Gå til innhold

Bursdager og ikke så mange venner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en på 10 år, som har to stykker han leker litt med på skolen som jeg vet om. Han har med seg noen hjem fra skolen eller som kommer på besøk kanskje 2-5 ganger i måneden. Han er nok flinkere til å invitere med seg, og det er sjelden han blir bedt noe sted selv. Tror kanskje han blir bedt noe sted en gang i månenden.

Det har pleid å være fellesbursdager i klassen tidligere år, men nå er det slutt på det. Så det siste året har han ikke vært i noen bursdager. Jeg har hørt av felles mammaer at det har vært snakk om trampolinebursdager, bowling osv., men gutten min har ikke vært invitert til noen av disse. Han er en sosial og glad type hjemme, men jeg tror han er mer forsiktig type på skolen og kanskje litt tilbakeholden.

Dere som har barn på samme alder, hva er deres opplevelse? Er det helt vanlig med så lite som dette, eller bør jeg være obs? På skolen sier de at han sjelden er alene, er en grei gutt og ikke virker å ha det dårlig på noe vis, og han er glad i å dra på skolen.

Anonymkode: d7413...96c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med alle fire barna våre har man invitert alle gjennom hele barneskolen. (Alle gutter/hentet/hele klassen). 

Skik du skisserer blir det ofte når man bare skal invitere noen få. Da er det alltid noen som faller utenfor selv om de kanskje er godt likt av mange men ikke en av de nærmeste vennene. 

Jeg tror nok invitert alle , selv om resten av foreldregruppen ikke evner å tenke på andre enn eget barn. 

Anonymkode: 662cf...0b3

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en uting å slutte å invitere alle på barneskolen. Har også en som blir 11 i år og her fortsetter vi med det for å unngå ekskluderingen.

Anonymkode: db39c...f0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her inviteres alle guttene. Noe annet er uaktuelt. Og de må reise i alle bursdager, selv om det er noen de ikke går så godt overens med. Noe annet er uaktuelt. 

Anonymkode: 12623...58c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de som svarer over brente vi også for å invitere alle. Men da han ble 10 og jeg nesten kunne telle på en hånd hvor mange ganger han selv var blitt invitert fram til da, på hele barneskolen, så ga jeg opp til 10-års dagen og lot han heller invitere de han ville. Så det er vel og bra at mange her inne insisterer på å invitere alle, men det er ikke alltid slik i praksis.

Så TS, inviter de han leker med på skole, og har dere noen naboer eller familie på samme elder så kan dere invitere de også. Det finnes grenser for hvor lenge en gidder å være den som gir uten å få noe tilbake. 

Anonymkode: 1d22b...506

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vi har en på 10 år, som har to stykker han leker litt med på skolen som jeg vet om. Han har med seg noen hjem fra skolen eller som kommer på besøk kanskje 2-5 ganger i måneden. Han er nok flinkere til å invitere med seg, og det er sjelden han blir bedt noe sted selv. Tror kanskje han blir bedt noe sted en gang i månenden.

Det har pleid å være fellesbursdager i klassen tidligere år, men nå er det slutt på det. Så det siste året har han ikke vært i noen bursdager. Jeg har hørt av felles mammaer at det har vært snakk om trampolinebursdager, bowling osv., men gutten min har ikke vært invitert til noen av disse. Han er en sosial og glad type hjemme, men jeg tror han er mer forsiktig type på skolen og kanskje litt tilbakeholden.

Dere som har barn på samme alder, hva er deres opplevelse? Er det helt vanlig med så lite som dette, eller bør jeg være obs? På skolen sier de at han sjelden er alene, er en grei gutt og ikke virker å ha det dårlig på noe vis, og han er glad i å dra på skolen.

Her inviterte folk alle bare ut 4.klasse! Så ble det bare de nærmeste etter det elmer ingenting. De begynte med feiring når de var 4år! 

Hva med å invitere de 2 han er medt med hjem da? eller på kino,trampoline/bowling osv? 

Anonymkode: 7461f...1d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke bursdag på en del måneder enda. Får ta det når det kommer. Men lurte litt på hvor ofte deres blir invitert i bursdager og hvor ofte de er hos venner eller har venner på besøk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har ikke bursdag på en del måneder enda. Får ta det når det kommer. Men lurte litt på hvor ofte deres blir invitert i bursdager og hvor ofte de er hos venner eller har venner på besøk. 

Våre var i bursdag til alle av samme kjønn, samt en del av motsatt gjennom hele barneskolen. 

De var med venner stort sett hver dag etter skolen. Enten hos oss, hos venner, på aktiviteter eller ute.

Anonymkode: 662cf...0b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som de som svarer over brente vi også for å invitere alle. Men da han ble 10 og jeg nesten kunne telle på en hånd hvor mange ganger han selv var blitt invitert fram til da, på hele barneskolen, så ga jeg opp til 10-års dagen og lot han heller invitere de han ville. Så det er vel og bra at mange her inne insisterer på å invitere alle, men det er ikke alltid slik i praksis.

Så TS, inviter de han leker med på skole, og har dere noen naboer eller familie på samme elder så kan dere invitere de også. Det finnes grenser for hvor lenge en gidder å være den som gir uten å få noe tilbake. 

Anonymkode: 1d22b...506

Hadde bedt alle uansett, bare for å vise at jeg er et bedre menneske enn de andre.

Anonymkode: 12623...58c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...