AnonymBruker Skrevet 17. februar #1 Skrevet 17. februar En av mine eiendeler ble stjålet fra et fellesareale i blokka jeg bor i, jeg hang opp en lapp om å få seg en jobb og kjøpe sine egne ting, evt bli et anstendig menneske. Så har noen skrevet på den lappen, det står et leilighetsnummer, at jeg kan komme og hente eiendelen og så er det lagt til "pussy". Ca hvor mange ville tatt turen til den leiligheten? 😄 Jeg tenker å henge opp en ny lapp, gå et steg videre og skrive noe som mange i blokka kan bli "krenket" av, men tenker at det jeg skriver er innenfor norske lover, i hvert fall ikke noe politiet vil prioritere å følge opp. En mulig ulempe er at vi har overvåkningskamera. Anonymkode: 97675...2aa
AnonymBruker Skrevet 18. februar #2 Skrevet 18. februar men hvorfor i alle dager skal du henge opp disse lappene? Anonymkode: 3f870...33d 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar #3 Skrevet 19. februar Tror jeg ville brukt tiden min på flytteplaner framfor lappskriving. Du bor i et høl. Anonymkode: f04b3...f88 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar #4 Skrevet 19. februar tja, evt kan du jo med lappen til politiet og annmelde tyveriet.. Anonymkode: 8bd27...ef7 15
AnonymBruker Skrevet 19. februar #5 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): men hvorfor i alle dager skal du henge opp disse lappene? Anonymkode: 3f870...33d Det er ganske verdiløst, men nok en ting man gjør i frustrasjon. AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror jeg ville brukt tiden min på flytteplaner framfor lappskriving. Du bor i et høl. Anonymkode: f04b3...f88 Jeg flytter om noen mnd. AnonymBruker skrev (1 time siden): tja, evt kan du jo med lappen til politiet og annmelde tyveriet.. Anonymkode: 8bd27...ef7 Kanskje tyveriet finnes på overvåkningsvideoen, men politiet vil uansett ikke prioritere dette. Noe som overrasker meg er at lappen har fått henge i dagesvis nå, får se hvor lenge den nye lappen som jeg henger opp i dag blir værende. Den er mer i rasistisk retning (men "innenfor") og så er jeg en av få etniske nordmenn i blokka. Anonymkode: 97675...2aa
AnonymBruker Skrevet 19. februar #6 Skrevet 19. februar Det har egentlig lite å si hvor man bor i dag. Sykkeltyverier skjer overalt, så det hjelper lite å flytte – da risikerer man bare å havne i en ond sirkel hvor man stadig flytter fra sted til sted. Det er heller ikke vanskelig å få med seg at det er mye tyveri. Det er bare å se på Åsted Norge – nesten hver eneste episode tar opp nye tyverisaker. Anonymkode: 3f870...33d 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #7 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er ganske verdiløst, men nok en ting man gjør i frustrasjon. Jeg flytter om noen mnd. Kanskje tyveriet finnes på overvåkningsvideoen, men politiet vil uansett ikke prioritere dette. Noe som overrasker meg er at lappen har fått henge i dagesvis nå, får se hvor lenge den nye lappen som jeg henger opp i dag blir værende. Den er mer i rasistisk retning (men "innenfor") og så er jeg en av få etniske nordmenn i blokka. Anonymkode: 97675...2aa Ærlig talt, hva tror du egentlig du oppnår med disse lappene? Sannsynligvis ingenting. Og når du bevisst velger å formulere deg rasistisk, fremstår det bare umodent og barnslig Anonymkode: 3f870...33d 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #8 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ærlig talt, hva tror du egentlig du oppnår med disse lappene? Sannsynligvis ingenting. Og når du bevisst velger å formulere deg rasistisk, fremstår det bare umodent og barnslig Anonymkode: 3f870...33d Hvis det er mer enn 90 % innvandrere i blokka (tenk at vi er der i 2026, tallet burde heller vært maks 5-10 %), så er det jo svært sannsynlig at tyven er innvandrer. Anonymkode: 97675...2aa 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar #9 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis det er mer enn 90 % innvandrere i blokka (tenk at vi er der i 2026, tallet burde heller vært maks 5-10 %), så er det jo svært sannsynlig at tyven er innvandrer. Anonymkode: 97675...2aa Uansett hvor mange nordmenn eller folk med annen bakgrunn som bor her, er oppførselen din fortsatt veldig barnslig. Du bør seriøst ta å jobbe med deg selv og hvordan du håndterer frustrasjon. Anonymkode: 3f870...33d 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar #10 Skrevet 19. februar Hallo? dere har overvåkning kamera og du har en mulig ledetråd i hvor tyven bor, ring politiet? Anonymkode: 6fff9...4ef
AnonymBruker Skrevet 19. februar #11 Skrevet 19. februar Skriver du noe rasistisk får du alle andre som ikke er tyven imot deg. Anonymkode: 6fff9...4ef 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #12 Skrevet 20. februar En annen ting er at det godt kan hende at de som stjal sykkelen ikke engang bor i blokka. Det er faktisk sjeldent at tyver opererer fra sin egen bolig – de er løsningsorienterte og finner alltid en vei til det de vil ha. Så i stedet for å være så trangsynt og rasistisk, og legge skylden på naboene, bør du tenke mer praktisk. Det hjelper ingen å skylde på etnisitet eller hvem som bor her – det skaper bare splid og dårlig stemning. Hvis du vil beskytte tingene dine, må du ta ansvar selv: ikke la dyre sykler eller verdisaker stå lett tilgjengelig. Slik oppførsel er ikke bare barnslig, den viser også at du ikke har lært å håndtere frustrasjon på en fornuftig måte. Anonymkode: 3f870...33d 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #13 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skriver du noe rasistisk får du alle andre som ikke er tyven imot deg. Anonymkode: 6fff9...4ef Liten fare for at det blir oppdaget at det er meg og jeg skal som nevnt flytte. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En annen ting er at det godt kan hende at de som stjal sykkelen ikke engang bor i blokka. Det er faktisk sjeldent at tyver opererer fra sin egen bolig – de er løsningsorienterte og finner alltid en vei til det de vil ha. Så i stedet for å være så trangsynt og rasistisk, og legge skylden på naboene, bør du tenke mer praktisk. Det hjelper ingen å skylde på etnisitet eller hvem som bor her – det skaper bare splid og dårlig stemning. Hvis du vil beskytte tingene dine, må du ta ansvar selv: ikke la dyre sykler eller verdisaker stå lett tilgjengelig. Slik oppførsel er ikke bare barnslig, den viser også at du ikke har lært å håndtere frustrasjon på en fornuftig måte. Anonymkode: 3f870...33d Les skikkelig. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hallo? dere har overvåkning kamera og du har en mulig ledetråd i hvor tyven bor, ring politiet? Anonymkode: 6fff9...4ef Bortkastet, blir ikke prioritert. Anonymkode: 97675...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #14 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Liten fare for at det blir oppdaget at det er meg og jeg skal som nevnt flytte. Les skikkelig. Bortkastet, blir ikke prioritert. Anonymkode: 97675...2aa Det kan godt hende at saken blir prioritert, men du virker mest opptatt av å anta at det er en utlending på kameraet, siden du er så skråsikker på det. Jeg skulle likt å sett reaksjonen din hvis det faktisk viser seg å være en helt vanlig norsk person. Anonymkode: 3f870...33d
AnonymBruker Skrevet 20. februar #15 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan godt hende at saken blir prioritert, men du virker mest opptatt av å anta at det er en utlending på kameraet, siden du er så skråsikker på det. Jeg skulle likt å sett reaksjonen din hvis det faktisk viser seg å være en helt vanlig norsk person. Anonymkode: 3f870...33d 100 % sikkert at de ikke vil gjøre noe med en anmeldelse. Bare en ørliten sjanse for at det er en etnisk nordmann. Anonymkode: 97675...2aa
AnonymBruker Skrevet 20. februar #16 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): 100 % sikkert at de ikke vil gjøre noe med en anmeldelse. Bare en ørliten sjanse for at det er en etnisk nordmann. Anonymkode: 97675...2aa Det blir jo hvertfall ikke prioritert når du ikke gidder å prøve en gang og se på overvåkingen. De rasistiske lappene dine hjelper ingenting – det eneste som skjer er at du blir mer upopulær og ligger faktisk på et mye lavere nivå enn de som tok sykkelen din. Men det ser vel ikke du, som sitter der og tror du er så mye bedre enn alle andre.» Anonymkode: 3f870...33d 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #17 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det blir jo hvertfall ikke prioritert når du ikke gidder å prøve en gang og se på overvåkingen. De rasistiske lappene dine hjelper ingenting – det eneste som skjer er at du blir mer upopulær og ligger faktisk på et mye lavere nivå enn de som tok sykkelen din. Men det ser vel ikke du, som sitter der og tror du er så mye bedre enn alle andre.» Anonymkode: 3f870...33d Morsomt at en fjær har blitt til en sykkel. Anonymkode: 97675...2aa
AnonymBruker Skrevet 20. februar #18 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2026 den 10.07): Det er ganske verdiløst, men nok en ting man gjør i frustrasjon. Jeg flytter om noen mnd. Kanskje tyveriet finnes på overvåkningsvideoen, men politiet vil uansett ikke prioritere dette. Noe som overrasker meg er at lappen har fått henge i dagesvis nå, får se hvor lenge den nye lappen som jeg henger opp i dag blir værende. Den er mer i rasistisk retning (men "innenfor") og så er jeg en av få etniske nordmenn i blokka. Anonymkode: 97675...2aa Hvis du ønsker at innvandrere skal ha enda mindre følelse av ansvar for sine medmennesker så kjør på. Det som skjer når du skriver rasistiske ting er å skape et tydelig skille på "oss" og "dere". Om man ikke er del av "oss", bryr man seg også mindre om "oss". Da får man enda flere kriminelle innvandrere som gir F. Moral opererer ikke alene, den henger sammen med andre psykologiske mekanismer. Anonymkode: 82251...cea
AnonymBruker Skrevet 20. februar #19 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2026 den 10.07): Noe som overrasker meg er at lappen har fått henge i dagesvis nå, får se hvor lenge den nye lappen som jeg henger opp i dag blir værende. Den er mer i rasistisk retning (men "innenfor") og så er jeg en av få etniske nordmenn i blokka. Anonymkode: 97675...2aa så din "løsning" heller enn å ta kontakt med politiet er et "rasistisk oppslag" siden du er en av "få etnisk norske" ? Det gir ingen mening overhode! Anonymkode: 8bd27...ef7
AnonymBruker Skrevet 20. februar #20 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Morsomt at en fjær har blitt til en sykkel. Anonymkode: 97675...2aa Fjær? Det har jeg aldri skrevet. Det står sykkel. Kanskje lese innlegget før du prøver deg på en morsomhet. Anonymkode: 3f870...33d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå