AnonymBruker Skrevet 18. februar #1 Skrevet 18. februar Hei Jeg er en mann på 25 som ofte blir syk. Har ikke helt oversikt, men de siste 7-8 mnd har jeg hatt hyppige episoder av tretthet, sår hals/halsbrann/betennelse, litt feber og hodepine. Symptomene er ikke så sterke, men jeg føler meg ofte småsyk og symptomene er diffuse. Halsen føles ofte noe innsnevret, og det har vært enkelte episoder med temmelig trang hals. Er henvist til øre nese hals. Noen med erfaringer? Kan dette fort være noe farlig? Det virker som immunforsvaret ikke funker helt. Jeg ser også noe blek/dradd ut i ansiktet. Det startet i fjor sommer, hsdde streptokokker. Etter det har det vært av og på med virus kanskje hver 14 dag, så varer det noen dager. Anonymkode: 8d8dd...226 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #2 Skrevet 18. februar Har nevnt det for legen, vært en del sykmeldt, blodprøver sist tatt i fjor sommer, de var helt fine. Glemte å nevne sure oppstøt, som begynte også i fjor, når jeg forsøkte keto. Står på medisiner for det Anonymkode: 8d8dd...226
AnonymBruker Skrevet 18. februar #3 Skrevet 18. februar Dette er nok mer en oppgave for en lege enn for andre... At KETO-diett gir halsbrann kan jeg forstå. Det er ikke alle som tåler så mye fett, uten å få halsbrann og bli uvel. Selv ligger jeg kvalm natt til 1. juledag hvert eneste år pga for mye fet mat. Vær ute i frisk luft og dagslys på vinteren (litt er alltid bedre enn ingenting) Få sirkulasjon i kroppen (få litt mer enn hvilepuls) innimellom Naturlig kosthold - mange sånne dietter er ekstreme. Spis det du liker men begrens det som er usunt. Sov nok (!!!) Ta pauser fra mobilbruk og scrolling (dette stresser mange ubevisst) Mot forkjølelser: Ikke bit negler, ikke slikk på fingrene for å få ut én pose i fruktdisken, vask hendene før mat og før man piller seg i nesen. Tenk litt covid-tiltak light en periode, så ser du om det er immunforsvaret eller vanene dine som ofte gjør deg syk. Anonymkode: c9585...d1d 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #4 Skrevet 18. februar Når man først har hatt en infeksjon så kan man bli redusert og lettere mottakelig for nye infeksjoner i en stund etterpå. Er man litt uheldig da kan man få flere på rappen og det blir en liten spiral ut av det. Det behøver ikke være noe "farlig" eller annen sykdom, men det er kjipt, det er helt sikkert. Anonymkode: ed498...b87 2 1
Gaia Skrevet 18. februar #5 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har nevnt det for legen, vært en del sykmeldt, blodprøver sist tatt i fjor sommer, de var helt fine. Glemte å nevne sure oppstøt, som begynte også i fjor, når jeg forsøkte keto. Står på medisiner for det Anonymkode: 8d8dd...226 Hva slags blodprøver ble tatt? Vet du det? Det er mange type mangler som kan gi symptomer med blekhet, draddhet, slapphet etc. 1
Eneri Skrevet 18. februar #6 Skrevet 18. februar Det du sier om innsnevring i hals får meg til å tenke på allergi. At du enten reagerer på feks noe mat som nøtter, kiwi, eple, eller at du får en slik reaksjon på feks migrenemedisin hvis det er slik hodepine du har. Blek og dradd/slapp kan skyldes vitaminmangel; lav på jern og/eller D-vitamin. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #7 Skrevet 18. februar Jeg opplever også hyppige episoder av tretthet, cirka hver kveld jeg legger meg og hver morgen jeg må stå opp 😜 Men på alvor, diffuse plager er vanskelige for leger. Begynn å skrive dagbok, inkluder klokkeslett) over plagene dine, og gjerne inntaket ditt også (mat, drikke, alkohol, osv). Det kan bli lettere å se mønstre når dere har mer data. Prøv å ikke engste deg da det kan forverre eller skape sympomer i seg selv. Prøv å observere mer nøytralt, med nysgjerrighet og åpenhet. Selv om det er vrient. Anonymkode: 66212...215 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #8 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2026 den 8.56): Hei Jeg er en mann på 25 som ofte blir syk. Har ikke helt oversikt, men de siste 7-8 mnd har jeg hatt hyppige episoder av tretthet, sår hals/halsbrann/betennelse, litt feber og hodepine. Symptomene er ikke så sterke, men jeg føler meg ofte småsyk og symptomene er diffuse. Halsen føles ofte noe innsnevret, og det har vært enkelte episoder med temmelig trang hals. Er henvist til øre nese hals. Noen med erfaringer? Kan dette fort være noe farlig? Det virker som immunforsvaret ikke funker helt. Jeg ser også noe blek/dradd ut i ansiktet. Det startet i fjor sommer, hsdde streptokokker. Etter det har det vært av og på med virus kanskje hver 14 dag, så varer det noen dager. Anonymkode: 8d8dd...226 Det kan være etterdønninger fra streptokokker evt om du hadde kyssesyke før streptokokkene? Jeg fikk kyssesyke og påfølgende streptokokker. Post viral fatigue er jo reelt. Da kan man oppleve å føle seg syk etter anstrengelser. Anonymkode: 4f8f8...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #9 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan være etterdønninger fra streptokokker evt om du hadde kyssesyke før streptokokkene? Jeg fikk kyssesyke og påfølgende streptokokker. Post viral fatigue er jo reelt. Da kan man oppleve å føle seg syk etter anstrengelser. Anonymkode: 4f8f8...7ba Takk for innspill! Kan dette vare i månedvis? Isåfall gir det jo mening... har holdt på i 7-8 mnd nå Anonymkode: 8d8dd...226
AnonymBruker Skrevet 19. februar #10 Skrevet 19. februar Eneri skrev (20 timer siden): Det du sier om innsnevring i hals får meg til å tenke på allergi. At du enten reagerer på feks noe mat som nøtter, kiwi, eple, eller at du får en slik reaksjon på feks migrenemedisin hvis det er slik hodepine du har. Blek og dradd/slapp kan skyldes vitaminmangel; lav på jern og/eller D-vitamin. Jeg tenker det samme, eller at han har så mye halsbrann, at halsen blir sår tilslutt. Anonymkode: 23f29...d8c 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå