska håret? Ikke i dammen?

Er ganske sikker på at det var dammen, men om jeg tar feil tar jeg tilbake kritikken 👍

• Liker 2
Skrevet

Dette programmet hadde vært ekstremt mye bedre om de droppet utstemming og heller fokuserte på kampen for å få mat. Kevin Kildal som improviserte svenskepilk for eksempel, det ble viet kanskje 15sek i episoden men kunne lett ha fylt en hel episode om de spilte dette riktig. Om de ville hatt en vinner kunne de ha hatt stemming på den som man hver dag syntes hadde bidratt mest til gruppen. Her har de glippet på muligheten til å virkelig lage en tv-klassiker!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Laia skrev (På 16.3.2026 den 12.34):

Jeg ble så skuffa da programmet bare ble som alle andre reality! Hadde vært så mye mer interessant dersom de måtte samarbeide, finne ut hvordan de skulle overøeve, LÆRE av hverandre og lære sammen. Digger forøvrig Ed Stafford!

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
bordogstol skrev (På 23.2.2026 den 15.31):

Skikkelig skuffet over at første deltager som røyk ut var XX. En av de få som var interessant å se på. 

Helt enig. X kunne ha tilført serien litt krydder, så veldig dumt.

• Liker 1
Skrevet
strilamann skrev (12 timer siden):

Dette programmet hadde vært ekstremt mye bedre om de droppet utstemming og heller fokuserte på kampen for å få mat. Kevin Kildal som improviserte svenskepilk for eksempel, det ble viet kanskje 15sek i episoden men kunne lett ha fylt en hel episode om de spilte dette riktig. Om de ville hatt en vinner kunne de ha hatt stemming på den som man hver dag syntes hadde bidratt mest til gruppen. Her har de glippet på muligheten til å virkelig lage en tv-klassiker!

Veldig enig. Det burde være muligheter for å lage slike programmer uten de evinnelige utstemmingene.

I dette tilfellet hadde det vært interessant å se hvordan en gruppe mennesker hadde klart seg med lite ressurser. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Kjetting skrev (4 minutter siden):

Veldig enig. Det burde være muligheter for å lage slike programmer uten de evinnelige utstemmingene.

I dette tilfellet hadde det vært interessant å se hvordan en gruppe mennesker hadde klart seg med lite ressurser. 

Enig i dette. Jeg hadde gledet meg til dette programmet, men interessen dalte da jeg så at dette var akkurat som alle andre realityshow med et sosialt spill, der man stemmer hverandre ut basert på allianser og hvem man liker best. 

For min del kunne de riktignok ha hatt utstemning, sånn at det sto igjen en vinner til slutt, om det faktisk var slik at de måtte stemme på dem deltakerne syns hadde bidratt minst i gruppen. Det å feks stemme ut Kevin var jo helt idioti, han bidro jo faktisk, og det hadde vært spennende å se hva han hadde fått til videre i programmet. Nå er det bare et vanlig kjedelig og forutsigbart realityprogram.

• Liker 4
Skrevet
NedOpp skrev (På 16.3.2026 den 1.16):

Elsker at Seterstøl røyk rett på huet og ræva ut. Han har jo vist seg å være lite motstandsdyktig i andre program han har vært med i….

Seterstøl? Jeg måtte nå spole tilbake til episode 1, men han er vel ikke en del av casten i Kode Rød? 

Skrevet
strilamann skrev (12 timer siden):

Jodaneida skrev (9 timer siden):

Jeg ble så skuffa da programmet bare ble som alle andre reality! Hadde vært så mye mer interessant dersom de måtte samarbeide, finne ut hvordan de skulle overøeve, LÆRE av hverandre og lære sammen. Digger forøvrig Ed Stafford!

Kjetting skrev (6 minutter siden):

Ser vi er mange som har like tanker om dette. Jeg personlig synes det er totalt uinteressant med intriger og utstemming. Tisking og hvisking i kroker, grupperinger og konspirering. Og de tårnvalgene er bare med på å ytterligere forsterke dette. 

Det hadde egentlig vært mer spennende med et opplegg der det var om å gjøre å holde ut lengst mulig på øya. På denne måten hadde det trolig blitt en mer «naturlig seleksjon». Men innser at dette blir problematisk å planlegge produksjon/deltakere pga ukjent tidsperspektiv (eks. I Tv-serien Alone er rekorden 100 dager). Men de kunne f.eks. gjort som i Naked & Afraid: bestemme en tidsramme (der de har varianter med 2 uker, 3 uker, 40 dager, 60 dager) og se hvor mange som klarte seg gjennom til slutt.

• Liker 2
Skrevet
MissLi skrev (14 minutter siden):

Seterstøl? Jeg måtte nå spole tilbake til episode 1, men han er vel ikke en del av casten i Kode Rød? 

Kom inn som utfordrer sist lørdag 

• Liker 3
Skrevet

Aha! Falt av da de sendte ut Kevin 🤣

Skrevet
MissLi skrev (6 timer siden):

Det kom inn fire nye forrige lørdag. De som var der i utgangspunktet fikk en mayday-melding oppe i fyret, og måtte redde de ute på havet: Kristin Gjelsvik, Aleksander Sæterstøl, Agnethe Husebye og Sverre Krogh Sundbø

Skrevet
Hanne67 skrev (1 time siden):

Det kom inn fire nye forrige lørdag. De som var der i utgangspunktet fikk en mayday-melding oppe i fyret, og måtte redde de ute på havet: Kristin Gjelsvik, Aleksander Sæterstøl, Agnethe Husebye og Sverre Krogh Sundbø

Enda flere influensere, tragisk.

• Liker 7
Skrevet
Laia skrev (11 timer siden):

vi er mange som har like tanker om dette. Jeg personlig synes det er totalt uinteressant med intriger og utstemming. Tisking og hvisking i kroker, grupperinger og konspirering. Og de tårnvalgene er bare med på å ytterligere forsterke dette. 

Det hadde egentlig vært mer spennende med et opplegg der det var om å gjøre å holde ut lengst mulig på øya. På denne måten hadde det trolig blitt en mer «naturlig seleksjon». Men innser at dette blir problematisk å planlegge produksjon/deltakere pga ukjent tidsperspektiv (eks. I Tv-serien Alone er rekorden 100 dager). Men de kunne f.eks. gjort som i Naked & Afraid: bestemme en tidsramme (der de har varianter med 2 uker, 3 uker, 40 dager, 60 dager) og se hvor mange som klarte seg gjennom til slutt.

Og det som er ekstra spesielt med denne produksjonen, og ikke minst mulighetene de har. Er at det er Nrk som produserer det selv.

De er ikke avhengig av alle mulige faktorer som andre kanaler, med sponsorer, influensere, kunstig clickbait drama, etc.

Om de ønsker så kan de gutse og gå for noe som virker kjedelig, men med potensiale for å bli ekte og tidløs reality.

Et verre eksempel er jo 'Ville fristelser' som gikk i fjor.

Men de prøver tydeligvis å kopiere en eller annen strategi for å få seere.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...