AnonymBruker Skrevet 18. februar #21 Skrevet 18. februar I hverdagen, opp 10-15 minutter før jeg må gå ut døra. Lett stell med deo, ansiktsvask og gre hår, klærne legger jeg fram kvelden før. Putte i sekken matpakken som jeg laget dagen før. Når jeg har fri er det kaffekopp på senga før jeg gjør noe som helst annet, og jeg tar meg gode tid lm morgenen. Anonymkode: 34bfe...8e0 1
Lorieen Skrevet 18. februar #22 Skrevet 18. februar Hverdager: Opp 6.45, stelle og kle på barn, mannen lager matpakker. Så dusjer jeg og kler på meg mens ungene spiser frokost. Mannen kjører de to minste i barnehagen og seksåringen til skolebussen hvis jeg ikke skal på jobb. Om jeg skal på jobb tar jeg seksåringen med meg (jeg jobber deltid på samme skole). Ungene leveres i barnehagen mellom 7.30 og 8.00 en gang. 1
Gnå Skrevet 18. februar #23 Skrevet 18. februar Alternativ 1 Opp 04.50 Rett i klærne 1t tur med hunden Sminke, pusse tenner osv. Preppe mat Gå til jobben Alternativ 2 Opp 04.50 Rett i klærne 1t tur med hunden Trene Dusj og stell Lage mat og kaffe Jobbe mens jeg drikker og spiser 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #24 Skrevet 18. februar Står opp 05:45. Kler på meg, vasker meg og pusser tenner. Hopper på sykkelen rundt 06.05, er på jobb 6:45. Drikker kaffe der, og spiser først til lunsj. Når jeg leverer barnet om morgenen står jeg opp 06:45 for å stelle meg selv, vekker barnet rundt 7. Steller barnet og serverer frokost, går i barnehagen rundt kl. 8. Sykler derfra 8:15 og er på jobb ca. 9 Anonymkode: 7bfb8...66f 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #25 Skrevet 18. februar Trener på morgenen 4 ganger i uken. De dagene jeg trener: Opp rundt 6. Kaffe. Trening 30-45 min. Dusj. Er på jobb mellom 7.30 og 8. De dagene jeg ikke trener: Opp 6.30 ish. Kaffe. Dusj. På jobb mellom 7 og 7.30. Spiser ikke frokost. Spiser tidlig lunsj. I helgen har jeg ingen faste rutiner. Alt etter hva som skjer med familie og ellers sosialt, hvor sen jeg blir, om jeg har besøk ect. Men våkner alltid før 8 uansett. Rutiner i hverdagen, fleksibel i helgen. Anonymkode: 4e384...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #26 Skrevet 18. februar Sykt spreke folk er her. Jeg står opp 07:00 drikker kaffe og leser nyheter på nett, sjekker sosiale medier, og spiser frokost rundt 09:00. Så en tur i dusjen før jeg begynner å jobbe. Velger en treg morgen og jobber lengre, fremfor å stå opp tidlig. Anonymkode: 8cc13...436 1
Kvist Skrevet 22. februar #27 Skrevet 22. februar Vekking på 09.00, 09.05, 09,10 osv. Kombinert med at jeg slumrer alle alarmene på 8 min intervall blir det så mye støy at jeg våkner rundt 09.30. Går på badet, lett vask siden jeg dusjer stort sett om kvelden. Så drikker jeg et stort glass vann og lager frokost. Tar alle medisinene mine, spiser og venter på at de skal virke så jeg orker å rydde opp etter frokosten min. Så ca 15-20 minutter med husarbeid og lang pause med nettaviser. Og da er jeg så sliten at jeg går og legger meg og sover et par timer. Gleden av å være kronisk syk 🙃 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #28 Skrevet 22. februar Ts her. Tusen takk for svar. Anonymkode: bf474...3dc
AnonymBruker Skrevet 22. februar #29 Skrevet 22. februar Skal jeg på jobb: stå opp, kle på uniform, kjøre til jobb. Spiser frokost på jobben i lunchen. Fra seng til pc, ca 30 minutter. Har jeg fri: Alt 1. vekkes av ungen grisetidlig, spise frokost, lese bok, snakke om alt og ingenting, kanskje en kopp te og lydbok før vi triller til bhg. Så drar jeg hjem og sover. Alt 2. Eller så må jeg vekke ungen, serverer noe Gulerot eller knekkebrød før vi triller til bhg. Så drar jeg hjem og sover. Anonymkode: 45795...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #30 Skrevet 22. februar Står opp 05.30, kjører hjemmefra 07.15. Ligger og scroller i 5-10 minutter. Gjør noen yogaøvelser. Dusjer og vasker håret, pusser tenner, går på do, kler på meg og sminker meg. Lager frokost til familien, vekker unger. Tar medisiner, og vips så er klokka 7.15. Anonymkode: 7b4de...e7f 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar #31 Skrevet 22. februar Har alarmen på 2 timer før jeg må dra. Da er det lagt inn at det kan ta meg 30 minutter før jeg klarer å stå opp. Ordner vann og en kopp te og så sitter jeg i ro minst en halvtime. Rett og slett for å klare å våkne sånn at jeg etterhvert klarer å stelle meg. Dusjer aldri på morgenen. På vinteren må jeg få bil snøfri og deler av innkjørselen måkt. Ordner hår og sminker meg. Tar på meg klær etter at jeg har sjekker værmeldingen. Så er jeg klar. Spiser aldri frokost hjemme. Første maten blir til lunsj. Kaffe først når jeg kommer på jobb. Anonymkode: 6fcf6...69a 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #32 Skrevet 22. februar Står opp 07.30 Dusjer, drikker kaffe mens jeg sminker meg. Vekker barnet, lager frokost og smører matpakke. Lufter hunden. Også drar vi 0815. Anonymkode: ba07e...55f 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #33 Skrevet 22. februar Står opp pluss/minus kl 5 hver dag. Er ufør, så skal ingen sted. Lager og drikker kaffe. Går i dusjen. Ordner med mat og medisiner. Setter på en vaskemaskin om det trengs. Ferdig med alt før mannen står opp 0630 for å gjøre seg klar til jobb. Om jeg klarer, drar jeg på butikk eller vasker et rom eller forbereder middagen. Blir dårligere utover dagen, så må gjøre unna ting tidlig. Anonymkode: 26325...302 2
tussi84 Skrevet 22. februar #34 Skrevet 22. februar Her er det ikke bare meg å ta hensyn til på morgen, for må få fikse i stand to unger også. Jeg står opp når den minste står opp, som er 0630 - 0700 som regel. Rutinene på morgen er slik ca etter klokka: 0700- 0730: litt kos med yngste, bleieskift og kle på. Så leker han litt for seg selv mens jeg kler på meg. 0730: vekker eldste hvis han ikke allerede er oppe. 5 - 10 min kos, før han skal kle på seg. Ikke alltid han gidder å kle på seg selv. 0745/0800 ca: vi spiser frokost. 0815: gjør resten av stellet på ungene og meg selv. Smører matpakker . 0840/0845 - 0900: kler på oss og leverer i bhg, deretter drar jeg på jobb eller hjem (spørs på når jeg begynner). 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #35 Skrevet 22. februar 0530; fikser meg selv. 0600: vekker baby om han ikke er våken. Ordner han, gir en flaske melk. 0620: kle på og ut i bilen, levere i barnehage Pendle 30 min til jobb Anonymkode: 2c627...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #36 Skrevet 22. februar Alternativ 1: står opp 6.20, dusjer, lager matpakke, drikker kaffe, ordner meg og drar på jobb 7.20. Fremme 7.45, spiser ei brødskive og tar en kopp kaffe til mens jeg logger på og leser e-post Alternativ 2: (hvis jeg dusjet kvelden før) står opp 6.40, vasker ansiktet, drikker kaffe, ordner meg og drar på jobb. Anonymkode: 69fd3...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar #37 Skrevet 22. februar Jeg har ferdiglaget matpakke i kjøleskapet, så jeg står opp kl. 7, går på do, skvetter litt vann i ansiktet, kler på meg og drar på jobb før klokka er 7.30. Jobber som lærer og trenger tid på morgenen for å legge til rette for det siste før jeg starter på jobb. Vi har oppmøtetid kl. 08.15, men jeg er der alltid før kl. 07.45. Kvinne i 50-årene Anonymkode: 63b61...589 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #38 Skrevet 23. februar Står opp alt mellom 5.30 og 07.30, spørs når jeg starter på jobb. Dusjer eller vasker meg, spiser frokost i ro og fred og ser litt på tv samtidig. Pusser tenner og kjører til jobb (6 min kjøring), Jeg liker å ha god tid, så jeg står opp ca 1,15-1,5 timeforbruk avreise. I dag stod jeg opp 7,20, og begynner på jobb 9.30. Hater stress. Anonymkode: a0647...9f2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #39 Skrevet 23. februar Står opp 6.30, inn på badet, vask, sminke, pusse tenner, kle på klær jeg la frem dagen før. Vekke barn, påse at de får kledd på seg. Lage frokost til dem, ordne år, ut døren ca 7.20 på vei til jobb når mannen leverer. Ellers ut døren ca 7.30. Før barn sto jeg opp 20 min før jeg måtte ut døren. Høres idyllisk ut med A-mennesker som har en koselig stund før jobb med kaffe/te osv. Men er et B-menneske så er alltid trøtt og morgningen, og vil heller sove ekstra og kommer med aldri tidlig nok i seng. Anonymkode: 0965c...6e6 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #40 Skrevet 23. februar Bruker kortest mulig tid når jeg skal på kontoret, for jo tidligere jeg er der, jo tidligere kan jeg dra hjem - og mindre rushtrafikk er det. Så jeg står opp 0545, rask dusj, tar på klær og så er jeg ute av døra ca 0610. De gangene jeg har hjemmekontor står jeg opp kl 07 og sitter foran PCen med morgenkaffen ca 0730. Anonymkode: db11b...06b 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå