Silisium Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Jeg tenkte rett og slett å begynne en liten dagbok her. Er helt ny på dette forumet, så please go easy on me Okei, veldig cocky tittel, men ja. Jeg vil bli mer rå. Rå i kroppen (sterkere) og leve sunnere. Jeg har fra nyttår gått ned 5 kg (ja, jeg har for første gang kastet meg på nyttårstrend, men det var tilfeldigvis da det gikk opp et lys for meg, at - shit, hallo, stopp, du veier 80 kg - kanskje på tide å ta grep). Planlegger å gå inn for nye fem kg slik at jeg er og vugger på 70-tallet når vi skal på ferie til Spania i mai. Jeg kopirer inn litt fra skravletråden i livsstils-forumet, så er det greit å holde oversikten også her. Jeg gikk ganske greit ned i vekt i januar, men har stagnert litt. Og det er vel bare naturlig at det går opp og ned. Jeg hadde en time med PT på mandag, det var jo helt grusomt. Har virkelig problemer med styrketrening, å like det og pushe meg ordentlig. Så får vi se hva tiden viser, om jeg finner litt glede i det. Jeg ønsker også å finne mer ro i meg selv, ta vare på kroppen min og det mentale, så gode ting skal jeg også prioritere. Gode ting for meg selv. Avtaler med meg selv. De er like så viktige å holde de, som vi holder med andre mennesker. Det er så viktig... og lett å bryte. Well, here it goes: Høyde: -168 cm Startvekt for vektnedgang: 80,3 kg Mål før 22. mai : 70 kg Januar 2026 2. januar (0) 80,3 kg 9. januar (1) -- 77,8 (-2,5 kg) 16. januar (2) 77,4 kg (-0,4 kg) 23. januar (3) 76,6 kg (-0,8 kg) 30. januar (4) 76,0 kg (-0,6 kg) Februar 2026 6. februar (5): 75, 3 kg (- 0,7 kg) 13. februar (6) 75,1 (- 0,1 kg) 20. februar (7) -- kg (-kg) 37. februar (8) -- kg (-kg) Mars 2026 6. mars (9) -- kg (-kg) 13. mars (10) -- kg (-kg) 20. mars (11) -- kg (-kg) 27. mars (12) -- kg (-kg) Total vektnedgang: 5,0 kg Det siste halvannet året har livet virkelig skjedd, på godt og vondt, og da hender det jo at kan går utover gode vaner og ting man vet er bra for helsa. I 2025 var det nok å holde hodet over vannet, mens framover skal jeg ta mer vare på meg selv og egen kropp. Jeg må det. Med barn som har spesielle behov i tillegg, er det ennå vanskeligere å ta på den fordømte maska si først. Nå har jeg testa ut periodisk faste i fem uker, og foreløpig går det fint. Vil oppdatere mer her underveis og komme med mine betraktninger om stort og smått!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå