AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:31 #1 Skrevet tirsdag kl. 16:31 you are born alone and you die alone... Alt følest så meningsløst, skal man bare bli eldre, se alle rundt deg bli eldre, før alle også deg dør? Så grusomt. Hvorfor gir folk fødsel til flere barn. De skal også bare leve og dø. Alt, renner vekk med tiden, det er så jævlig..... Blir det bedre noensinne? Jeg vet iallefall det kommer til å bli værre Anonymkode: 67a81...ef6 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:32 #2 Skrevet tirsdag kl. 16:32 Vi alle skal dø, men først skal vi leve. Det finnes hjelp å få for depresjon, og det er absolutt håp om at du får det bedre ♥️ Men det trenger du nok hjelp til. Anonymkode: 37318...b15 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:14 #3 Skrevet tirsdag kl. 17:14 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vi alle skal dø, men først skal vi leve. Det finnes hjelp å få for depresjon, og det er absolutt håp om at du får det bedre ♥️ Men det trenger du nok hjelp til. Anonymkode: 37318...b15 Jeg kan se at du er en optimist Ingenting vil noensinne bli bedre, for noen av oss... Alt som er "bra" er midlertidig, det varer aldri Det er ganske nice å spise kake, men når du har spist hele, har du ikke mer kake, og du er dårlig, fordi du tåler ikke å spise en hel kake. Kanskje det ikke er meningen å spise kake. Kanskje man skal dele den... Men hva om man ikke har noen å dele med 🥲 Jeg er veldig ensom Har vært det i mange år Føler jeg har stagnert... Det følest som om jeg venter på å dø Kanskje jeg har dødd allerede Hvem vet om jeg er i live Hva er det å være i live Hvorfor finnest jeg Sommeren er så grotesk, full av varme, farge, småkryp Jeg kravler gjennom en ørken Solen svir Det er så øde Anonymkode: 67a81...ef6 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:08 #4 Skrevet tirsdag kl. 19:08 Det er ikke det at vi er optimister, vi har bare ikke depresjon og da kjennes alt naturlig nøytralt ut. Ingenting er håpløst og alt er helt ok. Får du noe hjelp for depresjonen din? Det må bli løsningen. Anonymkode: 5a44c...cde 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:41 #5 Skrevet tirsdag kl. 19:41 Har du prøvd: Antidepressiva? Samtaleterapi? Ketaminassistert terapi? Anonymkode: 77692...59a 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:46 #6 Skrevet tirsdag kl. 19:46 Fremfor å dope deg ned, uten å finne rotårsaken(e) til depresjonen, så vil jeg anbefale deg å skrive mye og være i naturen, først og fremst. Ser at du har talent for å skrive, TS. Anonymkode: 2b18e...677 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:58 #7 Skrevet tirsdag kl. 19:58 Jeg har tre bilder/tekster jeg går tilbake til hver gang jeg kjenner mørket komme krypende. Kanskje de kan være noe for deg også. Hilsen en som var i dypet i årevis, og som nå (stortsett) er oppe i dagslyset igjen. Anonymkode: 2625d...8e9 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:04 #8 Skrevet tirsdag kl. 20:04 Du bør trene! Det virker faktisk. Søk opp, forsket mye på Anonymkode: 5a983...57e 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:05 #9 Skrevet tirsdag kl. 20:05 Gjør det litt ekstra vanskelig for depresjonen med å bevege deg. Helst natur, men trening og husarbeid også. "It is hard to hit a moving target." Anonymkode: 2b18e...677
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:19 #10 Skrevet tirsdag kl. 20:19 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fremfor å dope deg ned, uten å finne rotårsaken(e) til depresjonen, så vil jeg anbefale deg å skrive mye og være i naturen, først og fremst. Ser at du har talent for å skrive, TS. Anonymkode: 2b18e...677 Medikamentell behandling av depresjon innebærer ikke neddoping. Det virker som om du har misforstått noe og det er litt dumt hvis mennesker som er alvorlig syke blir skremt bort fra behandling pga. at noen sprer feilinformasjon, synes du ikke det? Man finner ikke rotårsak til depresjon ved å skrive og være i naturen heller, siden du er så opptatt av det. Men å gjøre nye ting, drive med hobbyer og komme seg ut i sollys kan hjelpe, det også, det er helt sikkert. Anonymkode: 5a44c...cde 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:22 #11 Skrevet tirsdag kl. 20:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan se at du er en optimist Ingenting vil noensinne bli bedre, for noen av oss... Alt som er "bra" er midlertidig, det varer aldri Det er ganske nice å spise kake, men når du har spist hele, har du ikke mer kake, og du er dårlig, fordi du tåler ikke å spise en hel kake. Kanskje det ikke er meningen å spise kake. Kanskje man skal dele den... Men hva om man ikke har noen å dele med 🥲 Jeg er veldig ensom Har vært det i mange år Føler jeg har stagnert... Det følest som om jeg venter på å dø Kanskje jeg har dødd allerede Hvem vet om jeg er i live Hva er det å være i live Hvorfor finnest jeg Sommeren er så grotesk, full av varme, farge, småkryp Jeg kravler gjennom en ørken Solen svir Det er så øde Anonymkode: 67a81...ef6 Enten er man deprimert, eller så er man optimist? Det finnes ingen mellomting, verden er svart/hvit for deg, og du tror at med din depresjon så er det du som der sannheten slik den er, sant? Anonymkode: 37318...b15
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:36 #12 Skrevet tirsdag kl. 20:36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan se at du er en optimist Ingenting vil noensinne bli bedre, for noen av oss... Alt som er "bra" er midlertidig, det varer aldri Det er ganske nice å spise kake, men når du har spist hele, har du ikke mer kake, og du er dårlig, fordi du tåler ikke å spise en hel kake. Kanskje det ikke er meningen å spise kake. Kanskje man skal dele den... Men hva om man ikke har noen å dele med 🥲 Jeg er veldig ensom Har vært det i mange år Føler jeg har stagnert... Det følest som om jeg venter på å dø Kanskje jeg har dødd allerede Hvem vet om jeg er i live Hva er det å være i live Hvorfor finnest jeg Sommeren er så grotesk, full av varme, farge, småkryp Jeg kravler gjennom en ørken Solen svir Det er så øde Anonymkode: 67a81...ef6 Jeg liker måten du tenker på, som er det motsatte av konvensjonell A4-tankegang - du er i stand til å skrive en bok ingen andre kan skrive, og unnskyld at jeg spør, men hvis du akkurat nå befant deg på en planet som kretser rundt en av stjernene man kan se på nattehimmelen 300 lysår herfra, der man kunne se gjenskinnet av kloden vår slik den så ut for 300 år siden ... ... og du skulle skrive et brev til deg, som den du er nå; hva ville du ha skrevet i dette brevet ...? For min del hadde jeg ikke hatt noe imot å være på denne planeten, langt, langt herfra; det som skjer her og nå, rundt oss, kan kanskje virke stort, men til syvende og sist er vi alle støvfnugg i en verden som ingen kjenner grensene til, der kroppene våre består av stjernestøv som ble til for milliarder av år siden; vi er så små, vi er så uendelig små, men samtidig er vi så store i og med at verden ikke ville ha vært den samme uten oss; det er en mening med at vi er til, selv om vi ikke kjenner den. Tror du forresten at vi er en del av et mulitivers, slik at universet vårt, så stort det enn er, bare er ett av mange univers? Aner ikke hvem du er, men om du skulle ha lyst, kan vi gjerne diskutere slike tanker her i tråden senere. Ønsker deg uansett alt godt videre; som sagt - du er i stand til å skrive en bok ingen andre kan skrive, og denne boken venter på å bli skrevet. - Brian Anonymkode: ccb3c...54a 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:04 #13 Skrevet tirsdag kl. 21:04 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg liker måten du tenker på, som er det motsatte av konvensjonell A4-tankegang - du er i stand til å skrive en bok ingen andre kan skrive, og unnskyld at jeg spør, men hvis du akkurat nå befant deg på en planet som kretser rundt en av stjernene man kan se på nattehimmelen 300 lysår herfra, der man kunne se gjenskinnet av kloden vår slik den så ut for 300 år siden ... ... og du skulle skrive et brev til deg, som den du er nå; hva ville du ha skrevet i dette brevet ...? For min del hadde jeg ikke hatt noe imot å være på denne planeten, langt, langt herfra; det som skjer her og nå, rundt oss, kan kanskje virke stort, men til syvende og sist er vi alle støvfnugg i en verden som ingen kjenner grensene til, der kroppene våre består av stjernestøv som ble til for milliarder av år siden; vi er så små, vi er så uendelig små, men samtidig er vi så store i og med at verden ikke ville ha vært den samme uten oss; det er en mening med at vi er til, selv om vi ikke kjenner den. Tror du forresten at vi er en del av et mulitivers, slik at universet vårt, så stort det enn er, bare er ett av mange univers? Aner ikke hvem du er, men om du skulle ha lyst, kan vi gjerne diskutere slike tanker her i tråden senere. Ønsker deg uansett alt godt videre; som sagt - du er i stand til å skrive en bok ingen andre kan skrive, og denne boken venter på å bli skrevet. - Brian Anonymkode: ccb3c...54a Og jeg kan legge til - når du skriver om dine tanker om døden - at tiden er forgjengelig, men samtidig er den også relativ, som i stjernelyset, der lyset man kan se fra andre stjerner, som kanskje allerede har forsvunnet, er et glimt inn i fortiden. Slik at du har rett når du skriver "Kanskje jeg har dødd allerede" - for et menneske som om 300 år vil finne en mosegrodd grav på en kirkegård, er livet vårt fortid; for oss er dette en fjern fremtid. Livet er i bunn og grunn magisk; i forhold til det lille vi vet, er det uendelig mye vi ikke vet, men siden det er det eneste livet vi har, er det greit å ta vare på det; hvert øyeblikk som går, vil aldri, aldri komme igjen. - Brian Anonymkode: ccb3c...54a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:18 #14 Skrevet tirsdag kl. 21:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fremfor å dope deg ned, uten å finne rotårsaken(e) til depresjonen, så vil jeg anbefale deg å skrive mye og være i naturen, først og fremst. Ser at du har talent for å skrive, TS. Anonymkode: 2b18e...677 Fullstendig enig; man bruker i alt for stor grad medisinering som standardløsning idag - det er så mye enklere for en lege å foreskrive et glass med hvite piller enn å bruke tid på å forsøke å finne den faktiske årsaken til problemet. Men mennesker er ikke et samlebåndsprodukt; vi er alle individuelle, levende vesener med egne tanker og følelser. - Brian Anonymkode: ccb3c...54a 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:28 #15 Skrevet tirsdag kl. 21:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Medikamentell behandling av depresjon innebærer ikke neddoping. Det virker som om du har misforstått noe og det er litt dumt hvis mennesker som er alvorlig syke blir skremt bort fra behandling pga. at noen sprer feilinformasjon, synes du ikke det? Man finner ikke rotårsak til depresjon ved å skrive og være i naturen heller, siden du er så opptatt av det. Men å gjøre nye ting, drive med hobbyer og komme seg ut i sollys kan hjelpe, det også, det er helt sikkert. Anonymkode: 5a44c...cde Nå var dette et tilsvar av at en person her inne kom med medisinske råd om medisinering, noe som også er veldig skummelt. Tror du at Norge, hvor nesten en halv million nordmenn går på antidepressiva kan være overmedisinert og søke quickfix? Noen ganger trenger man å høre andre løsninger, spesielt med såpass alvorlige bivirkninger slike medisiner kan ha. Anonymkode: 2b18e...677 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:30 #16 Skrevet tirsdag kl. 21:30 AnonymBruker skrev (4 timer siden): you are born alone and you die alone... Alt følest så meningsløst, skal man bare bli eldre, se alle rundt deg bli eldre, før alle også deg dør? Så grusomt. Hvorfor gir folk fødsel til flere barn. De skal også bare leve og dø. Alt, renner vekk med tiden, det er så jævlig..... Blir det bedre noensinne? Jeg vet iallefall det kommer til å bli værre Anonymkode: 67a81...ef6 Vi skal bare leve og dø sier du, og det er sant. Men noen av oss synes det er veldig fint å leve. I morges fikk jeg litt sol i ansiktet, og kjente at det snart er vår. Lo så jeg fikk vondt i magen sammen med et barn. Spiste en god middag. Hadde en fin prat med en venninne. Så at det var fin himmel da jeg gikk en kveldstur. Høres kanskje platt og rart ut hvis du ikke ser og tenker sånn, men jeg ser det og tenker det. Og jeg nyter det. Snart er det vår og da skal jeg være enda mer ute på denne perlen av en planet jeg har fått litt lånt tid på. Anonymkode: eed9f...33d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:27 #17 Skrevet i går, 16:27 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nå var dette et tilsvar av at en person her inne kom med medisinske råd om medisinering, noe som også er veldig skummelt. Tror du at Norge, hvor nesten en halv million nordmenn går på antidepressiva kan være overmedisinert og søke quickfix? Noen ganger trenger man å høre andre løsninger, spesielt med såpass alvorlige bivirkninger slike medisiner kan ha. Anonymkode: 2b18e...677 Du siterte vel ingen i innlegget ditt så vidt jeg kan se. Hvis du mener innlegget før ditt, så nevnes først antidepressiva, så samtaleterapi. Disse to tingene sammen er helt standard behandling for depresjon i Norge, det er fakta og ikke et råd, og ikke noe skummelt overhode. Det som er veldig skummelt er når folk er inne prøver å gjøre noe som er standard behandling i helsevesenet om til noe farlig slik at alvorlig syke mennesker kanskje ikke oppsøker hjelp. Det kan faktisk være livsfarlig og jeg skjønner ikke at du tør. Tar du ansvaret for det? Når folk her inne tar ditt råd, unngår medisiner og kanskje ender opp langtidssyke eller dør? Er det ok for deg så lenge de unngår de "alvorlige bivirkningene" som du er så redd for? Anonymkode: 5a44c...cde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå