Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Greit program, men synes ikke det passer så godt som et underholdningsprogram på selveste lørdagskvelden. Etter min mening kunne det vært sendt midt i uka....men for all del: NRK skal ha for at de prøver😃Egenberedskap og hvordan klare seg uten dette og hint kan dessverre blir aktuelt...😷

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Røper hvem som ryker

Spoiler

Om konseptet er hvem de trenger der for å overleve vil jeg si de gjør et dårlig valg når de sender ut Bjørg. Hun ville nok hatt mye mer å bidra i i en beredskapssituasjon enn Emil imo 😅

Når det er sagt; programmet handler jo mer om sosialt spill enn overlevelse så langt. Nå gjorde jo Terje litt av det jeg etterspurte tidligere, å prøve finne måter å skaffe seg mat på. Om dette er det mest "spennende" som skjer på 24 t lurer jeg på hva de gjør resten av døgnet. 

Endret av refill
  • Liker 5
Skrevet
refill skrev (18 minutter siden):

Røper hvem som ryker

Vis skjult innhold

Om konseptet er hvem de trenger der for å overleve vil jeg si de gjør et dårlig valg når de sender ut Bjørg. Hun ville nok hatt mye mer å bidra i i en beredskapssituasjon enn Emil imo 😅

Når det er sagt; programmet handler jo mer om sosialt spill enn overlevelse så langt. Nå gjorde jo Terje litt av det jeg etterspurte tidligere, å prøve finne måter å skaffe seg mat på. Om dette er det mest "spennende" som skjer på 24 t lurer jeg på hva de gjør resten av døgnet. 

Hvorfor må du det?

Skrevet
Kalkula skrev (10 minutter siden):

Hvorfor må du det?

Hva? 

Skrevet

Hadde aldri stemt igjen Maren for da må hunden dra ❤️

Skrevet
Spoiler

Jeg tenker det er hjernedødt å sendte hjem de eldste, de har mest livserfaring og sannsynligvis mest kunnskap om praktiske ting som kan være nyttige i en krisesituasjon. Jeg, som selv er midt i livet, kommer til å dra til pappa (69) hvis Norge havner i krig, ikke til folk i 20-åra, for å si det sånn.

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Babyface skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Jeg tenker det er hjernedødt å sendte hjem de eldste, de har mest livserfaring og sannsynligvis mest kunnskap om praktiske ting som kan være nyttige i en krisesituasjon. Jeg, som selv er midt i livet, kommer til å dra til pappa (69) hvis Norge havner i krig, ikke til folk i 20-åra, for å si det sånn.

Spoiler

Jeg la også merke til det.  Eneste grunnen for å velge, var alder. Kun alder, altså noe som den utstemte ikke var skyld i. Og dette valget gikk de yngre sammen om.   Da mistet jeg interessen for programmet.  De kan jo like godt gi seg alle sammen, siden de har bestemt at den yngste skal vinne.  Jeg ser dessverre mer av dette også i  andre programmer der de har såkalt sosialt spill. 

Endret av Perine
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nrk burde anmeldes for aldersrasisme

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Spoiler

Emil Solli-Tangen (35) som er med i den unge alliansen er med på å stemme ut Kevin Kildal (37) fordi han er en av de gamle?

Jeg har ikke sett den nyeste episoden enda, men dette er jo interessant. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Ninaen
Skrevet (endret)
Kelsi skrev (7 minutter siden):
  Skjul innhold

Emil Solli-Tangen (35) som er med i den unge alliansen er med på å stemme ut Kevin Kildal (37) fordi han er en av de gamle?

Viser bare hvordan hvem vi identifiserer oss med har mye å si for hvor gamle vi oppfatter folk 😅 Jeg tenker også automatisk at Emil er vesentlig yngre enn Kevin. 🙈 Har nok mye med hvordan vi framstår, modenhet, kommunikasjon, livserfaring osv, like mye som «ser gammel/ung ut» på hud og sånn. 
Emil ser jo nesten nykonfirmert ut😅

Endret av Ninaen
Skrevet
Kelsi skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Spoiler

Emil tror jo Bjørg er 60-65 år. 🙄

Jeg synes denne serien er kjedelig og teit. Lite som har med beredskap å gjøre.

• Liker 6
Skrevet
Kelsi skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Det er jo heldig for disse unge at ikke ungdomsskoleelever får være med i konkurransen om "overlevelse" da 🤣

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest Ninaen
Skrevet

Hadde vært mye gøyere om alle var der hele perioden, og de heller samlet poeng i ulike konkurranser og kanskje på hvordan de bidro til overlevelse (matsanking, lage redskaper osv osv), som ble gjort om til ulike fordeler i en finale. Hvis det absolutt skal være konkurranse liksom. 
I dag var det jo litt interessant en periode med laging av fiskekroker og ja. I nåværende form faller programmet gjennom for min del. Drit i utstemming og sosialt spill…

Skrevet

Ja, jeg tror fremtoning betyr mye. Kevin Kildal fremstår nok mer som en gammel sjel.

Til sammenligning så er feks Kevin Lauren eldre enn Kildal, men jeg tror ikke han hadde blitt omtalt som en av de eldre om han hadde vært med her. 

Gjest Ninaen
Skrevet
Kelsi skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg tror fremtoning betyr mye. Kevin Kildal fremstår nok mer som en gammel sjel.

Til sammenligning så er feks Kevin Lauren eldre enn Kildal, men jeg tror ikke han hadde blitt omtalt som en av de eldre om han hadde vært med her. 

Det er faktisk en veldig bra sammenligning 🙈

Sesong 3 av Spillet fikk jeg sjokk da jeg så at Martine var nesten 40, trodde hun var i 20-åra, ikke fordi «holder seg så bra», bare hele vesenet, atferd, framtoning. 
Kan også være grunnen til at Emil trodde Bjørg var 60-65, altså +/-25 år eldre enn ham, fordi han framstår jo yngre enn 37, og identifiserer seg nok nærmere «de yngre», og at Bjørg da bare er 14 år eldre enn ham falt nok ikke hjernen hans inn😂

Skrevet
Ninaen skrev (5 timer siden):

Hadde vært mye gøyere om alle var der hele perioden, og de heller samlet poeng i ulike konkurranser og kanskje på hvordan de bidro til overlevelse (matsanking, lage redskaper osv osv), som ble gjort om til ulike fordeler i en finale. Hvis det absolutt skal være konkurranse liksom. 
I dag var det jo litt interessant en periode med laging av fiskekroker og ja. I nåværende form faller programmet gjennom for min del. Drit i utstemming og sosialt spill…

Spoiler

Ja, da hadde faktisk den som var best på overlevelse vunnet!

Sånn som de holder på nå så svekker de jo muligheten og gjør det vanskeligere for seg selv mht. til mat og overlevelse.

Kevin: Lagde fiskeutstyr 

Maren (i fare neste gang): Løste gåten og fant båten.

I tillegg har de eldste mye livserfaring og kunnskap og er villig til å samarbeide med alle. 

• Liker 5
Gjest Ninaen
Skrevet
Hanne67 skrev (2 timer siden):

Skjul innhold

Ja, da hadde faktisk den som var best på overlevelse vunnet!

Sånn som de holder på nå så svekker de jo muligheten og gjør det vanskeligere for seg selv mht. til mat og overlevelse.

Kevin: Lagde fiskeutstyr 

Maren (i fare neste gang): Løste gåten og fant båten.

I tillegg har de eldste mye livserfaring og kunnskap og er villig til å samarbeide med alle. 

Hadde også vært gøy å se hvordan de ulike personene sin kunnskap, erfaring og kvaliteter hadde spilt seg ut over tid, og med hverandre. Håper NRK gjør endringer hvis de planlegger ny sesong

Skrevet

Jeg syns det er litt festlig at Emil ser på seg selv som en av de yngre. For meg er han en gammel gubbe i yngre kropp, skikkelig kjedelig og traust type. Flink til å synge da, bevares. Men han fremstår ganske gammelmodig syns jeg. Og hva bidrar han med, egentlig? Kontra fiskekrok Kevin liksom. Denne episoden irriterte meg skikkelig! 

• Liker 13
Skrevet

Jeg synes det er ulogisk at Terje er sur på at Kevin ble stemt ut, samtidig som han selv stemmer på Maren. Hun gjør jo vesentlig mer enn Rikke, KP, Emil og Selma. Uten henne hadde de neppe hatt båten, og Emil viste jo tydelig den natta at morsekoder ikke er noe han kan. Når han i tillegg er i minus før utstemming var det jo faktisk en liten sjanse. 

Hadde også vært fint om NRK grep litt inn underveis i disse alliansene, fryktelig kjedelig at det er en av de som gjør minst som mest sannsynlig vinner. Feks i valg av konkurranser, hva slags lapper i boksen osv.

Tenker også at dersom jentene hadde delt det de fant ut den natta kan det hende de hadde fått en fordel, ala dette med en koordinat på kartet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Elsker at Seterstøl røyk rett på huet og ræva ut. Han har jo vist seg å være lite motstandsdyktig i andre program han har vært med i….

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...