Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår sønn ble sammen med ei fantastisk jente da de begge var 15 år. Vi tok i mot henne med åpne armer, og gjennom 4 år bodde hun hos oss i helger og ferier, og ofte også midt i ukene. Når vi skulle på hytta, helgetur eller ferie, så var hun alltid med. For oss foreldre var det en selvfølge, og vi ble veldig glad i henne, nærmest som vår egen. 

For litt siden gjorde vår sønn det slutt mellom de 2, og vi andre sitter igjen med en stor sorg. Vi respekterer naturligvis vår sønn sitt valg, han må følge sitt hjerte, men for oss andre, som både hadde drømt om bryllupstaler og barnebarn, opplever en stor tomhet. For oss er hun fortsatt den fantastiske jenta vi har blitt så glad i. Ok, så har vi kanskje vært naive som har gått inn i dette med hud & hår, men hva annet skulle vi ha gjort?

Vi andre har lyst til å holde kontakten med jenta. Vår sønn jobber turnus og er mye borte i løpet av en måned, så det er mulig å invitere henne hjem til oss på middag og skravle litt. Men er det så lurt av oss å opprettholde denne kontakten? Er det fair overfor vår sønn? Er det fair overfor henne? Er det best at vi lar det ligge, og la det fade ut?

Anonymkode: 66b06...d0c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor hvis sønnen din synes det er greit. 

Anonymkode: 3c1bc...804

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vår sønn ble sammen med ei fantastisk jente da de begge var 15 år. Vi tok i mot henne med åpne armer, og gjennom 4 år bodde hun hos oss i helger og ferier, og ofte også midt i ukene. Når vi skulle på hytta, helgetur eller ferie, så var hun alltid med. For oss foreldre var det en selvfølge, og vi ble veldig glad i henne, nærmest som vår egen. 

For litt siden gjorde vår sønn det slutt mellom de 2, og vi andre sitter igjen med en stor sorg. Vi respekterer naturligvis vår sønn sitt valg, han må følge sitt hjerte, men for oss andre, som både hadde drømt om bryllupstaler og barnebarn, opplever en stor tomhet. For oss er hun fortsatt den fantastiske jenta vi har blitt så glad i. Ok, så har vi kanskje vært naive som har gått inn i dette med hud & hår, men hva annet skulle vi ha gjort?

Vi andre har lyst til å holde kontakten med jenta. Vår sønn jobber turnus og er mye borte i løpet av en måned, så det er mulig å invitere henne hjem til oss på middag og skravle litt. Men er det så lurt av oss å opprettholde denne kontakten? Er det fair overfor vår sønn? Er det fair overfor henne? Er det best at vi lar det ligge, og la det fade ut?

Tenker dette er noe dere må snakke med sønnen deres om!

Anonymkode: 9db64...f7c

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke fair overfor noen av dem. Det gir dem en ballast senere i livet som ingen av dem trenger. Men, det er fair å invitere på besøk, snakke om det, og så fade ut kontakten.

Ingen potensiell ny kjæreste syns det er topp at svigerfamilien forguder eksen..

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er greit for sønnen deres, er det en hyggelig ting å gjøre. 

Anonymkode: b0d77...c2f

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns det er helt greit å holde kontakten hvis sønnen syns det er greit. 

• Liker 6
Skrevet

Om dere har et godt og nært forhold til henne skal dere ikke trenger å kutte henne helt ut pga at det er slutt mellom dem. Det er mange man blir kjent med gjennom andre. Men man skal ikke måtte kutte kontakten pga andre.

På sikt, når de begge finner seg en ny og livet går videre vil kanskje kontakten avta naturlig. Bare husk å ta i mot en eventuell ny kjæreste med åpne armer, og for all del ikke gi verken ny kjæreste eller sønn inntrykk av at dere foretrekker eksen!

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
KaraThrace skrev (5 minutter siden):

Det er ikke fair overfor noen av dem. Det gir dem en ballast senere i livet som ingen av dem trenger. Men, det er fair å invitere på besøk, snakke om det, og så fade ut kontakten.

Ingen potensiell ny kjæreste syns det er topp at svigerfamilien forguder eksen..

Det er et godt poeng. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La det ligge og fade ut. 

Både han og hun trenger å gå videre i livet. Dere gjør ikke henne en tjeneste ved å holde henne inn i «svigerfamilien», og på ett tidspunkt kan det bli veldig rart for både henne og sønnen eller kanskje begges del. 

Hvis dere holder kontakten med jenta også etter bruddet så vil det bli komplisert på det tidspunktet der en eller begge får nye kjærester og det blir et lojalitetsspørsmål. Da blir det vanskeligere å komme ut av det fordi man allerede har tatt et aktivt valg om å pleie relasjon også etter bruddet. 

Hadde dette vært godt voksne folk etablert med barn og hele pakka så hadde det vært noe helt annet, men det er kids du snakker om og de kommer seg lett videre om man ikke holder de igjen.

Så tar du det på egen tabbekvote at du fabulerte on bryllup mellom to stykker som ble sammen som 15-åringer. 

Anonymkode: 4b103...c4a

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De har "bare" vært ungdomskjærester (15 -19). Syns egentlig at du burde la begge to gå videre i livet. 

Men snakk med dem, og spør hva de mener. 

Ofte dabber jo kontakten gradvis av av seg selv.

Anonymkode: 1c507...90a

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med dem. Pass på at dersom du holder kontakten trenger du ikke snakke masse om henne og kontakten dere imellom når han en dag finner seg en ny. Jeg måtte høre på gnål om mannens ekskjæreste i årevis. Jeg var nær ved å gå ifra ham fordi jeg følte meg ikke velkommen i hans familie. Det var også en ungdomskjæreste som han var sammen med et par år fra 16-18. Praten avtok gradvis i årene etter vi giftet oss, men hun nevner henne innimellom selv om de nå ikke lenger har kontakt. 

Anonymkode: 679c0...841

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Det vil ikke fungere hvis dere pleier kontakt med en eks. Hun er en ung kvinne som snart går videre i livet. Ikke stikk kjepper i hjulene og gi henne dårlig samvittighet for å gå videre.

Kan ikke tenke meg at sønnen deres er interessert i deres rare vennskap heller

Godt voksne mennesker er sjeldent venner med en tilfeldig ung voksen 

Anonymkode: 83213...add

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fra den andre siden: jeg har vært hun jenta. Min eks-svigermor var så viktig i livet mitt. Et forbilde, en trygg havn, en jeg elsket å være sammen med og kunne snakke om alt med.

Det ble etterhvert for vanskelig. 
Det var vondt å høre om eksen, som hadde dumpet meg. Jeg stod fast i dette. Sorgen ble «foret», min kommende svigermor skulle aldri bli det likevel. 

Sønnen fikk senere annen kjæreste.

Det var jeg som måtte «bryte» med svigermor.  Det var vondt, men helt nødvendig.

Anonymkode: 09a10...f5e

• Liker 2
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Vær hyggelig når dere møtes, men ikke oppretthold noe kontakt utover det. Blir mest naturlig overfor dem begge og nye kjærester etterhvert. 

Anonymkode: d5077...801

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært en del kjærester her med 4 jenter. Noen har "satt seg hardere" enn andre. Jeg har vel vært litt forsiktig med å ta dem inn som mine svigersønner, fordi jeg er veldig realistisk på at de fleste holder ikke samme kjæreste som 16 år som 25. Men selvsagt har vi hatt et hyggelig forhold. 

Jeg har noen venninner som holder på som deg TS. Der de  innlemmer dem i familien, og har større hjertesorg enn datter/sønn har. Det synes jeg blir litt dumt og litt rart. For å være ærlig. 

Den ene gutten var en skjønn gutt, som hadde en dårlig mor. Hun kastet han ut midt på VGS, og jeg var litt sånn...kunne jo sendt han til barnevernet, men han fikk sove her hos oss en god stund til vi fant ut av det. Så da involverte jeg meg mer enn jeg kanskje burde. Han ble en som reiste mye, og sendte meg postkort fra ulike deler av verden, og kom innom ett par ganger og fortalte om sine reiser. Han takket meg for at jeg hadde stilt opp for han og hvor mye det hadde betydd. Så det var kanskje et unntak...men vi har lite kontakt nå da, og hun har fått seg ett par kjærester i mellom. Og jeg spurte alltid om det var ok, og hun var jo tilstede da han kom, siden de var venner. 

Så ja... jeg har en regel om at de er innkludert ordentlig på store dager, på ferie når de er samboere. Tilfeldige kjærester er velkommen hjem til oss, på middag, men de er ikke en del av familien. 

Anonymkode: 3429c...6d4

• Liker 3
Skrevet

Hadde det vært meg, så hadde jeg ikke hatt noen interesse i å holde kontakt med min ex sin familie, selv om vi hadde hatt et fint forhold, for meg hadde det holdt om vi var på hils, kanskje slo av en liten prat om vi møttes tilfeldig , ikke mer enn det, 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
KaraThrace skrev (1 time siden):

Veldig få nye kjærester synes også det er topp at man har ustrakt kontakt med eks-svigerfamilien. 

Anonymkode: edc4a...50c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bør være en selvfølge at dere har like lite kontakt som deres sønn har. De begge har nå behov for å gå videre.

Noe annet er respektløst. 

Anonymkode: 74b3b...278

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ganske sjukt at dere har forventet bryllup og barn av et så ung par, og nå sitter dere og sørger over tapet. Snakk om å leke hovudrolle når man egentlig har en birolle. Dere har selv lagt opp til at dette tapet skal bli så stort. La ungdommrne bestemme selv. Det beste for henne er trolig å komme seg videre å finne ny partner etterhvert, og de færreste vil ha noen som pleier ex-svigerforeldrene.

Anonymkode: af77b...86d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne hva hun vil, det er ikke sikkert hun vil ha kontakt med dere etter bruddet heller.. 

Anonymkode: b057a...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...